Permalänk
Medlem

Fractal Design R6 + AIO

Hej.

har nyss uppgraderat till en i5-13600K och ska nu byta kylning till en AIO.

Min fråga är får en arctic-liquid-freezer-ii-420 plats i ett Fractal Design R6? Har tagit bort hårddisk burar etc och kör deras luftgenomströmnings setup i den.

Eller är det 360 versionen man ska ha i ett R6?

Andra frågan klarar den av att hålla ned kylan på en i5-13600K som körs i 5Ghz utan att föra oväsen?

Moderkortet är ett MSI pro B760-P WIFI DDR4 om det har någon betydelse, kör LPX minnen så det borde vara low profile redan.

Mvh David

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Room for up to a 420 mm radiator in the top, 360 mm in the front, and 280 mm in the base...
https://www.fractal-design.com/products/cases/define/define-r...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Mången tack blir nog en 420 i toppen då alt en 360 i fronten

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Mången tack blir nog en 420 i toppen då alt en 360 i fronten

Blev det någon Arctic Liquid Freezer II 420?

Har också R6 och kollar på att köpa Arctic Liquid Freezer II 420 om den passar

Kör just nu 3x 120mm i fronten och 1x 120mm bak. Antar att en utav fläktarna ryker, antigen bak eller fram beroende vart man har slangarna?

Kunde du ha "HDD Väggen" i open layout eller fick du ta bort den helt..?

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceee:

Blev det någon Arctic Liquid Freezer II 420?

Har också R6 och kollar på att köpa Arctic Liquid Freezer II 420 om den passar

Kör just nu 3x 120mm i fronten och 1x 120mm bak. Antar att en utav fläktarna ryker, antigen bak eller fram beroende vart man har slangarna?

Kunde du ha "HDD Väggen" i open layout eller fick du ta bort den helt..?

https://i.imgur.com/vyLShGj.png

Jag valde efter att jag testat att köra AIO'n i R6an att insakffa ett Meshify 2 XL.

Det jag upptäckte är att 420'n fick endast plats i taket men då kunde jag inte ha bakre fläkten monterad utan fick köra utan den..

Nu kör jag 3st fläktar fram med insug och 1st i botten med insug och AIO'n i taket med utsug samt bak med utsug.

Xl2 Meshify är ett mycket trevligt chassi

Visa signatur

En trött jäkel.