Permalänk

Bärbar högtalare?

Hej

Jag är ute efter en bärbar högtalare för lite bakgrunds musik när jag är hemma.

Jag har tidigare använt en google home och tyckte det var smidigt, men den verkar reagera på minsta lilla ljud eller bara för att den kände för det (slog på pling när den gick igång > nästan konstant pling)

Det jag tyckte var smidigt med den var att jag bara kunde öppna spotify på mobilen och trycka på play så var google home automatisk högtalaren.

Finns det en icke smart högtalare som skulle kännas igen som standard högtalare om jag är på mitt hemma nät?

Helst ska det inte behövas ännu en app, men det tror jag tyvärr inte jag kommer undan.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Valfri Sonos kanske?
Där inkluderat IKEA symfonisk-högtalare

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Valfri Sonos kanske?
Där inkluderat IKEA symfonisk-högtalare

Var det inte Sonos som gjorde deras egna produkter till pappersvikter med en uppdatering?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Hej

Jag är ute efter en bärbar högtalare för lite bakgrunds musik när jag är hemma.

Jag har tidigare använt en google home och tyckte det var smidigt, men den verkar reagera på minsta lilla ljud eller bara för att den kände för det (slog på pling när den gick igång > nästan konstant pling)

Det jag tyckte var smidigt med den var att jag bara kunde öppna spotify på mobilen och trycka på play så var google home automatisk högtalaren.

Finns det en icke smart högtalare som skulle kännas igen som standard högtalare om jag är på mitt hemma nät?

Helst ska det inte behövas ännu en app, men det tror jag tyvärr inte jag kommer undan.

Vad har du för budget?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Vad har du för budget?

Hade tankarna under 1000 kr, men kan sträcka mig något. speciellt om den finns på inet då jag har ett 100kr presentkort.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Jag köpte en JBL Link Portable till dottern för 800kr för ett halvår sedan. Den har tyvärr utgått, men kanske finns det något liknande? Den är portabel, har stöd för blåtand, AirPlay och Google Assistenten. Rätt bra ljud för storleken och den laddas genom att ställa på laddaren, så man slipper alltid kabel.

Nuvarande pris på 1500kr tycker jag är alldeles för mycket: https://www.jbl.se/smarta-hogtalare/JBLLINKPORBLK-Z.html

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Hade tankarna under 1000 kr, men kan sträcka mig något. speciellt om den finns på inet då jag har ett 100kr presentkort.

En så dyr JBL-högtalare som du anser dig ha råd med. De är generellt sett väldigt bra för pengen de kostar. Annars tycker jag att Sonos är trevliga men de spräcker din budget.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Hade tankarna under 1000 kr, men kan sträcka mig något. speciellt om den finns på inet då jag har ett 100kr presentkort.

Okej, du ska ha en bärbar högtalare som du kan flytta överallt samt Wi-Fi?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Skrivet av [SH]:

En så dyr JBL-högtalare som du anser dig ha råd med. De är generellt sett väldigt bra för pengen de kostar. Annars tycker jag att Sonos är trevliga men de spräcker din budget.

Jo, Sonos ser ju fina ut, men de verkar börja på 1500 kr.

Skrivet av andreasa64:

Okej, du ska ha en bärbar högtalare som du kan flytta överallt samt Wi-Fi?

Jag hade främst tänkt ha den hemma, men vill även kunna ha den med lite då och då.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag hade främst tänkt ha den hemma, men vill även kunna ha den med lite då och då.

Okej, förstår!

Detta kanske kan vara något?

https://www.inet.se/produkt/6611374/sony-srs-xe200-svart

https://www.inet.se/produkt/6611378/sony-srs-xe300-svart

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Såg dem och jag är intresserad, men för det priset hade jag tänkt mig wifi så att jag kanske kan få den automatiken jag är ute efter

Just det att jag kan komma hem och plocka upp telefonen och börja spela musik direkt utan att behöva hålla på med blåtand och annat.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk

https://www.brl.se/sv/artiklar/klipsch-heritage-groove-valnot...
skaplig rea! den är iallafall rätt snygg

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av HickeHiskelig:

Den spräcker min budget nästan x2.. varför?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Den största JBL Flip du tycker att du har råd med är nog ett ganska säkert alternativ faktiskt.

Edit: Jag trodde att JBL Flip hade WiFi men det verkar dom inte ha...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Såg dem och jag är intresserad, men för det priset hade jag tänkt mig wifi så att jag kanske kan få den automatiken jag är ute efter

Just det att jag kan komma hem och plocka upp telefonen och börja spela musik direkt utan att behöva hålla på med blåtand och annat.

Det förstår jag, blir svårt att klämma in Wi-Fi för det priset du vill köpa högtalare för. Man får nog kompromissa någonstans tyvärr.

Det närmsta man kommer är Sonos Roam med det du eftersöker som är portabel, Wi-Fi o.s.v, men då är det 1500 kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av HickeHiskelig:

LOL!

Du sparar 2 kr (%)

Kan riktigt se koden framför mig!

const percentSaved = Math.floor(kronorSaved / originalPrice); youSave.innerHTML = `Du sparar <b>${kronorSaved} kr</b> (${percentSaved || ""}%)`;

Men BRL har också denna, som jag tyckte både lät bra och var snygg. Har batteridrift, bärhandtag och USB-port för laddning av mobil etc. Högtalaren i sig laddas tyvärr med Micro USB. Nedsatt från 1 990:- till 990:-.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Det förstår jag, blir svårt att klämma in Wi-Fi för det priset du vill köpa högtalare för. Man får nog kompromissa någonstans tyvärr.

Det närmsta man kommer är Sonos Roam med det du eftersöker som är portabel, Wi-Fi o.s.v, men då är det 1500 kr.

Finns det en icke portabel med wifi till ett vettigare pris?

Nu antar jag också att just wifi skulle göra det jag vill

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Om Bluetooth räcker skulle jag rekommendera Harman Kardon Onyx Studio 7, har sett att Ica Maxi flera gånger reat dem för 999:- och för det priset har jag lite svårt att se hur man kan få mer för pengarna

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal