Ständigt "problem" med Exchange serverfel etc med 1 outlook mail men inte andra.

Permalänk
Medlem

Ständigt "problem" med Exchange serverfel etc med 1 outlook mail men inte andra.

Hej.

Jag har 2 outlook.com emails, där ena typ alltid "krånglar".
På iOS kommer det upp med några dagars mellanrum att jag måste skriva in lösenord för mailen igen.
På datorn kommer följande meddelande upp typ var 1-2 dag (behöver inte göra något med detta det funkar ändå).

Men jag förstår inte varför det kommer upp bara på denna mailen. Min andra outlook.com mail får jag aldrig något sådant med. Varken på iOS eller datorn.

Någon som vet varför detta bara händer ena outlook mailen och inte andra? Och om det är någon inställning man kan kolla med just den outlook mailen som det sker med.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hej.

Jag har 2 outlook.com emails, där ena typ alltid "krånglar".
På iOS kommer det upp med några dagars mellanrum att jag måste skriva in lösenord för mailen igen.
På datorn kommer följande meddelande upp typ var 1-2 dag (behöver inte göra något med detta det funkar ändå).

Men jag förstår inte varför det kommer upp bara på denna mailen. Min andra outlook.com mail får jag aldrig något sådant med. Varken på iOS eller datorn.

<Uppladdad bildlänk>

Någon som vet varför detta bara händer ena outlook mailen och inte andra? Och om det är någon inställning man kan kolla med just den outlook mailen som det sker med.

Mvh

Det låter onekligen som att du inte har aktiverat stöd för POP3/IMAP-nedladdning/synkronisering av den ena Outlook.com/Live/Hotmail adressen, om du loggar in via outlook.com och går in under inställningar som på bilden nedan och skjuter reglaget för POP3/IMAP till påslaget läge så bör det fungera att använda legacy-protokollen.

Jag skulle dock hellre råda dig att konfigurera upp dina Outlook.com konton som ActiveSync/Exchange i stället då det synkroniseringsprotokollet även hanterar kontakter- och kalender-synkronisering för dina Outlook.com-konton.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Det låter onekligen som att du inte har aktiverat stöd för POP3/IMAP-nedladdning/synkronisering av den ena Outlook.com/Live/Hotmail adressen, om du loggar in via outlook.com och går in under inställningar som på bilden nedan och skjuter reglaget för POP3/IMAP till påslaget läge så bör det fungera att använda legacy-protokollen.

https://picsur.rhz.se/i/187a7b30-4612-43c4-a8f8-1041aeb924d8.jpg

Jag skulle dock hellre råda dig att konfigurera upp dina Outlook.com konton som ActiveSync/Exchange i stället då det synkroniseringsprotokollet även hanterar kontakter- och kalender-synkronisering för dina Outlook.com-konton.

Du hade helt rätt. Min mail som strulat hade ej det aktiverat medan den andra hade det aktiverat.

Får kolla upp hur man konfigurerar de som activesync/exchange kanske då.
Då det är "problem" både med eM Client på PC och Stock Mail appen på iPhone.

Tackar för hjälpen