Permalänk

Chieftec Task 700W omdöme?

Hej är den någon som använder eller har lite info om de här nätaggregatet Chieftec Task 700W? Tänkte uppgradera mitt 550w men budgeten är inte jätte hög men det här var på rea nu. Tack på förhand mvh andreas

Permalänk
Medlem

Två års garanti verkar inte jättelovande. Någon speciell anledning till att du vill byta PSU?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Andenlurv:

Hej är den någon som använder eller har lite info om de här nätaggregatet Chieftec Task 700W? Tänkte uppgradera mitt 550w men budgeten är inte jätte hög men det här var på rea nu. Tack på förhand mvh andreas

Känns som en klassisk X-y fråga.
Vad har du för nätagg idag? Varför vill du uppgradera?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Här får du ett cooler master med bättre garanti till nästan samma pris.
677kr på Amazon känns som ett bättre köp.

Cooler Master MWE 750 Bronze 230V V2 - EU nätaggregat, 80 PLUS Bronze, temperaturkänslig HDB-fläkt, DC-till-DC + LLC krets med single +12V rail - 5 års garanti
https://amzn.eu/d/0iWq6AIf

Som nämnts innan, varför byte och vilket har du idag?

Bästa pris jag hittade på de du kollar på var 649kr, om du inte hittat de mycket billigare så är cooler master ett bättre köp.

Länk om någon inte orkar söka på de som frågan gäller.
https://www.inet.se/produkt/6906264/chieftec-task-700w?srslti...

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk

Vet inte exakt vilket de är men är ett 550w något billigare då datorn är köpt färdig byggd men ska byta chassi och processor kylare och vart osäker om 550w räcker så därför tänkte jag eventuellt uppgradera nätagget också har ju funkat i gamla chassit så kanske inte ens behöver byta
Setup som kommer var är:
I7-11700f
Deepcool ag400
Zotac gaming 3060ti
2x16gb corsair ddr4
1st m2 1tb
Zalaman m4 chassi

Så om någon med bättre erfarenhet kanske vet om de räcker med 550w eller om jag bör uppgradera så får ni gärna säga de 😊

Permalänk
Medlem

Kolla vilken modell det är men har det fungerat innan så tror jag inte ett byte behövs nu.
Tror dom rekomenderar 550w till 3060ti så det ska vara lungt om det är ett ok märke på den du har nu.
Mvh Thomas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bättre fråga är väl hur många timmar hans gamla nätagg har i drift. Kan absolut vara värt att byta.
Det kommer fungera med 550w men om nätagget har många år bakom sig i drift så skulle jag byta då det kan pajja resten av datorn om det bestämmer sig för att ge upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Bättre fråga är väl hur många timmar hans gamla nätagg har i drift. Kan absolut vara värt att byta.
Det kommer fungera med 550w men om nätagget har många år bakom sig i drift så skulle jag byta då det kan pajja resten av datorn om det bestämmer sig för att ge upp.

Anser att det inbyggda agget borde vara tillräckligt nytt för att räck ett bra tag till. Datorn baserat på CPUn är max 3 år gammal.

Visa signatur

Hög lön löser inga världsproblem, men löser många världsliga problem man har.

Permalänk

Datorn är köpt för drygt 2 år sen och de är ett inwin b55e 550w nätagg vet inte om de är något billigt kina eller inte? tänkte om de var värt att byta när man endå ska byta chassi men funkar det med 550w så kan man börja så och byta vid senare tillfälle 😊 ska byta chassi för att få bättre luftflöde och kylning 😊

Permalänk
Medlem

Hejsan. Ser ut som dom används i Medion som säljs av NetOnNet, kollar man så ska psu ha 3år garanti så jag hade kört vidare på de, tror inte det är sämre än det du funderar på att köpa och har fungerat i två år så varför köpa nytt nu om du har begränsad budget.
Mvh Thomas

Visa signatur

Permalänk

Okej då börjar jag köra på de så kan man uppgradera lite mer framöver 😊 tack för all hjälp 😊

Permalänk
Skrivet av Tobbe_Man:

Hejsan.
Här får du ett cooler master med bättre garanti till nästan samma pris.
677kr på Amazon känns som ett bättre köp.

Cooler Master MWE 750 Bronze 230V V2 - EU nätaggregat, 80 PLUS Bronze, temperaturkänslig HDB-fläkt, DC-till-DC + LLC krets med single +12V rail - 5 års garanti
https://amzn.eu/d/0iWq6AIf

Som nämnts innan, varför byte och vilket har du idag?

Bästa pris jag hittade på de du kollar på var 649kr, om du inte hittat de mycket billigare så är cooler master ett bättre köp.

Länk om någon inte orkar söka på de som frågan gäller.
https://www.inet.se/produkt/6906264/chieftec-task-700w?srslti...

De vart en cooler master från amazon endå när man endå håller på att byta tack för tipset 😊