Anledning att behålla Telia isf Fello

Permalänk
Medlem

Anledning att behålla Telia isf Fello

Hej!
Sitter idag på ett Telia mobilabb. för 229kr/mån inkl 3 GB mobildata

Finns det någon anledning (prestanda, roaming, vad som helst) att INTE byta till Fello 215kr/mån inkl 16 GB mobildata?

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk

fello använder väl comviqs nät men kan ha fel i det.

men funkar det bra där du brukar vara så är det väl i övrigt mestadels fördelar.

du kan ju altid kolla med telia om att prismatcha om de inte vill tappa dig som kund kanske de kan ge samma pris om man petar på lite ömma punkter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Fello använder Telias nät.
Skillnaden brukar vara tillgång till 5G, hastighetstak osv.. Inte så stora skillnader. Men fello har börjat erbjuda 5g nuförtiden också.
Annars är det exakt samma sak.

Byt till fello.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Nej, Telia. Största anledningen till att köra fello istället för andra lågprisalternativ.

Permalänk
Medlem

Om du klarat dig på 3 GB, känns det väl smartare att byta till typ Hallons 10 GB-abonnemang för 109 kr i månaden (49 kr första 4 månaderna).

Permalänk
Medlem

Det som skiljer mellan Fello/Telia eller Vimla/Telenor är väl supporten, du kan inte ringa utan bör klara ut eventuella spörsmål via mejl eller chat. Då mina mina äldre vänner helst vill ringa om det uppstår något så har jag inte försökt prata in någon till någon av dessa operatörer. De verkar alla välja Comviq per automatik på eget bevåg.

Själv höll jag på att byta till Fello i höstas då prisskillnaden för det minsta abonnemanget blev för stor, men Vimla sänkte priset lite så jag blev kvar. Har tyvärr ingen "sponsor" kvar och jag värvar inte med vetskapen att mina vänner vill prata med support över telefon.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Fello någon månad nu och det är helt ok. Generösare med data än Vimla och stabilare och bättre täckning än Hallon. 5G på alla abonnemang utom det minsta, använder inte 5G så kan ej uttala mig om hur bra det fungerar.

Bort. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Om du klarat dig på 3 GB, känns det väl smartare att byta till typ Hallons 10 GB-abonnemang för 109 kr i månaden (49 kr första 4 månaderna).

3 GB har varit i minsta laget men skulle även kunna välja Fellos 8 GB för 165kr/mån. Lite billigare, men å andra sidan, 50kr för dubbla surfen känns lockande (16 gb för 215kr/mån).
Jag behöver täckningen på Telias nät så inga andra lågprisalternativ är aktuella.

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Jag behöver täckningen på Telias nät så inga andra lågprisalternativ är aktuella.

Halebop borde väl ändå räknas som lågprisalternativ? De använder Telias nät och där kostar 3 GB enbart 149 kr/mån.

Visa signatur

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda" -- Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mouless:

Halebop borde väl ändå räknas som lågprisalternativ? De använder Telias nät och där kostar 3 GB enbart 149 kr/mån.

Fello är ju samma nät och har 3 GB för 105 kr/mån (vilket jag själv kör numer).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Fello ägs av Telia sen några år tillbaka. Jag har haft dem hur länge som helst och aldrig någonsin haft några problem oavsett var i landet (eller utlandet) jag befunnit mig i. Rekommenderar dem till alla jag träffar, särskilt om de har ett gammalt dyrt Telia-abonnemang. Inför semestern byter jag abonnemang och biffar upp min surfpott så hela familjen kan använda det hela semestern, sen byter jag tillbaka till 3 GB och lever på det resten av året.

Finns inga skäl att inte byta. De kör dessutom ofta kampanjer. Min mamma betalar ett par hundra för 70 GB i månaden. Dubbel surf-kampanj vid tecknandet och 55+.

Permalänk
Medlem

Fello brukar ha kampanj där man får dubbla surfen i sitt abonnemang så länge man har abonnemanget.
En gång hade Fello en kampanj där man fick trippla surfen, den nappade jag på och har nu 21 GB för 145:-

Visa signatur

R7 5700x | GIGABYTE X470 Aorus Gaming 5 wifi | HyperX Predator 32GB @ 3200mhz |
GIGABYTE RTX 4070 Super | EVGA SuperNOVA 850 GA 80+ Gold 850W | FD Define R5 Black |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Javis:

3 GB har varit i minsta laget men skulle även kunna välja Fellos 8 GB för 165kr/mån. Lite billigare, men å andra sidan, 50kr för dubbla surfen känns lockande (16 gb för 215kr/mån).

Som nämnt dyker även dubbla surfen upp för lägsta abonnemanget då och då, så 6GB för 105 kr/mån, om man klarar sig utan 5G dvs.
5G kom till Fello nyligen så kan ju även ändras framöver.

Bytte själv mellan abonnemang när de körde dubbel surf-erbjudande och det gick väldigt smidigt.
(Gick från 2GB till 4GB när det begav sig, har stannat kvar på det då det har lägre avgift. )

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

men funkar det bra där du brukar vara så är det väl i övrigt mestadels fördelar.

du kan ju altid kolla med telia om att prismatcha om de inte vill tappa dig som kund kanske de kan ge samma pris om man petar på lite ömma punkter.

Som skrivet ovan dom använder Telia, varför ens lägga ett inlägg där man inte har någon kunskap om ämnet alls ?
Blir bara förvirrande för den som söker hjälp.

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Som skrivet ovan dom använder Telia, varför ens lägga ett inlägg där man inte har någon kunskap om ämnet alls ?
Blir bara förvirrande för den som söker hjälp.

Varför äns komentera ett inlägg utan att läsa hela.

Skrev ju att jag var osäker och har troligen blandat ihop namnet med något av comviqs dotterbolag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skrev ju att jag var osäker och har troligen blandat ihop namnet med något av comviqs dotterbolag.

Redigera ditt gamla inlägg så det blir korrekt då.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Skrivet av coll:

Redigera ditt gamla inlägg så det blir korrekt då.

Om du inte märkt det själv än så kan man inte ändra inlägg hur länge som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Comviq har inte något dotterbolag, däremot äger Tele2 Comviq. Comviq är ett varumärke från Tele2.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Comviq har inte något dotterbolag, däremot äger Tele2 Comviq. Comviq är ett varumärke från Tele2.

Du ser rena djungeln vem som tillhör vad....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Fello är ju samma nät och har 3 GB för 105 kr/mån (vilket jag själv kör numer).

Det kan du ju öka till det dubbla ibland för samma pris.

Permalänk
Medlem

Finns bara 1 anledning att inte byta. Det är om man behöver E-sim till smartklocka, ipad eller så.
Det är väl det enda dessa lågpris alternativen saknar idag typ.

Själv har jag haft följande Fello abonnemang ett par år nu (var inte ens student när de tecknades, men de spelade ingen roll)

Saknar dock 5G på detta som fello nyligen fått, men min mobil har inte ens stöd för det så inget jag saknar.
Ska man få det måste man byta till nuvarande abonnemang och priser afaik. Så pass på det

Min surfpott är typ alltid på 100gb också då jag inte gör av med 20gb i månaden oftast. Så har gott om surf om nöden kräver det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Finns bara 1 anledning att inte byta. Det är om man behöver E-sim till smartklocka, ipad eller så.
Det är väl det enda dessa lågpris alternativen saknar idag typ.

Själv har jag haft följande Fello abonnemang ett par år nu (var inte ens student när de tecknades, men de spelade ingen roll)
<Uppladdad bildlänk>

Saknar dock 5G på detta som fello nyligen fått, men min mobil har inte ens stöd för det så inget jag saknar.
Ska man få det måste man byta till nuvarande abonnemang och priser afaik. Så pass på det

Min surfpott är typ alltid på 100gb också då jag inte gör av med 20gb i månaden oftast. Så har gott om surf om nöden kräver det

Finna andra också. Jag har extra datakort i bärbara datorer samt surfplatta som alla delar samma surf, i mitt fall dock obegränsat. Det finns inte hos lågprisoperatörerna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig