Datorn extremt långsam efter steam & dota installation

Permalänk
Medlem

Datorn extremt långsam efter steam & dota installation

Hej,

Har en 2-3 månaders gammal HP Zbook G10.

Har alltid fungerat klockrent men jag har inte haft så mycket installerat eller lagrat på den, är väl typ office-paketet.

Fick feeling för någon dag sedan och skulle dra igång ett Dota game, installerade Steam men tyckte att installationen drog lite ut på tiden, sen installerade jag Dota, startade ett "test game" med en hjälte för att sedan söka riktig match.

När den riktiga matchen precis ska börja, efter vi valt hjältar, tappar datorn kommunikation med dockstationen (integrerade i skärmen) för att sedan själv koppla tillbaka sig mot dockan. Efter den händelsen laggade spelet extremt mycket, jag trodde till en början att det hade med trådlösa nätverket att göra. Men det visade sig att efter jag stängt av dota, steam och startat om dator med mera så är alla appar/program långsamma. Drar jag dock på en film på tuben flyter den på galant.

Har testat återställt windows till tidigare version utan framgång. Testade att återställa hela datorn men behålla filer utan att den lyckades göra återställningen, något blev knas under vägen. Har kollat prestandan och allt ser normalt och väldigt lugnt ut...

Är det någon som vet vafan som kan ha hänt eller varit med om något liknande?! Börjar bli rätt så less...

Permalänk
Medlem

Kan även lägga till att det tar ovanligt lång tid att starta datorn / logga in på användaren också.

Permalänk
Avstängd

Vad är det för os ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Får gissa på throttling pga för höga temps, vad är det för hårdvara i den?