Intels kundservice - Min resa med instabil CPU

Permalänk

Intels kundservice - Min resa med instabil CPU

Jag är en av dom som sannolikt drabbats av intels problem med instabila processorer och tänkte dokumentera min resa med intels support. Kanske kan vara intressant för någon att följa en pågående stor händelse i hårdvaruvärlden från en drabbad konsument.

Lite bakgrund. Jag har ett i7 13700K som köptes i mars 2023, ej överklockat, till ett nybygge. Fullständiga specifikationer:
- i7 13700K
- Gigabyte Z790 Aorus Elite AX
- Corsair Vengance (2x16)
- Samsung 970 Evo Plus 2 TB
- Deepcool LS720
- be quiet! Straight Power 1000w
- Sapphire RX 7900 XTX

Efter cirka ett halvår började en del problem där uppstart tog extremt lång tid. Från ca 10-20 sek från tryck på power tills färdig uppstart av windows hände det att det tog 1-2 minuter att få upp Windows login. Väl där var systemet extremt segt. Varje siffra (4 totalt) tog cirka 20 sekunder att registreras från knapptryck. Musen regerar extremt ”laggigt” och var därför oanvändbar. När lösen väl registrerats tar det ytterligare någon minut innan windows startar upp i samma ”laggiga” status och är helt oanvändbart och kräver 1-3 omstarter för att boota som vanligt. Nu har problemet blivit mer återkommande och uppstår cirka 1 av 5 gånger.

Extremt tröttsamt och särskilt i anslutning till alla andra problem som rapporterats med intel att processorer som drabbats får kortare livslängd oavsett vad intel hittar på med uppdateringar framöver. Jag har den senaste BIOS versionen och har aktiverat "intel default settings" men då jag har redan haft problem spelar det ingen roll för potentiell skada som redan är skedd. Även haft problem efter "intel default settings". Jag valde därför att starta ett garantiärende hos intel. Jag tänkte rapportera lite vad som händer och ge ett exempel på hur kontakten med intel kan se ut under en, från intels perspektiv, jobbig period.

Mitt ärende registrerades i tisdags (30/7). Först fyllde jag information för attestera om min produkt omfattas av garanti vilket den gjorde t om april 2025. Jag fyllde i mitt ärende med en ungefär likartad beskrivning av problemet som ovan. I onsdags (31/7), kom första svaret från Intel:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi X

Greetings from Intel Customer Support.

Sorry to hear about the situation.

Intel is actively investigating the root cause of this issue, including manufacturing, design, and other potential factors. Intel will provide updates as relevant information becomes available.

Intel has observed that this issue may be related to out of specification operating conditions resulting in sustained high voltage and frequency during periods of elevated heat.

In order to address this scenario while the investigation continues, Intel has recommended to system and motherboard manufacturers a set of ‘Intel Default Settings’ to be released around the end of May, 2024 for 13th and 14th Generation K Sku processors. Intel recommends using these settings. If there is no “Intel Default Settings” profile in your updated BIOS, individual settings noted in the link below can be manually adjusted through the BIOS menu: [url="https://community.intel.com/t5/Processors/June-2024-Guidance-..."]

Please contact your motherboard manufacturer for information on how to adjust these settings in your particular BIOS.

Please let us know if you have already tried these settings and the outcome of it.

If you have any further questions or concerns, please feel free to reach back to us.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andas standardsvar. Mitt problem är inte att jag behöver en temporär lösning som hindrar potentiell framtida instabilitet, min CPU är instabil och fungerar inte som den ska. Lösningen dom föreslår har jag redan använt mig av, vilket också framgick när jag beskrev problemet.

Mitt svar till intel, skickades torsdag den 1/8:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thanks for returning so quick. The proposed solution with "Intel Default Settings" have already been applied and the problem persists since these settings have been in effect. Also, it is not relevant since affected CPUs is theorized to have their life span reduced if affected which cannot be reversed by future software updates. See:

”any degradation of the processor can no longer be reversed, the Intel fixes only prevent further degradation” from the reddit post which summarizes the issue (https://www.reddit.com/r/intel/comments/1edhm93/raptor_lake_degradation_issue_rpldie_faq_10/) where intel reps have made official statements acknowledging the stability issues.

The voltage issue is not the root cause either according to intel in the link in the responsen to my support request making the issue related to factors at intel, not the consumer. I am not interested in short term fixes to a product which doesn't deliver as advertised, the solution to my problem is a replacement cpu or a full refund. Not suggestions for voltage settings to stabilize a alertast faulty product which have had stability issues and thus, possible degradation of the CPUs life-span. I also want to clarify that, even though I have a "K" CPU it has not been overclocked and I have not done any changes to voltages whatsoever.

Looking forward to hearing back from you.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommer fortsätta uppdatera utifrån hur ärenden utvecklas.

Permalänk
Medlem

Jag har haft liknande problem tidigare, är du säker på att det är cpu? Kan vara annat, eg. windows eller grafikkort/drivrutiner också.

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Jag har haft liknande problem tidigare, är du säker på att det är cpu? Kan vara annat, eg. windows eller grafikkort/drivrutiner också.

Inte helt säker men problemet har existerat över flera olika uppsättningar och versioner av drivrutiner åtminstone.

Permalänk
Avstängd

Hur man handskas med problem: man köper den processor man vill ha, man säljer den man inte vill ha på tradera / blocket.

Permalänk
Medlem

Varför gå via Intel? Lär gå snabbare och smidigare genom återförsäljaren.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Köp annan processor för att testa ifall det fixar saken. Ifall ja och din cpu verkligen är problemet, reklamera det till återförsäljare. Den har väl 3 år garanti ifall det inte var en tray unit, eller var är den köpt ifrån?

Permalänk
Medlem

Reklamera till säljaren.

Garanti är frivilligt reklamation är det inte, de två första åren ska säljaren visa att det inte är ett tillverkningsfel. Du behöver med andra ord bara åberopa att det är fel.

Permalänk
Medlem

Reklamation (mot säljaren) ska ske inom skälig tid från att felet upptäckts. Här tycks det ha gått tre fjärdedels år mellan att felet upptäcktes och att garantiärendet (mot tillverkaren) öppnats.

Det ser lite märkligt ut. Från min horisont ser det ut som en användare som inte orkat felsöka och sedan när det dyker upp en potentiell förklaring genast väljer den förklaringen. Jag tycker det verkar mer som kass Windowsinstallation än något annat. Kör lite stresstest i en live-Linux och se hur datorn beter sig?

Jag ursäktar definitivt inte Intels klantighet i hela oxiderings/spännings-historien, eller deras uppenbart undvikande supportsvar. Jag är dock inte ett dugg förvånad, hela deras taktik går ju ut på att dölja och förhala tills de kan säga att de felaktiga produkter de sålde inte längre omfattas av garanti.

Permalänk
Medlem

Tjo, hur har du felsökt? Kvarstod problemet efter ominstallation av Windows (clean install)? Köra RAM i default hastighet (ej XMP)? Etc…

(Jag blev av med minna skumma random krascher när jag antingen ställde ner RAM:et från 6400 till 6200 eller sänkte max clock 200/100 P respektive E cores, innan jag började få konstigheter funkade allt felfritt i 4-5 månader. 14700K här)

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur tex Inet ställer sig till detta problem?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multijuice:

Jag är en av dom som sannolikt drabbats av intels problem med instabila processorer och tänkte dokumentera min resa med intels support. Kanske kan vara intressant för någon att följa en pågående stor händelse i hårdvaruvärlden från en drabbad konsument.

Lite bakgrund. Jag har ett i7 13700K som köptes i mars 2023, ej överklockat, till ett nybygge. Fullständiga specifikationer:
- i7 13700K
- Gigabyte Z790 Aorus Elite AX
- Corsair Vengance (2x16)
- Samsung 970 Evo Plus 2 TB
- Deepcool LS720
- be quiet! Straight Power 1000w
- Sapphire RX 7900 XTX

Efter cirka ett halvår började en del problem där uppstart tog extremt lång tid. Från ca 10-20 sek från tryck på power tills färdig uppstart av windows hände det att det tog 1-2 minuter att få upp Windows login. Väl där var systemet extremt segt. Varje siffra (4 totalt) tog cirka 20 sekunder att registreras från knapptryck. Musen regerar extremt ”laggigt” och var därför oanvändbar. När lösen väl registrerats tar det ytterligare någon minut innan windows startar upp i samma ”laggiga” status och är helt oanvändbart och kräver 1-3 omstarter för att boota som vanligt. Nu har problemet blivit mer återkommande och uppstår cirka 1 av 5 gånger.

Extremt tröttsamt och särskilt i anslutning till alla andra problem som rapporterats med intel att processorer som drabbats får kortare livslängd oavsett vad intel hittar på med uppdateringar framöver. Jag har den senaste BIOS versionen och har aktiverat "intel default settings" men då jag har redan haft problem spelar det ingen roll för potentiell skada som redan är skedd. Även haft problem efter "intel default settings". Jag valde därför att starta ett garantiärende hos intel. Jag tänkte rapportera lite vad som händer och ge ett exempel på hur kontakten med intel kan se ut under en, från intels perspektiv, jobbig period.

Mitt ärende registrerades i tisdags (30/7). Först fyllde jag information för attestera om min produkt omfattas av garanti vilket den gjorde t om april 2025. Jag fyllde i mitt ärende med en ungefär likartad beskrivning av problemet som ovan. I onsdags (31/7), kom första svaret från Intel:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi X

Greetings from Intel Customer Support.

Sorry to hear about the situation.

Intel is actively investigating the root cause of this issue, including manufacturing, design, and other potential factors. Intel will provide updates as relevant information becomes available.

Intel has observed that this issue may be related to out of specification operating conditions resulting in sustained high voltage and frequency during periods of elevated heat.

In order to address this scenario while the investigation continues, Intel has recommended to system and motherboard manufacturers a set of ‘Intel Default Settings’ to be released around the end of May, 2024 for 13th and 14th Generation K Sku processors. Intel recommends using these settings. If there is no “Intel Default Settings” profile in your updated BIOS, individual settings noted in the link below can be manually adjusted through the BIOS menu: [url="https://community.intel.com/t5/Processors/June-2024-Guidance-..."]

Please contact your motherboard manufacturer for information on how to adjust these settings in your particular BIOS.

Please let us know if you have already tried these settings and the outcome of it.

If you have any further questions or concerns, please feel free to reach back to us.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andas standardsvar. Mitt problem är inte att jag behöver en temporär lösning som hindrar potentiell framtida instabilitet, min CPU är instabil och fungerar inte som den ska. Lösningen dom föreslår har jag redan använt mig av, vilket också framgick när jag beskrev problemet.

Mitt svar till intel, skickades torsdag den 1/8:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thanks for returning so quick. The proposed solution with "Intel Default Settings" have already been applied and the problem persists since these settings have been in effect. Also, it is not relevant since affected CPUs is theorized to have their life span reduced if affected which cannot be reversed by future software updates. See:

”any degradation of the processor can no longer be reversed, the Intel fixes only prevent further degradation” from the reddit post which summarizes the issue (https://www.reddit.com/r/intel/comments/1edhm93/raptor_lake_degradation_issue_rpldie_faq_10/) where intel reps have made official statements acknowledging the stability issues.

The voltage issue is not the root cause either according to intel in the link in the responsen to my support request making the issue related to factors at intel, not the consumer. I am not interested in short term fixes to a product which doesn't deliver as advertised, the solution to my problem is a replacement cpu or a full refund. Not suggestions for voltage settings to stabilize a alertast faulty product which have had stability issues and thus, possible degradation of the CPUs life-span. I also want to clarify that, even though I have a "K" CPU it has not been overclocked and I have not done any changes to voltages whatsoever.

Looking forward to hearing back from you.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommer fortsätta uppdatera utifrån hur ärenden utvecklas.

Ska bli intressant och följa

Dock en liten grej, det sista du skrev kan tyvärr komma och skjuta dig i foten så att du vet om det.

"I have not done any changes to voltages whatsoever."

För har du aktiverat XMP så har du överclockat delar av CPU'n vilket jag tror fortfarande rent tekniskt gör att garantin inte är giltig. Nu är det ganska många år innan det va massa drama angående detta och kommer inte ihåg om det var AMD eller Intel som gick ut med att det står där men aldrig är något dom fullföljer, även osäker på om någon av dom tog bort det från deras vilkor.

Så har du haft XMP aktiverat och har minnen snabbare än 5600mhz så har du överclockat.

Skrivet av KAD:

Reklamation (mot säljaren) ska ske inom skälig tid från att felet upptäckts. Här tycks det ha gått tre fjärdedels år mellan att felet upptäcktes och att garantiärendet (mot tillverkaren) öppnats.

Det ser lite märkligt ut. Från min horisont ser det ut som en användare som inte orkat felsöka och sedan när det dyker upp en potentiell förklaring genast väljer den förklaringen. Jag tycker det verkar mer som kass Windowsinstallation än något annat. Kör lite stresstest i en live-Linux och se hur datorn beter sig?

Jag ursäktar definitivt inte Intels klantighet i hela oxiderings/spännings-historien, eller deras uppenbart undvikande supportsvar. Jag är dock inte ett dugg förvånad, hela deras taktik går ju ut på att dölja och förhala tills de kan säga att de felaktiga produkter de sålde inte längre omfattas av garanti.

Har dom fortfarande att all form av överclockning bryter garantin i deras vilkor så omfattas redan merparten av alla påvärkade cpuer inte längre av garantin.

Edit

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Varit utan dator en tid då min CPU befunnit sig hos intel i Holland och fick tillbaka en ny cpu idag som just satts tillbaka. Uppdaterar snart med ett inlägg som samlar allt i kontakt med kundservice så att nyfikna kan se mitt supportärende från start till mål.

Skrivet av KAD:

Reklamation (mot säljaren) ska ske inom skälig tid från att felet upptäckts. Här tycks det ha gått tre fjärdedels år mellan att felet upptäcktes och att garantiärendet (mot tillverkaren) öppnats.

Det ser lite märkligt ut. Från min horisont ser det ut som en användare som inte orkat felsöka och sedan när det dyker upp en potentiell förklaring genast väljer den förklaringen. Jag tycker det verkar mer som kass Windowsinstallation än något annat. Kör lite stresstest i en live-Linux och se hur datorn beter sig?

Jag ursäktar definitivt inte Intels klantighet i hela oxiderings/spännings-historien, eller deras uppenbart undvikande supportsvar. Jag är dock inte ett dugg förvånad, hela deras taktik går ju ut på att dölja och förhala tills de kan säga att de felaktiga produkter de sålde inte längre omfattas av garanti.

Skrivet av jodali:

Tjo, hur har du felsökt? Kvarstod problemet efter ominstallation av Windows (clean install)? Köra RAM i default hastighet (ej XMP)? Etc…

(Jag blev av med minna skumma random krascher när jag antingen ställde ner RAM:et från 6400 till 6200 eller sänkte max clock 200/100 P respektive E cores, innan jag började få konstigheter funkade allt felfritt i 4-5 månader. 14700K här)

Syftet med tråden handlade om kontakten med intels kundservice, inte om allmänna synpunkter på hur/om/vad som felsökts innan supportärendet skapats. Klart att jag felsökt innan. Som jag misstänkte (efter felsökning) var min processor drabbad vilket också bekräftades av intel som bytte ut den mot en ny.

Skrivet av norrby89:

Ska bli intressant och följa

Dock en liten grej, det sista du skrev kan tyvärr komma och skjuta dig i foten så att du vet om det.

"I have not done any changes to voltages whatsoever."

För har du aktiverat XMP så har du överclockat delar av CPU'n vilket jag tror fortfarande rent tekniskt gör att garantin inte är giltig. Nu är det ganska många år innan det va massa drama angående detta och kommer inte ihåg om det var AMD eller Intel som gick ut med att det står där men aldrig är något dom fullföljer, även osäker på om någon av dom tog bort det från deras vilkor.

Så har du haft XMP aktiverat och har minnen snabbare än 5600mhz så har du överclockat.

Har dom fortfarande att all form av överclockning bryter garantin i deras vilkor så omfattas redan merparten av alla påvärkade cpuer inte längre av garantin.

Edit
<Uppladdad bildlänk>

Var inte medveten om att XMP skulle falla under överklockning, jag har haft XMP aktiverat men det var inget som sköt mig i foten :). Bra tillägg för andra användare som kanske funderar på om dom också är drabbade, tack för lite extra bakgrundsfakta. Så i mitt fall var det inget som påverkade åtminstone.

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ska bli intressant och följa

Dock en liten grej, det sista du skrev kan tyvärr komma och skjuta dig i foten så att du vet om det.

"I have not done any changes to voltages whatsoever."

För har du aktiverat XMP så har du överclockat delar av CPU'n vilket jag tror fortfarande rent tekniskt gör att garantin inte är giltig. Nu är det ganska många år innan det va massa drama angående detta och kommer inte ihåg om det var AMD eller Intel som gick ut med att det står där men aldrig är något dom fullföljer, även osäker på om någon av dom tog bort det från deras vilkor.

Så har du haft XMP aktiverat och har minnen snabbare än 5600mhz så har du överclockat.

Har dom fortfarande att all form av överclockning bryter garantin i deras vilkor så omfattas redan merparten av alla påvärkade cpuer inte längre av garantin.

Edit
<Uppladdad bildlänk>

Står ju beyond given specs jag tolkar det som att man kör OC utanför xmp specs snarare där man kör mot 1.5V på DRAM

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Låter som kassa minnen, testa nya. Inte säkert memtest ser något.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk

Summering från instabil processer till ny processer.

Första kontakt 30/7, bekräftelse på problem och process med byte 8/8, upphämtning av DHL 13/8 och ny processer levererad 20/8. Totalt tre veckor från registrerat ärende hos kundservice till installerat och klart. I ärlighetens namn gick det smidigare än jag trodde att det skulle göra.

Alla steg:
Registrerade supportärende (30/7 2024). Först fyllde jag information för säkerställa om min produkt omfattas av garanti i ett formulär. All info som behövdes fanns på förpackningen. Sen fyllde jag fyllde i mitt ärende med en ungefär likartad beskrivning av problemet som i trådstarten. (31/7 2024), kom första svaret från Intel:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi X

Greetings from Intel Customer Support.

Sorry to hear about the situation.

Intel is actively investigating the root cause of this issue, including manufacturing, design, and other potential factors. Intel will provide updates as relevant information becomes available.

Intel has observed that this issue may be related to out of specification operating conditions resulting in sustained high voltage and frequency during periods of elevated heat.

In order to address this scenario while the investigation continues, Intel has recommended to system and motherboard manufacturers a set of ‘Intel Default Settings’ to be released around the end of May, 2024 for 13th and 14th Generation K Sku processors. Intel recommends using these settings. If there is no “Intel Default Settings” profile in your updated BIOS, individual settings noted in the link below can be manually adjusted through the BIOS menu: [url="https://community.intel.com/t5/Processors/June-2024-Guidance-..."]

Please contact your motherboard manufacturer for information on how to adjust these settings in your particular BIOS.

Please let us know if you have already tried these settings and the outcome of it.

If you have any further questions or concerns, please feel free to reach back to us.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Standardsvar som behövde kompletteras med lite surhet från min sida.

Mitt svar till intel, skickades torsdag den 1/8 2024:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thanks for returning so quick. The proposed solution with "Intel Default Settings" have already been applied and the problem persists since these settings have been in effect. Also, it is not relevant since affected CPUs is theorized to have their life span reduced if affected which cannot be reversed by future software updates. See:

”any degradation of the processor can no longer be reversed, the Intel fixes only prevent further degradation” from the reddit post which summarizes the issue (https://www.reddit.com/r/intel/comments/1edhm93/raptor_lake_d...) where intel reps have made official statements acknowledging the stability issues.

The voltage issue is not the root cause either according to intel in the link in the responsen to my support request making the issue related to factors at intel, not the consumer. I am not interested in short term fixes to a product which doesn't deliver as advertised, the solution to my problem is a replacement cpu or a full refund. Not suggestions for voltage settings to stabilize a alertast faulty product which have had stability issues and thus, possible degradation of the CPUs life-span. I also want to clarify that, even though I have a "K" CPU it has not been overclocked and I have not done any changes to voltages whatsoever.

Looking forward to hearing back from you.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8/8 2024 startades ett garantiärende hos kundservice:

Greetings from the intel customer support

Thank you for sharing the requested information and and apologies for the delay in getting back.

I´m glad to inform you that I´ve processed the Standard Warranty Replacement as per your request. It my take up to 5-7 business days to be completed from the time you submit you faulty unit.

You will revceive an email with the pickup details of the defective products and all the instructions to send the defective unit

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8/8 2024 cirka en timme efter ovanstående kom en beskrivning med hur allt skulle packas och vilken information som behövde följa med.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9/8 2024 Kom ett mail från DHL om att dom fått en order på att hämta mitt paket i hemmet. Jag var på semester över helgen och bokade tid för upphämtning på tisdag den 13/8 då DHL ringde på och körde min processor till något intel-ställe i Holland.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16/8 2024

Product reviceved

Hello X

Your product has arrived at our warranty depot and is in the process of validation. Validation can range from one (1) to three (3) businessdays.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19/8 2024

Mail från DHL om att jag väntar hemlevarans från intel den 20/8 mellan 8-17. Ganska smidigt med tanke på att intel fick enheten på fredagen och ersättningsprodukten anlände på tisdagen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20/8 2024

Leverans från DHL och ny cpu installerad och klar. Passade på att testa att grå från kylpasta till Kryosheet när allt ändå var rengjort.

Fick även en bekräftelse från intel att min nya processer var skickad samma dag som jag fick den och att ärendet var avslutat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Står ju beyond given specs jag tolkar det som att man kör OC utanför xmp specs snarare där man kör mot 1.5V på DRAM

Given spec på cpun, vilket för Intel är 5600 allt över är överclockning av minneskontrollern och därmed enligt Intels villkor så har man ingen garanti kvar.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Given spec på cpun, vilket för Intel är 5600 allt över är överclockning av minneskontrollern och därmed enligt Intels villkor så har man ingen garanti kvar.

Vilket är komisk då dem själva kör med OC i sina presentationer 😀

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Vilket är komisk då dem själva kör med OC i sina presentationer 😀

Japp men va derför det va skriverier om det för en massa år sen samt för några år sen för AMD

Visa signatur

here we go!