Rösta fram t-shirt till communityt!
Permalänk
Medlem

Lian Li SL120 Unifan

Tjena, har några singelpack lian li SL120 Unifan som jag just installerade i en dator

Daisy-chainade 3 st, 2 st och en fick sitta själv som exhaust.

Får inte rgb att fungera, moderkortet har ingen argb och hade en cooler master argb kontroller liggandes som jag i min enfald testade att koppla in dem i. Fungerade ej.

Måste man ha just lian li:s egna kontroller för att få dem att fungera eller finns det något annat sätt alls? (Utom att koppla in dem i mobo då dvs.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Ja du behöver lian li hubben

Permalänk
Medlem

Lägg upp bild på hur du har kopplat

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

Lägg upp bild på hur du har kopplat

Just nu har jag inte kopplat dem i något alls eftersom cooler master kontrollern inte fungerade, tog bort den då. Bara fläktarna som snurrar och de sitter som de ska.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Jag har kört såna fläktar med en Razer Chroma för att hantera RGB. Så deras egna hubb är absolut inte något krav.

Så är också intresserad av hur allt är kopplat. Hur sitter fläktarna till controllern om du kopplar dem, hur är den i sin tur kopplad till moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Jag har kört såna fläktar med en Razer Chroma för att hantera RGB. Så deras egna hubb är absolut inte något krav.

Så är också intresserad av hur allt är kopplat. Hur sitter fläktarna till controllern om du kopplar dem, hur är den i sin tur kopplad till moderkortet?

Fick använda ganska mycket våld för att få dem att passa i cooler masters kontroller (nej det var inte en 12v kontroller, en 5 volt argb) så jag tror inte det kommer funka. Det var mest bara en förhoppning.

När jag kopplade dem satt de med sina argb sladdar i kontrollern och kontrollern var i sin tur kopplad till moderkortet via intern USB header. Enda som hände var att den första i varje slinga lyste lite grönt och inget mer, tror de helt enkelt inte är kompatibla med den kontrollern.

Visa signatur