Keychron K8 RGB är konstigt
Tjena, mitt relativt nya tangentbord fungerar underligt och jag undrar om andra haft liknande problem och vet om det bara är handhavandefel och en enkel lösning.
Den dedikerade knappen (+FN så klart) i högra hörnet fungerar inte att gå igenom olika modes, däremot ändrar FN + pgup mellan två olika modes som är färg som sveper från vänster till höger och fast vit bakgrund.
När jag har den fasta vita bakgrunden så händer ingenting om jag håller in FN och klickar på höger- eller vänsterpil (som ska byta färg) och inte heller om jag kör FN + F5 och F6 för att försöka ändra styrkan. När jag (med FN + pgup) har satt det på svepande färg så kan jag växla mellan belysning på och av på lampknappen längst upp i högerhörnet.
Jag har kört knappkombon för att resetta tangentbordet jättemånga gånger utan att det fixar problemet och det börjar få mig att känna mig lite som en idiot som hoppas på annat resultat det kvittar om jag kör på bluetooth eller kabel och tangentbordet fungerar likadant oavsett om det är fulladdat eller inte. Jag har så klart även stängt av auto sleep så där ligget inte heller problemet. Tangentbordet fungerade när jag packade upp det men någon dag senare blev det så här första gången, på något sätt började färgerna att fungera när jag försökte med en massa olika saker (kommer inte alls ihåg vad jag kan ha gjort) och sedan har det nu blivit så igen.
Nån annan som haft problem med bakgrundsfärgerna på K8?
Bifogar länk till video på det:
https://drive.google.com/file/d/1SjpjXWVbIdoQslsgy-X7zsY0rCg0cZyq/view?usp=drive_link