Datorn stannar i boot.

Permalänk
Medlem

Datorn stannar i boot.

Tjena har fått ett problem med sonens dator. När den startas så postar den inte utan oftast hänger den sig och ibland kommer man in i windows repair.
Har testat att reparera, installera om Windows med båhållna inställningar men inga skillnader.
Kan det vara hårdvarurelaterat?

Windows 11.
AMD ryzen 3900x
16 gig ddr4 ram
RTX2070 Super
800W nätdel.
MSI B450 Tomahawk moderkort.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Ja det kan vara hårdvarurelaterat. Testa installera ren windows på en annan drive ifall finns tillgång. Ha inte ikopplat internet ifall det är eg. automatiserade drivrutinsuppdateringar som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Ja det kan vara hårdvarurelaterat. Testa installera ren windows på en annan drive ifall finns tillgång. Ha inte ikopplat internet ifall det är eg. automatiserade drivrutinsuppdateringar som ställer till det.

Ska testa detta i em så återkommer jag, tack:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Det var hårdvarurelaterat. Jag testade att byta m.2 disk och du funkade den kanon. Dock så fungerade även den gamla M.2 disken i en annan burk så jag återmonterade den och då flöt allt på. Förmodligen något glapp som kommit av vibrationer etc? Är skruvad som den ska och nu fungerar den.

Ha det fint och God Jul

Visa signatur