Vinterdäck dubb rekommendation

Permalänk
Medlem

Vinterdäck dubb rekommendation

Hej på er

Behöver lite tips och hjälp kring nya vinterdäck som jag ska ha till bilen då mina nuvarande är riktigt dåliga och behöver bytas ut asap. Det är ffa två märken jag kikat på, Nankang och Kumho. Dimensioner är 205/60-16 och har jag förstått det rätt så är Kumho snäppet bättre än Nankang? Någon som har erfarenhet av nedanstående?

Nankang ice activa sw-8

https://www.tyred.se/vinterdack/nankang-ice-activa-sw-8-205-6...

Kumho WinterCraft Ice WI32

https://www.tyred.se/vinterdack/kumho-wintercraft-ice-wi32-20...

Min budget är egentligen max 1000kr per däck men väljer jag Kumho blir det ca 200kr mer vilket är fine.

Tacksam för tips och råd

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack hitta dock ingen review på de däcken jag länkade men ska kika runt där, bra sida

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det blev Kumho WinterCraft Ice WI51 friktionsdäck då jag insåg att jag kommer behöva köra i en hel del områden där det råder dubbförbud nästa år...har fått bra recensioner så hoppas de är bra däck!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Det blev Kumho WinterCraft Ice WI51 friktionsdäck då jag insåg att jag kommer behöva köra i en hel del områden där det råder dubbförbud nästa år...har fått bra recensioner så hoppas de är bra däck!

Körde med samma däck på min Hyundai i20 och jag var nöjd! Bra prestanda överlag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Körde med samma däck på min Hyundai i20 och jag var nöjd! Bra prestanda överlag

Tack för svaret då verkar det som att jag gjort rätt val, alltid svårt med däck 😁

Visa signatur