Windows uppstart fastnar i automatisk reparation, vad göra?

Permalänk
Medlem

Windows uppstart fastnar i automatisk reparation, vad göra?

Rubrik justerad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Klas-Jan:

<Uppladdad bildlänk>

Testa att reparera först.

Permalänk
Medlem

Har gjort det. Funkar ej

Permalänk
Medlem

Från annan dator skapa ett usb minne med windows och installera om

https://support.microsoft.com/en-us/windows/create-installati...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klas-Jan:

Har gjort det. Funkar ej

Starta datorn felsäkert läge och lägg till dig själv som admin på C:.
Är en känd bugg i Windows som ingen fattar.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Nu kom denna upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyaz:

Starta datorn felsäkert läge och lägg till dig själv som admin på C:.
Är en känd bugg i Windows som ingen fattar.

Känd bugg? Hur vet du det? Kan vara extremt många saker som är fel när man kommer direkt dit och inte ens säkert att det går att starta upp i felsäkertläge.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Känd bugg? Hur vet du det? Kan vara extremt många saker som är fel när man kommer direkt dit och inte ens säkert att det går att starta upp i felsäkertläge.

Jag har råkat ut för den själv. Vände mig till datortillverkaren som ville byta min disk men hade en känsla av ett fel i Windows. Vilket även var rätt.

Ju mer man kör scandsk /f i kommandotolken i reperationsläget destosvårare blev det att återställa filerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyaz:

Jag har råkat ut för den själv. Vände mig till datortillverkaren som ville byta min disk men hade en känsla av ett fel i Windows. Vilket även var rätt.

Ju mer man kör scandsk /f i kommandotolken i reperationsläget destosvårare blev det att återställa filerna.

Well som sagt, det va en av enledningarna till att man fastnar på den skärmen, är långt ifrån alla möjliga anledningar och finns gott om anledningar som gör att man kommer till den skärmen och inte kan göra något åt det och ominstallation är det ända valet.

Har själv varit med om flera datorer som bara kommer dit och inte kan starta upp i felsäkert läge.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Well som sagt, det va en av enledningarna till att man fastnar på den skärmen, är långt ifrån alla möjliga anledningar och finns gott om anledningar som gör att man kommer till den skärmen och inte kan göra något åt det och ominstallation är det ända valet.

Har själv varit med om flera datorer som bara kommer dit och inte kan starta upp i felsäkert läge.

Vi har lite olika sätt att hjälpa trådskaparen, jag har kommit med ett konkret tips för att slippa ominstallera Windows. Nu har han dock inte återkommit med om det gick att starta upp datorn i felsäkert läge.
Uppfattade inte ditt tips till honom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick installera om windows. Tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyaz:

Vi har lite olika sätt att hjälpa trådskaparen, jag har kommit med ett konkret tips för att slippa ominstallera Windows. Nu har han dock inte återkommit med om det gick att starta upp datorn i felsäkert läge.
Uppfattade inte ditt tips till honom?

Det jag har bidragit med är att meddela att det inte är säkert att din lösning fungerar så som du påstår att det kommer göra. Så ta borde självklart prova men fungerar det inte så bör han inte slösa mer tid på det och leta efter en annan lösning (installera om Windows tillexempel som är den troligaste fungerande lösningen)

Visa signatur

here we go!