Permalänk
Medlem

Sovhörlurar?

Tja,

Någon som har tips på hörlurar (in-ear) som funkar bra att sova med? Gärna med brusreducering och med förmågan att spela upp egna filer, främst ljudbok.

Bor i ny lägenhet som är halvt lyhört + elefanter som gillar att stampa ovanför mig, och det vore nice att få somna in mer rofyllt.

Har provat öronproppar, och det funkar förutom mot de tyngre basljuden. Men om jag ändå behöver ha något i örat vore det trevligt om man kunde få in ljud också för att ev. hjälpa mot de frekvenser som är svåra att motverka.

Permalänk
Medlem

Mina allra favoriter in ear för att sova var original från Samsung, dom finns men tyvärr med sladd. Dom var så släta och smälte in i örat att man kände inte alls lurarna när man sov på sidan. Har telefon utan AUX jack så kan inte ha dem längre Hoppas det finns liknande men trådlösa.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra öronpropp i örat som ligger mot kudden och hörlur i andra.

Har ett par Galaxy Buds Live som jag använder enbart till det, de är relativt små och släta så inte mycket som sticker ut.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har ett par JBL Vibe Buds som jag köpte billig på Ica Maxi. Tyvärr inte brusreducerande. Letar också efter nya då jag somnar varje kväll till ljudbok och de är okej men kan säkert hitta bättre. Så följer tråden för fler tips.
Hade ett par Philips för länge sen som knappt stack ut men de säljs inte längre.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Har kikat på "vanliga" in-ear, men då med nackdelen att de kan vara svåra eller omöjliga att sova på sidan med. Jag rör mig rätt mycket när jag ska sova, så vet inte om det kommer att fungera.

Googlade fram några "tester" (kanske egentligen är mer reklam, eller en bloggpost utan någon djupare analys) som en start, och det verkar finnas specifika hörlurar för att sova med. Se exempelvis https://bastahorlurarna.se/sovhorlurar-de-4-basta/

Har dock inte lyckats hitta någon som både isolerar ljud bra OCH som tillåter eget musikspelande. Bose hörlurar verkar dessutom ha utgått, så marknaden verkar lite svajig :/

Permalänk
Medlem

Jag kör vanliga sladdlösa in-ear och har i bara en av lurarna. Funkar fin fint och man får ofta leta lur på morgonen.

Dock tror jag inte det är skitbra för örat att ha dem i så länge/ofta, men vill man vara fin får man lida pin.
Samsung Buds utan bursreducering var kanon, svinlång batteritid.

Har brusreducerande lurar nu, men de är lite dodgy - Utan brusreducering låter det illa, och med brusreducering så har de "dålig" batteritid (jämfört med Buds)

Permalänk
Medlem

Skulle dessa kunna vara något?

https://www.inet.se/produkt/6306139/anker-soundcore-sleep-a20

Jag använder själv ett par Soundcore Liberty 4 NC som jag är väldigt nöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crunt:

Skulle dessa kunna vara något?

https://www.inet.se/produkt/6306139/anker-soundcore-sleep-a20

Jag använder själv ett par Soundcore Liberty 4 NC som jag är väldigt nöjd med.

Har kikat kort på dem, men inte i detalj. Tyckte jag läste att någon ansåg dem ha dålig ljudisolering, men det kan ju vara dålig passform för den personen. Ser att recension(er) på Inet var positiv och ansåg tvärtemot, men svårt att veta om de då tänker på högre frekvenser (exv. en snarkande sambo) och prat utifrån, eller tyngre basljud. Det jag har mest problem med är dunkande stegljud, och hur bra de är mot sådant har jag inte läst något om än.

Men tack för tips, får läsa på vidare om dem.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Levan:

Har kikat kort på dem, men inte i detalj. Tyckte jag läste att någon ansåg dem ha dålig ljudisolering, men det kan ju vara dålig passform för den personen. Ser att recension(er) på Inet var positiv och ansåg tvärtemot, men svårt att veta om de då tänker på högre frekvenser (exv. en snarkande sambo) och prat utifrån, eller tyngre basljud. Det jag har mest problem med är dunkande stegljud, och hur bra de är mot sådant har jag inte läst något om än.

Men tack för tips, får läsa på vidare om dem.

Min sambo har Anker Soundcore Sleep A20. Och hon är mestadels nöjd. Sover med dem varje natt i princip. Men senaste uppdatering av Anker Appen har verkar ha en bugg, se nedan.

Positivt

• Små och sticker knappt ut ur örat, går att sova med hörlur ner i kudden. Men hon brukar göra en liten grop i kudden ibland. Kan göra lite ont annars efter lång stund på ena siden.

• Isolerar bra trots avsaknad av Noise Canceling (NC). Silikonplupparna är double flange. Hon hör varken mig eller barnen numera. Till allas besvikelse.

• Slipper trasslet från earpods kabeln.

Negativt

• Tappar ibland kontakten med iPhone pod/youtube under natten. Krävs att man startar om Anker appen. Bluetooth telefon->hörlur fortfarande kopplat. Sannolikt bugg och började efter senaste app uppdatering. Mycket störigt.

• Mikrofon saknas. Sannolikt för att hålla nere storleken och få plats med tillräckligt stort batteri.

• Saknar NC. Men NC kräver mikrofoner vilket tar plats och gör hörluren större. Och den passiva ljudisoleringen är bra, iaf för hennes och mina öron.

Ångrar att jag inte köpte ett par till mig själv Vaknar hela tiden och byter hörlur/sida iom att mina inears är så stora och inte går att sova med ner i kudden.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.