Update efter semestertider:
Skaffade ny CPU, RAM & MOBO,
7600X3D
ASUS B650E-F WIFI STRIX
CORSAIR VENGEANCE 32GB CL30 6000Mhz
Slängde in alla komponenter och satte i orginal boot m2 disk samt den 500GB m2 disken jag använde mestadel av allt testande i denna tråd. började med att uppdatera till senaste BIOS, version 3279, kom ut för två dagar sedan.
Sedan började det, fick upp bild liknande denna alltså så kände den av att den gamla bootdriven hade börjat fallera och skulle varna, såg även då att det fanns ett sätt att testa diskarna via BIOS på Asus brädan, bootdriven fick "fail" medans den andra m2 disken fick "pass". Så efter det kändes det ju väldigt relevant att bara dra ut den och känna sig besegrad att den inte går att rädda framöver. Gick även inte ens att gå vidare med boot stickan till installations mediet då den konstant varnade om disken.
Nu till det intressanta. 500GB m2 disken sitter nu inne som enda boot drive, jag sätter i USB stickan och win 11 install kommer upp likt normalt. Den går igenom allt likt normalt där jag tar bort de tre partitionerna och sedan klickar på den enda tomma för den disken som finns kvar och närmar sig första omstart via installationen och vafan händer då, jo samma jävla sak ta mig fan. Den resettar alltså igen efter första omstart till första installations rutan.
Så vad kan vi konstatera av detta:
1.Verkar som att de äldre komponenterna verkar vara ok ändå? Så säljes till den som vill ha kittet. *host*
2. Kan det verkligen vara min 500GB m2 disk som också spökar? känns ju MYCKET orimligt då allt annat är bytt nu och detta är det enda som finns kvar av det gamla som skulle kunna påverka väll?
3. likt @AF83 tidigare post så började jag med att köra senaste BIOS på brädan redan ifrån början så inte så mycket mer jag kan göra där nu.
Så vad tror ni gott folk, skall jag skaffa en ny m2 disk och testa? skall jag göra om installation's stickan igen? något annat som man tidigare kunde utersluta men som borde testas igen? I'm all ears good people, hjälp en smått irriterad man att fixa hans partners gaming PC igen.