Steamdeck vs steam machine vs PS5 Pro

Permalänk
Medlem

Steamdeck vs steam machine vs PS5 Pro

Tjena!

Jag tänker antingen skaffa Ps5 pro, steamdeck eller bygga en steammachine.
Jag har idag en Lenovo legion med 4060 som tanken var att strömma till steamdeck om det blir en sån.
Alternativt bygge av en Steammachine med 9060xt, ryzen 5600 samt en budget runt 9000-10 000 då det är liknande ps5/steamdeck +docka.

Lutar mot SteamDeck / SteamMachine. Om steamdeck funkar gamestream hemma bra? Kommer ha trådad anslutning mellan alla encheter.
Om Steammachine, så är jag lite orolig att det inte kommer vara en problem fri lösning.

Ps5 Pro som ett alternative problem fri lösning dock månadsavgift och lite tjoller med flera användares sparfiler.

Tankar och idéer uppskattas!

Permalänk
Medlem

Om du bara ska strömma spel så är allt det är överdrivet, du kan använda en billig begagnad Steam Link eller valfri begagnad SFF PC. Kanske t.om en Raspberry Pi duger då? Steam game stream kan köras på samtliga alternativ.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Om du bara ska strömma spel så är allt det är överdrivet, du kan använda en billig begagnad Steam Link eller valfri begagnad SFF PC. Kanske t.om en Raspberry Pi duger då?

ifall det blir SteamDeck vill jag kunna strömma från Pc. Tanken är att slappa i soffan och lira.
Ska funka problem fritt med enklare spel då jag har en dotter som spelar också.
Hon ska kunna starta allt vid tv.n själv.