Headphone amplifiers...

Permalänk
Avstängd

Headphone amplifiers...

Har tänkt i inskaffa mig en. Men vet ingenting om förstörkare och abslut inget om hörlursförstärkare. Är ute efter "riktigt" ljud ur min dator och sen till min hörlurar. Ganska billig. behöver inget super ljud som bara hörs med ett par referenslurar för 3000 kronor...

Rekomendera mig!
Vart kan man köpa?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver nog ett ganska bra ljudkort till datorn också. Signalkällan är alltid mycket viktig.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Glömsk

Hmm... Kolla runt lite på www.head-fi.org forum.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag tog förstärkaren från mina gamla datorhögtalare(compaq), sen sydde jag ett fodral i läder till den. Det blev jättebra!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Beställde min hörlurar ifrån ljudmakarn. Trevligt ställe och bra support! rekomenderas.

jonasy: Vad är ett "bra" ljudkort? Jag har en sblive, som kanske kommer uppdateras till ett audigy 2.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Hedersmedlem

Med bra hörlurar borde du verkligen uppgradera ditt SB Live!. Audigy2 är väl bra men om du bara vill ha bra stereo-ljud skulle jag rekommendera t.ex Delta Audiophile 24/96.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Med bra hörlurar borde du verkligen uppgradera ditt SB Live!. Audigy2 är väl bra men om du bara vill ha bra stereo-ljud skulle jag rekommendera t.ex Delta Audiophile 24/96.

Ett par beyerdynamic dt-531. Funkar toppen, även med mitt sblive.
Delta Audiophile 24/96 är intressant.

Hur är det med drivrutiner till Delta Audiophile 24/96? Jag spelar ganska mycket och vill helst inte ha problem med ljud i spel osv.

edit: kan man inte ha två ljudkort, ett till spel och ett till musik?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS