Permalänk
Hedersmedlem

Styla/modda en laptop

Får nästa vecka en "ny" begagnad laptop efter att min förra spontandog.
Det är en IBM Thinkpad...
Nån som har något förslag på modd som man skulle kunna göra?
Enda jag kan komma på är att fixa en schysst bild på tux och klistra på.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Avstängd

jaa..ett försök på nå diodmodd skulle väll gåann tror jag....
sen skulle motivlackering vara väldans orginellt å nice

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem

En thinkpad är ju ganska plan och kantig så man borde ju kunna klä den med aluminium eller något annat skoj

Permalänk
Hedersmedlem

Om man ska motivlacka, är det bara att spraya rakt på plasten eller måste man slipa eller nått innan? Jag vill ju inte att den ska släppa.

Funkar det att ex. skriva ut en schysst logga på overhead papper eller liknande, sen klistra det på laptopen och sen spraya klarlack över?
Måste man göra nått förarbete till det?

Klä med aluminium låter lite omständigt men skulle kanske bli snyggt?

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Klä den med fluff!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Avalon
Klä den med fluff!

haha, det är nog det sista jag kommer göra.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Fluff skulle äga!
Rosa ska d va...

Permalänk
Medlem

Motiv lack lungt bara maska av å airbrusha lite

Permalänk
Medlem

Lacka går fint. Man behöver inte slipa på plast! Jag har sprayat mitt AT chassi svart, sen lagt på marmoreringsfärg! Ser ut som ett Sten chassi efteråt! kostar 44.50 på biltema!

Visa signatur

Benjamin*Nixon89*Langolz

Kossa Kossa mu dum som en GNu!

Permalänk
Medlem

Silverklarlacka den, alt. klä i aluminium. Finfint

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

IBM:s laptops är ju toksnygga, stilrena och fina som de är. Till skillnad från vissa andra tillverkare som överstylar produkterna å det grövsta.

Om du nu motivlackar, se för allt i världen till att lägga på rejält med klarlack, annars kommer motivet inte att hålla för många upp/ner i väska och liknande manövrar.

Permalänk
Hedersmedlem

Silverlacka den känns lite väl simpelt, kommer ju se ut som en hp-laptop då.
Men motivlacka är jag däremot riktigt sugen på, dock så har jag varken "verktyg" eller kunskaper för att göra det bra.
Nån som bor i växjö och som kan sånt här?

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Ghost: IBM´s laptopar e ju skitfula! ser ju ut som dom importerat deras designers från 80-talet. Kan hålla med att vissa laptops är "för mycket", men ingenting är ju ännu värre...

Lackera hade väl varit latjo, men jag tror det hade slitits väldigt snabbt.

Glowwire under tangenterna kanske?

Permalänk

skadar nog inte om du ruggar upp ytan lite med sandpapper innan du målar..

jag målade om min gammla 120mhz @ 133mhz bärbara i rött e en gammal ast. vart lite kul men ändå rätt fult, tog den färgen jag hittade hemma

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk
Hedersmedlem

Står mellan att måla dit "Tux" eller lacka den sebra-randig

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

När jag fick höra thinkpad tänkte jag på en musmatta...
Gör en sådan!

Permalänk
Medlem

Jag har en ny IBM och tycker dennär skit frän. det ända jag stör mig på är IBM loggon som är i 80 tals Rött/Grönt/Blått.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Ghost: IBM´s laptopar e ju skitfula! ser ju ut som dom importerat deras designers från 80-talet. Kan hålla med att vissa laptops är "för mycket", men ingenting är ju ännu värre...

Hehe, inte så konstigt heller. ThinkPad modellen har sett iprincip likadan ut(vissa tangenter skiljer) sedan orginalet 1990

Visa signatur

www.silverplanet.se - din planet i sajberrymden

Permalänk
Medlem

Kan verkligen inte hålla med om att IBM:s laptops är snygga. Ta en titt på en (ny) bärbar från Apple, design kan de i alla fall.

Nu lite mer till Topic:
Beror ju på hur mycket du vågar göra med den, men det vore kanske en idé att försöka klämma dit ett fönster Skulle nog se rätt häftigt ut, frågan är bara vart man ska rymma det. Sen några vita lysdioder under så blir det heltufft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Ghost: IBM´s laptopar e ju skitfula! ser ju ut som dom importerat deras designers från 80-talet. Kan hålla med att vissa laptops är "för mycket", men ingenting är ju ännu värre...

Lackera hade väl varit latjo, men jag tror det hade slitits väldigt snabbt.

Glowwire under tangenterna kanske?

Jag gillar stilrena prylar. IBM:s laptops är lite som Lian-Li:s chassin, inget onödigt krafs.

Glowwire eller något annat som drar en massa ström eller gör att det spretar sladdar ur burken hör inte hemma på en laptop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludvig
Kan verkligen inte hålla med om att IBM:s laptops är snygga. Ta en titt på en (ny) bärbar från Apple, design kan de i alla fall.

Apples designers måste nog ta diverse droger med tanke på hur deras prylar ser ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludvig
Kan verkligen inte hålla med om att IBM:s laptops är snygga. Ta en titt på en (ny) bärbar från Apple, design kan de i alla fall.

Nu lite mer till Topic:
Beror ju på hur mycket du vågar göra med den, men det vore kanske en idé att försöka klämma dit ett fönster Skulle nog se rätt häftigt ut, frågan är bara vart man ska rymma det. Sen några vita lysdioder under så blir det heltufft

Ett fönster skulle vara orginellt, ska se om det går att göra på samma sätt som urlen under.
http://www.killacomputer.com/MOD/P3mod.htm
Lite fult men tydligen funkar det bra att göra så, jag kommer nog satsa på ett lite mer diskret fönster

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost
Apples designers måste nog ta diverse droger med tanke på hur deras prylar ser ut.

Är det här ett skämt eller?

En av dom stora fördelarna med apples datorer är ju just utseendet.

http://www.apple.com/powerbook/gallery/powerbook17top.html

Du kan ju inte komma och att säga något annat än att den här e ruggigt snygg?
I så fall borde du nog fundera på att uppgradera din sinne för design och trendmedvetenhet och traska ur 80-talet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost

Glowwire eller något annat som drar en massa ström eller gör att det spretar sladdar ur burken hör inte hemma på en laptop.

Om inte jag minns fel så är det just apple som har bakgrundsbelyst knappsats på sina nya bärbara...så du bör nog vänja dig vid tanken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Är det här ett skämt eller?

En av dom stora fördelarna med apples datorer är ju just utseendet.

http://www.apple.com/powerbook/gallery/powerbook17top.html

Du kan ju inte komma och att säga något annat än att den här e ruggigt snygg?
I så fall borde du nog fundera på att uppgradera din sinne för design och trendmedvetenhet och traska ur 80-talet.

Just DEN Apple-burken var snygg. Men jag har sett Apple-burkar som ser ut som.. orangeröd och vit plast.

Edit: Sen är ju frågan hur mycket burkarna tål. IBM:s laptops har fördelen att de är väldigt stryktåliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Om inte jag minns fel så är det just apple som har bakgrundsbelyst knappsats på sina nya bärbara...så du bör nog vänja dig vid tanken...

IBM har löst det med en vit lysdiod i ramen ovanför skärmen. Fungerar ypperligt och drar väldigt lite ström.