Kanal-sortering i Cyberlink PowerVCR II

Permalänk
Medlem

Kanal-sortering i Cyberlink PowerVCR II

Hej.

Nyss köpt ett tv-kort (tv-in) och kör programmet Cyberlink PowerVCR II.
Det funkar jättebra, bilden är riktigt bra och ljudet likaså, så gamla teven har flygit ut, okej, burits ut.

MEN, ett problem kvarstår, om ett problem försvinner kommer ju alltid något nytt. Jag har fortfarande inte lyckats att sortera kanalerna. dvs. svt 1 hamnar på 5an, TV3 på 8an osv osv. Är det någon som kör programmet eller som kanske ändå vet hur man får dom i rätt ordning?

Om det inte går i det programmet, vet ni något somd et går att göra det i?
(kortet jag har är ett ASUS TVFM)

tack osv
/ Erik

Visa signatur

Att vara normal är inte normalt, det är vanligt. Och vem fan vill vara vanlig? -Erikinc

Permalänk
Medlem

Har samma kort och kör samma program och jag höll på och bråkade med samma problem men gav upp. Sitter ju ändå och flippar med pilarna. Det jag blir lite fundersam är att den missar några kanaler på "vägen upp" men när jag flippar tillbaka så ser jag de kanalerna jag missade men nu missar jag andra kanaler som jag nyss kunde se. Förvirrande?

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

haha, ja, precis samma sak händer mig med! =P tog fan tre kvart att komma på det så man fick alla kanaler man ska.
Om problemet så verkar det inte som om det ska gå att göra det i programmet =/ vilket är lite tungt. Men det ska gå med andra, var på mycom här i sthlm och snackade med en kille som tydligen hade ett annat tv-kort med annat program som sa att det funkade fint att göra det. kortet och programmet var Pinnacle PCTV pro nånting, (finns på mycom). enligt honom så funkade det. Jag har letat lite efter Pinnacle's program men inte hittat något.

ha det

Visa signatur

Att vara normal är inte normalt, det är vanligt. Och vem fan vill vara vanlig? -Erikinc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk

Pinnacles program vill ni nog inte ha, det är segt och fungerar antagligen inte med era kort.

Permalänk
Medlem

Jasså. precis som asus program då =P
Men det kortet du har, vad heter det?

Visa signatur