HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Avstängd

THE END IS NEAR!

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
det är ju bara att någon går runt de då, dom har ju redan crackat cs:s så de t.om går att köra online

Som jag fattade från det andra forumet så behövs det en fungerande version av spelet för att "knäcka det"

CS:S fungerar redan - alltså går det att tillverka ett crack.

Kontentan: Det kommer ingen piratkopia av Halflife 2 innan den 16 Nov - möjligtvis efter.

Man kan alltså lugnt köpa Halflife 2 nu och veta att man är "först" när man spelar det 16 Nov.

Detta är alltså vad jag läst - vad som sedan händer är en annan femma

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Som jag fattade från det andra forumet så behövs det en fungerande version av spelet för att "knäcka det"

CS:S fungerar redan - alltså går det att tillverka ett crack.

dom har ju fungerande cs:s så de är ju bara ta det dom behöver från det, var ju hur lätt osm helst att cracka det, räcker ju med att dom får tag i en skiva så kirrar dom det

Permalänk
Medlem

Nope - du måste ladda hem en 'vital del' till spelet för att det ska fungera.

Denna del görs tillänglig först den 16 Nov.

(inget så enkelt att någon kan slänga ihop det själv)

Antagligen kommer väl någon lägga ut filerna i alla fall - men de kommer alltså inte att fungera.

Jag kan väl få fel - men jag tror faktiskt inte att någon kommer att sitta och spela en "pirat-kopia" innan den 16:e

Vill man vara först - köper man spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Nope - du måste ladda hem en 'vital del' till spelet för att det ska fungera.

Denna del görs tillänglig först den 16 Nov.

inte butiksversionen, dvd fan e ju komplett bara de du tankar via steam som måste låsas upp, enda du behöver göra me dvd versionen är ju o koppla upp o skriva in cd-key

sen om de kommer före eller efter vet ju ingen förutom dom som crackar de, men med tanke på att dom redan vet knepet så lär de nog inte dröja

Permalänk
Medlem

Tycker lite synd om dom människor som saknar uppkoppling...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Japp, jag vet att man gör banor med Hammer...

Har du någon aning ifall det kommer bli möjligt att konvertera banor ifrån 1.6 till Source banor?

Vore ju grymt nice, så man kan få lira massa trevliga gamla maps, och så servrarna slänger in lite vettiga banor, istället för skit som havana, piranesi osv osv...

Piranesi tycker jag är helt okej, men vad jag tycker om Havanna kräver en helt annan vokabulär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
sen om de kommer före eller efter vet ju ingen förutom dom som crackar de, men med tanke på att dom redan vet knepet så lär de nog inte dröja

Citerar en medlem i EMPORiO:

Citat:

hl2 will probbably be cracked by 2am on the 16th

Det kommer - som sagt - antagligen inte att komma någon piratkopia av HL2 innan den 16 Nov.

De som köper spelet via steam kommer att vara "först".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Tycker lite synd om dom människor som saknar uppkoppling...

Jepp - så vitt jag fattat så kan man inte spela HL2 utan uppkoppling på datorn (?)

Citat:

Internet connection required for game installation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Japp, jag vet att man gör banor med Hammer...

Har du någon aning ifall det kommer bli möjligt att konvertera banor ifrån 1.6 till Source banor?

Vore ju grymt nice, så man kan få lira massa trevliga gamla maps, och så servrarna slänger in lite vettiga banor, istället för skit som havana, piranesi osv osv...

det går att konvertera banorna, iaf.. vad ska man säga.. "hårdvaran" väggar, lådor, etc etc, ljuskällor och andra enitys (ljud, spawnpunkter etc) måste man sätta ut på nytt..

fast orka lira nån gammal konverterad bana, vill ju ha nytt och fräsht, mer detaljerat osv

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan hl2 finns ute att köpa på tex siba? Är det som så att man får med cs:s också då lr?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

jag kan inte preloada HL2 "servers too busy" får jag som svar i 2 dagar nu

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Wohoo, fan vad kul. Nu har SDKn släppts. Nu väntar man bara på en ny Jeepathonbana!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Wohoo, fan vad kul. Nu har SDKn släppts. Nu väntar man bara på en ny Jeepathonbana!

Jo, har nu börjat "mappa". Väntar på att nån skapar en "officiell mapping" tråd, så man kan tjöta litte

Jag vill ha en tävling nu direkt! Fast inte i CS:S såklart =/

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antan
Jo, har nu börjat "mappa". Väntar på att nån skapar en "officiell mapping" tråd, så man kan tjöta litte

Jag vill ha en tävling nu direkt! Fast inte i CS:S såklart =/

Skulle behöva hjälp med att lägga ut vapen inte lika lätt till Source som till vanliga Cs....

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

En fråga: Finns det stöd för fordon i CS Source redan från början? Det bör väl finnas det?!

Permalänk
Medlem

The final hours of Half-Life 2

http://www.gamespot.com/features/6112889/index.html

25 sidor, så det tar väldigt lång tid att läsa igenom den
Jag kan nästan garantera att ni kommer att tycka synd om Valve för allt som dom har genomlidit

Citat:

The damage had already been done. At Valve no one knew what the code theft meant for a project that had been through its fair share of twists and turns. Would this unthinkable crime derail the game? Newell had no idea how to measure the impact of what had just happened. And worse, the team members--the people who had spent more than four years tirelessly working on the game--were absolutely crushed to see their unfinished work exposed to millions.

One young designer brought his concerns right to Newell in his office. "Gabe," he said, "is this going to destroy the company?"

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
En fråga: Finns det stöd för fordon i CS Source redan från början? Det bör väl finnas det?!

Eftersom det använder source-motorn och den kan ha fordon så kan altså cs:s även ha det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

4 tim och 42 min tills Gamespot slänger upp sin recension.
http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/index.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

AAA kan inte tänka mig att Half Life 2 kommer ut om lite mer än 12 timmar :).
Nu ska jag börja värma upp genom att kolla på alla filerna från det igen.

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lime87
AAA kan inte tänka mig att Half Life 2 kommer ut om lite mer än 12 timmar :).
Nu ska jag börja värma upp genom att kolla på alla filerna från det igen.

Hehe precis så tänkte jag igår och såg igenom alla filmerna innan jag gick o la mej kl 2 >.<

Permalänk
Medlem

två och en halv timme tills gamespot.com recension läggs ut.

Permalänk
Medlem

jag håppas at det kommer se ialafall OK ut med mitt radeon 9600

ed. va mkt stavfel

Permalänk
Medlem

Hmm just nu är det 13 trådar om Half-Life 2 på första sidan.
Tänk imorgon hur mycket det kommer att vara då..

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Aaagh Steam är slöööött!! Ligger på stabila 0.05 % / minuten med min Sunetuppkoppling. Vet inte exakt hur långsamt det är för man får ju inga stats i det här skitprogrammet. Ska mycket till om det vara hemma vid 9 imorrn. :(( Yeah well får väl stå mitt kast som shoppar i sista minuten..

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk

Hmmm... hoppas Valve släpper Video Stress testet snart löst.
Vill ju testa om ena burken pallar. (Jag bryr mig inte om Sys Req eftersom dom ljuger som fan)
Får ju inte HL2 förrän när CE kommer om man inte hittar någon med HL2 kupong då

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maj0r
Aaagh Steam är slöööött!! Ligger på stabila 0.05 % / minuten med min Sunetuppkoppling. Vet inte exakt hur långsamt det är för man får ju inga stats i det här skitprogrammet. Ska mycket till om det vara hemma vid 9 imorrn. :(( Yeah well får väl stå mitt kast som shoppar i sista minuten..

Kan man inte högerklicka på steam-ikonen och välja "monitor"?

Permalänk
Medlem

Gud så underbart! Det pirrar i magen nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maj0r

jao.. skyll dig själv när du inte pre-loadade som alla andra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
jao.. skyll dig själv när du inte pre-loadade som alla andra

jag hade 55% idag runt halv 5 tiden och satte igång osen när jag kom tebax efter simpsons (30Min) så va de klart gick 2mb/S

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

9.2 hos gamespot

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"