Permalänk
Medlem

BitTorrent snabbt?

Har just testat BitTorrent eftersom alla säger att det går så snabbt men jag kommer bara upp i 6k/s som bäst, både i Slackware och i Windows. Har testat många olika torrents.

Någon.aning.om.vad.som.kan.vara.fel? flaskhals?

edit: Tråden kanske ligger fel btw?

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

har samma problem, vet inte varför. I skolan fungerar det. men där har vi ifs. 100Mbit

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Ju mer du laddar upp ju snabbare går det.
Sen är det utformat att ju längre du laddar ner ju snabbare går det.
Efter en timmar kan det gå full speed, ibland tar det några timmar.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Inaktiv

Är inte BitTorrent nått man hämtar kopierade program med? Har aldrig fattat det förutom att min bror tog upp hela skolans bandbrädd med det och blev avstängd från datorsalen.

Permalänk
Medlem

kenny_lex: Det används oxå för att sprida helt lagliga program som tex patchar och moddar till spel och linux-distar.

trådskaparen: Har du nån brandvägg eller router lr nått liknande? I så fall kan det vara den som ställer till det.

Permalänk
Medlem

Installera detta.. Något likt ka<aa men jag lyckades komma upp i 1mbps när jag drog hem en
välrepresenterad fil...
www.Shareaza.com

man ser iaf vad som händer och hur mycket som går upp och ner på en liten snygg graf.

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem

hmm okej, då är det väl bara att vänta på speed =/
Ja, jag har brandvägg med kan skicka/ta emot med allt annat och BitTorrent funkar det är bara det att det är segt men antagligen bara i början då.

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Har du router och/eller fw måste du öppna/"redirecta" portintervallet 6881-6889.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kloppe: man måste inte det men det går bättre om man gör det

JoooN: Det är inte så att du har halvduplex och downloadspeeden dras ner av att du laddar upp samtidigt?

Zapher: Bara med vissa klienter, jag satte en uploadlimit på 5kb/s en gång och kunde ändå ladda i 250-300kb/s

Sen beror ju bittorrent helt och hållet på hur mkt folk som laddar, va dessa har för uppkoppling etc, det är ju inga dedikerade 100mbit servrar direkt..

Permalänk
Medlem

Tänk vad man lär sig att att titta i sweclockers forum. Att öppna portarna Kloppe tipsade om ökade min hastighet ungefär 5 gånger
Tackar.

Permalänk
Medlem

Om man inte har rätt portar öppna kan man inte skicka något, då ska man inte heller få tanka så snabbt. RTFM föresten

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av endorphin
Kloppe: man måste inte det men det går bättre om man gör det

Jaja... menade att man måste det för att få normala hastigheter. Whatever.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har inte "öppnat" några portar men det är alltid folk som laddar från mig. Min share rating ligger alltid runt 2. Dvs folk laddar dubbelt så mycket av mig som jag laddar av dem.

En bra client: http://ei.kefro.st/projects/btclient/

Visa signatur

"Därför, om man rakar håret av mig, viker min styrka ifrån mig, så att jag bliver svag och är såsom alla andra människor" -Domarboken kap. 16
http://www.iskall.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hegge_
Hmm, jag har inte "öppnat" några portar men det är alltid folk som laddar från mig. Min share rating ligger alltid runt 2. Dvs folk laddar dubbelt så mycket av mig som jag laddar av dem.

En bra client: http://ei.kefro.st/projects/btclient/

De öppna portarna behövs bara för att folk bakom dåligt konfigurerade brandväggar eller NAT skall kunna tanka från dig. I annat fall kan du göra en anslutning till dem och skicka filen.

Själv använder jag BT++, väldigt smidigt om man tankar mycket/ofta.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Om man inte har rätt portar öppna kan man inte skicka något, då ska man inte heller få tanka så snabbt. RTFM föresten

Kunde jag visst det. Uploadade mycket mer än jag downloadade (svengelska är bra fint). Nu ligger dock de båda ganska lika och jag slipper sitta i en vecka för att få hem minsta lilla sak.

Permalänk
Medlem

BT++ verkar vara en trevlig client, skall testa den ordentligt nu.

Visa signatur

"Därför, om man rakar håret av mig, viker min styrka ifrån mig, så att jag bliver svag och är såsom alla andra människor" -Domarboken kap. 16
http://www.iskall.net

Permalänk
Medlem

Ska göra ett skolarbete om BitTorrent, ska testa åtta olika klienter, skriva lite kort om varje och betyg sätta dem

Kan fixa hit en adress när det är klar

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

mitt bittorrent fungerar inte... =(

när jag trycker på en fil som jag vill ladda ner så står det --> problem getting respons info - Error2 No such file or directory

Någon som vet vad problemet kan vara?

Visa signatur

|| Lian Li || NF7-S rev2 || Barton 2500+ --> 2365mhz || SLK900 - Enermax 92mm || Corsair PC3200LL 1024mb || 9800pro 128mb --> 440/380 || 160gb SATA ||

Permalänk
Medlem

Phaser, spara ner filen på din disk och kör den där ifrån.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

rattmuff hur menar du?

Först när jag trycker på en fil laddas det ner något som tar några sekunder bara och då drar bittorent igång och sen kommer det där medelandet.. =(

Visa signatur

|| Lian Li || NF7-S rev2 || Barton 2500+ --> 2365mhz || SLK900 - Enermax 92mm || Corsair PC3200LL 1024mb || 9800pro 128mb --> 440/380 || 160gb SATA ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phaser
rattmuff hur menar du?

Först när jag trycker på en fil laddas det ner något som tar några sekunder bara och då drar bittorent igång och sen kommer det där medelandet.. =(

Högerklicka -> Spara som , när den sparat klart väljer du öppna.

Själv kör jag med Azureus, ungefär som BT++ fast skriven i Java. Fungerar imo rejält mycket bättre (jag hade förfärliga problem med att få BT++ att öppna torrents), och den har massa trevlig info om varje fil också

http://azureus.sf.net

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Hehe

Jag har telia 0.5 och tankar i 400kb/s jag gillar Torrenten....
Vet inte hur det kom sig att jag kan tanka så fort men jag ringer nog inte telia och tar reda på de heller

trodde inte mina ögon först.. hmm måste va nått fel, men kollade tiden på tankningen och de stämde!!! gissa om jag är glad osm hittat torrents

btw: inget annat tankar lika fort. (När jag tankar grejor från andra platser)

Visa signatur

[slap] u

Permalänk
Hedersmedlem

BT++ är sqrt(ondska). Den stryper upload osv, vilket de facto sabbar hela principen med BT...

Azureus har jag inte provat då jag är för lat att mippla med java under linux. Får bråka lite me det idag (och ev rådgöra med Pesko som är deras linux-dev )

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
BT++ är sqrt(ondska). Den stryper upload osv, vilket de facto sabbar hela principen med BT...

Bara om du själv väljer det, och då är det du som är ond, inte programmet. strypa bandbredd kan man lika gärna göra i brandväggen i vart fall.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Ska göra ett skolarbete om BitTorrent, ska testa åtta olika klienter, skriva lite kort om varje och betyg sätta dem

Kan fixa hit en adress när det är klar

Vilka åtta klienter är det du ska testa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Vilka åtta klienter är det du ska testa?

Kanske blir mer än åtta, ska bara hitta mer än åtta seriösa sådana, redan börjat smått med: officiella, experimental, experimental-Shadow, Torrent-storm, Abc och Burst.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Avstängd

Jag använder BT++ och jag älskar det!

Visa signatur

Hej Ove!!

Permalänk

SHAD0W's client är väll den bästa tycker de flesta http://bt.degreez.net/

burst!
är en annan som folk diggar..den bygger på SHAD0W's client och har alla upload och download i ett fönster...
http://krypt.dyndns.org:81/torrent/download.phtml

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att ni ska sattsa på Torrent-storm, väldigt bra klient. Har sina dåliga sidor, men de bra överväger dem.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche