GTA3 anklagas för mord...

Permalänk
Medlem

Allt handlar om grupper som försöker använda domstolarna för att censurera bort "omoraliska" spel, finns trots allt en hel del rätt kraftfulla religiösa grupperingar i USA.

Om de faktiskt skulle lyckas vinna ett sånt här absurt mål någon gång så skulle det verkligen ha effekt på framtida spel, utvecklare kan då avskräckas att göra sånna spel.

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredos
Om de faktiskt skulle lyckas vinna ett sånt här absurt mål någon gång så skulle det verkligen ha effekt på framtida spel, utvecklare kan då avskräckas att göra sånna spel.

Vilket skulle leda till att skurkarna får hitta nåt annat att skylla på när det begått sitt brott, tex nya filmen som går på bio, eller våldsamma boken de nyligen läst.
Precis precis samma sak, fast egentligen är nog tv/film bra mycket värre för det är ju "verkligt" på ett annat sätt.
Dataspel har ju ännu långt kvar tills dom kommer se verkliga ut, det är ju som att läsa en serietidning. Alla, även småungar, ser ju och förstår att det inte är på riktigt.
Film och tv däremot är nog bra mycket värre anser jag.

I USA visar dom väl sin wrestling med fakeade matcher där det ser ut som om dom slår ihjäl varann helt och hållet utan att någon tar nån skada....undrar just vad sånt ger för signaler

Edit: Är det inte 15/18 år på spelet i USA? I så fall skulle dom ju kunna stämma föräldrarna för att dom köpt olagligt spel till sina sjuka småungar och därigenom är dom indirekt skyldiga.
Eller vafan, det bästa är väl att stämma dom som tillverkat/sålt vapnen, utan dom skulle det ju definitivt inte ha hänt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3b

Den enda anledningen till att ungar går ut och gör sådanna här saker är att något gick väldigt snett i deras uppfostran. Ingen jävla unge med lite vett i skallen går ut och skjuter folk utan vidare. Det finns inte. Då har man fel någonstans, och det ÄR inte pga spel. När ska folk fatta?!

Folk "fattar" ingenting så länge det finns pengar att tjäna på att blunda för dom riktiga problemen.
(Dvs, att skylla på spel&annat istället för att ta sitt ansvar som förälder)

Permalänk
Inaktiv

Har fått höra att USA ska införa en ny lag som förbjuder alla spel som
det existerar våld mot polis i.

Permalänk

för att kasta ännu mer smuts på usa...

När man ser en USA-Svensson, varför har denna ALLTID Muschtash (Hane), linne med siffror på, hockeyfrilla eller 70-tals-sidbena, överviktig och allmänt ofräsh. De som är fina hamnar i Hollywood eller blir modeller. Tacka vetja Sverige. Här är folk vackra utan att vara kändisar..

http://www.mulletsgalore.com/

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än mig som tror att denna händelse inte skulle inträffat om någon gick igenom vapenlagarna som skrevs typ 1840?

Permalänk
Medlem

Sjukt att man kan skylla på andra utan att inse sitt eget ansvar i frågan.
Har man något vett så gör man inte detta. Men detta är Amerika där man kan stämma allt och alla bara för att man inte själv vill ta ansvar för sina handlingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Har fått höra att USA ska införa en ny lag som förbjuder alla spel som
det existerar våld mot polis i.

Undrar om CS räknas när det är multiplayer.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IG
I USA visar dom väl sin wrestling med fakeade matcher där det ser ut som om dom slår ihjäl varann helt och hållet utan att någon tar nån skada....undrar just vad sånt ger för signaler

Edit: Är det inte 15/18 år på spelet i USA? I så fall skulle dom ju kunna stämma föräldrarna för att dom köpt olagligt spel till sina sjuka småungar och därigenom är dom indirekt skyldiga.
Eller vafan, det bästa är väl att stämma dom som tillverkat/sålt vapnen, utan dom skulle det ju definitivt inte ha hänt

Dubbelmoralens land, USA. Löjligheternas land dessutom.
Man kan ju hålla med om den gamla frasen, "USA, möjligheternas land"
Och snacka om frihetens land sen, man får ju ut o leka GTA3 och komma undan med det!

Jo, jag är ju riktigt 1337 på C&C Generals, så nu tänker jag vara en såndär cool självmordsgubbe som GLA har o spränga dom onda amerikanerna!!! Eller kanske montera en kulspruta på en pick-up..

Permalänk
Medlem

för den summan skulle jag ochså skaffa 2 barn ge dem ett varsit gevär och låta dem springa ut o "leka" sedan skylla på något spel

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

finns det inte en anledning att datorspel har rekomenderad ålder /åldersgräns? va fan det är kanapast sonys fel.

Permalänk
Hedersmedlem

lasseTM, var det inte så att de anhöriga till de som dog som stämde, så då skulle du ju inte tjäna nått.

Jag har ett horn i sidan (eller hur man säger) och det är USA!

Wal Mart, har du åldersgräns på sin försäljning? Har för mig de varit lite restrektiva så kanske föräldrarna eller annan vuxen som köpt. Då har de begått ett fel. Och hur kan man som förälder låta vapen och ammunition vara "tillgänglig" för sådana barn, speciellt i USA, för där vet vi ju att man skjuter vandra hej vilt

Kritisera mig om ni vill men jag anser att ett bra uppfostrat barn som inte har någon mentalsjukdom (etc.) och spelar ett sådant här spel i rimlig ålder inte ska kunna göra sådant här. På sådana ungdomar så måste det ju finnas många spärrar som slår till om de tänker göra sådant här.

Morsan och farsan jagar inte längre men vi har ett riktigt vapenskåp. Nyckeln vet jag inte var den är men den är stor och jag vet hur den ser ut, så med mycket letande genom hela huset kanske jag hittar den. Jag har sjutit med luftgevär i föreningsverksamhet och lite mauser, men jag vet nog inte vilken ammunition jag ska ta osv. Med lite testande skulle jag nog kunna lista ut det. Dubbelpipiga hagelbössan (-orna?) kan nog inte vara så svårt att komma underfund med hur de ska användas. Hittar nog även på hur älgstudsarna ska användas med. Sen ska jag då gå ut, kunna skjuta på röliga mål (ungdomarna i USA skjöt på bilar som jag antar åkte på en väg för tillfället) och pricka rätt.
All uppfostran och medvetenhet om lagar osv gör att man inte gör sådant här!
Sen att det blir spelproducentens fel allt ihoppa är ju ännu märkligare

USA skulle behöva uppfostras!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Nej men oj! Bor dom i USA? Vad konstigt!
För övrigt så borde det stå i lagboken att alla amerikaner måste se "Bowling for Columbine"...

idag så kolla vi på den filmen i skolan och jag undrar vad är det för fel på amerikaner ? Det är ju bara i usa som sånna saker händer. Varför undar jag ? Hans teori i filmen var väll att det var media som skrämmer folk men det tyckte jag lät konstigt ? va tycker ni

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Varför stämmer de anhöriga Sony, Rockstar och Take-Two? De kan ju lika gärna stämma gärningsmännen om du frågar mig. Jag gjorde ett fördjupningsarbete om en liknande händelse, fast där handlade det om filmen "A Clockwork Orange" istället för ett spel.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

Seriöst, min far har varit vapensamlare och jag har själv haft rummet fullt av vapen samtidigt som jag spelat de mest blodiga spel.

Allvarligt, det finns spärrar och de tar inte spelet bort. De lägger föräldrarna dit.

Jag har fått lära mig att skjuta med de flesta vapen som vi haft på de flesta måltavlor (skrotbilar, figurdockor m.m.) men jag har även fått spärrarna inprogramerade.

Varför fostrar inte föräldrarna barnen längre?!
Utan bara skyller ifrån sig när det går åt helvete. Antingen var båda ungarna knäppa från början eller så har uppfostran brustit nåt rejält!

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Varför stämmer de anhöriga Sony, Rockstar och Take-Two? De kan ju lika gärna stämma gärningsmännen om du frågar mig. Jag gjorde ett fördjupningsarbete om en liknande händelse, fast där handlade det om filmen "A Clockwork Orange" istället för ett spel.

De stämmer den med mest pengar så klart. Skulle de stämma privatpersoner skulle de inte kunna få ut lika mycket stålar.

Permalänk

Ingen bryr sig om åldersgräns nuförtiden. Spelet är meningslöst, fast det är ju roligare än Sportspel :P.

Visa signatur

/Stolpskottet |aLiAs| Johan ~

Counter-Strike nörd, letar för tillfället efter en klan och en bra server ;-)

Permalänk
Medlem

Det har verkligen spårat ur nu. Hoppas det blir mer sånna stämningar i framtiden så ingen vågar släppa actionspel. Då kan vi ju alla sätta oss ner och spela rayman #13 eller nått [For those who dosent understand: I was being ironic]

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
De stämmer den med mest pengar så klart. Skulle de stämma privatpersoner skulle de inte kunna få ut lika mycket stålar.

Det förstås.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Håhåjaja...på femtiotalet hette det att mördande ungdomar var påverkade av bröderna McCahan. (Med dagens mått mätt världens snällaste västernserie)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det var då bröderna William och Joshua Buckner, 16 respektive 14 år, bröt sig in i ett vapenskåp hemma i Knoxville i Tennessee. De tog varsitt gevär kaliber.22 och gav sig upp i bergen.

Pappa, pappa jag vill också ha skåp fulla med vapen när jag blir stor!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

det som är det roliga är att den amerikanska mentaliten säger att ingen i USA är dum. Så när föräldrarna hade ett vapen skåp som ett par barn kunde bryta upp, var det INTE föräldrarnas fel, för det kan inte vara det.

I Svergie skulledet vara föräldrarnas fel, ifall de hade ett vapenskåp som en unge kan bryta upp, och inte en tillvärkare till ett dataspel. Absurt tycker jag

Visa signatur

spammare borde dommas till livstidshalshuggning med sked