MSN - hur ta bort sk*ten

Permalänk
Medlem

MSN - hur ta bort sk*ten

Har en XP burk med en användare (admin privs) och en annan till dottern (utan admin privs).

Hon ville ha msn så jag försökte installera på hennes inloggning vilket inte gick eftersom hon saknar admin privs.

Installerade på ett konto med admin privs - då funkade det.

....men....

Varje gång jag loggar in på det andra kontot (med admin privs) varifrån msn installerades så kommer sk*ten upp där också.

Hur får man bort msn från en en inloggning men inte från ett annat?

Permalänk

Du kan ju alltid gå till alternativ i msn och kryssa av "starta vid inloggning".

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

vaffan ge henne fulla rättigheter, vad tror du hon ska göra? ändra i dina systemfiler???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
vaffan ge henne fulla rättigheter, vad tror du hon ska göra? ändra i dina systemfiler???

Eller av misstag installera spyware, eller bli "ägd" av snyggast.com, etc etc etc.
Finns många andra anledningar... men klockan är snart 5 så jag är lat.

Permalänk
Medlem

gå in på msn ---> verktyg ---> alternativ... ---> fliken allmänt ---> kryssa ur dom första 4:a rutorna

Permalänk
Medlem

eller installera miranda åt dottern...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

För den som vill bli av med messengern utan att passera gå
Start - Kör - Skriv:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Klicka på OK, så ska det vara klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
eller installera miranda åt dottern...

då får hon väl panik... msn är ju det enda som funkar

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem

Det där jädra Msn är värre än ett virus, går faan inte att få bort eländet ordentligt.

Om du går till lägg till/Ta bort Och sen till lägg till/Ta bort windows komponenter. När du gått in dit så scrollar du längst ner o där finns versionen av msn som följde med när du installera WinXp. Du avmarkerar o tror att programmet avinstalleras men nejdu det gör det inte. Det enda som händer är att genvägarna tas bort men själva programmet finns kvar i sin mapp. O till råga på allt kan programmet ändå känna av ibland att det finns ett nytt på msn`s hemsida. Sen kan du gå in på Msconfig o klicka bort msn i autostart i bakgrunden så e det fixat. Men msn finns ändå kvar o jävlas ibland.

Jag har verkligen fått nog av detta program.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

http://www.litepc.com/ Är något jag använder. Så skönt och rensa bort all "skit"

/Thomas

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
vaffan ge henne fulla rättigheter, vad tror du hon ska göra? ändra i dina systemfiler???

Det finns flera anledningar till att man inte skall köra som admin, men det kanske du inte har förstått?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Det där jädra Msn är värre än ett virus, går faan inte att få bort eländet ordentligt.

Om du går till lägg till/Ta bort Och sen till lägg till/Ta bort windows komponenter. När du gått in dit så scrollar du längst ner o där finns versionen av msn som följde med när du installera WinXp. Du avmarkerar o tror att programmet avinstalleras men nejdu det gör det inte. Det enda som händer är att genvägarna tas bort men själva programmet finns kvar i sin mapp. O till råga på allt kan programmet ändå känna av ibland att det finns ett nytt på msn`s hemsida. Sen kan du gå in på Msconfig o klicka bort msn i autostart i bakgrunden så e det fixat. Men msn finns ändå kvar o jävlas ibland.

Jag har verkligen fått nog av detta program.

PRogrammet du syftar på heter Windows MEssenger.