12400 3Dmarks med ett XT?

Permalänk
Medlem

12400 3Dmarks med ett XT?

Körde 3Dmark 01 bara på kul nu efter att ha slängt i mitt XT, och fick ett resultat på bara 12400.

Är detta möjligt?, är mitt system så dåligt för övrigt?, jag menar man har ju sett dem som får 19K med ett standard XT-kort.

Permalänk
Medlem

Hmm

Det där värkar väldigt konstigt tycker jag ska inte säga så mycket men en sak kan jag säga det e ornormalt lite poäng allså..

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Jag kan säga vad probelmet är det är en bug i winxp så jag känner en som hade det och sen instalrede win2000 och då heltpötligt vipps 19000poängi 3d mark så tessta det det skulel jag gjort men varför ska man ha bra poäng i 3d mark bara det går att spela på det räker du behöver itne ha bra poäng bara det klara deb prestand aden sak göra så skiter jag i 3d mark:D

Visa signatur

//JenS
|| Thermaltake Xaser II || Thermaltake Butterfly 480w Svart || 3200+ AMD Athlon 64 || Shuttle An50R || Powercolor 9800pro 128mb || Kingstone HyperX 2x256 433Mhz || Maxtron S-ATA 160gb ||

Permalänk
Medlem

Väldigt låg poäng du får. jag jagar för tillfället 12000 (har fått 11968 som mest) med ett 9600 pro, klockat (resten av datorn i sig). Eftersom ett 9800XT är mycket bättre än mitt 9600p så borde du ju få mycket mer. Se till så att inga onödiga program är i gång, testa även att ominstalera (uppdatera) drivrutiner till grafikkortet, kör även nåt prog som rensar alla gamla drivrutiner.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem

Körde du en ny installation av Win efter du bytte ditt Gf4?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Som sagt innan, gör ALLTID en ominstallation av operativsystemet när du byter grafikort i datorn.

Permalänk

du kanske har kantutjämning och antialising på.. det sinkar några tusen poäng..!

Visa signatur

hercules 9800se@pro A64 3000+, epox 9nda3+ nforce3ultra, 1024mb Adata pc3200, 17895 3dmark01 , 5945 3dmark03, 2495 3dmark05

Permalänk
Hedersmedlem

kanske har du missat agp-drivarna.....brukar ge sånt här resultat

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Byt OS eller pröva formatera om du inte gjort det redan.

Permalänk
Medlem

Vilken version av catalyst kör du? Prova 3.7.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Drog de senaste drivisarna från ATI igår, tror att det var 3.1, de är installerade, men jag har inte formaterat eller bytt OS, men det har slagit mig att antingen formatera och installera om XP, eller byta till 2K.

Har inte heller lagt någon större energi på att rensa gamla drivisar osv.

Men jag antar att en formatering är det enda rätta, men vilket OS är mest gamingvänligt? XP eller 2K?

Permalänk
Medlem

Formatera och lägg in XP.
Jag har faktiskt blivit bra vän med fanskapet nu så jag röstar för XP

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

12400??
det va lågt...
ja fick ju 14xxx med helt oklockad burk å en massa annat skit installerat/igång så du borde juh få högre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Drog de senaste drivisarna från ATI igår, tror att det var 3.1, de är installerade, men jag har inte formaterat eller bytt OS, men det har slagit mig att antingen formatera och installera om XP, eller byta till 2K.

Har inte heller lagt någon större energi på att rensa gamla drivisar osv.

Men jag antar att en formatering är det enda rätta, men vilket OS är mest gamingvänligt? XP eller 2K?

3.10 hoppas jag att du menar, prova formatera och prova kör 3.7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocla
12400??
det va lågt...
ja fick ju 14xxx med helt oklockad burk å en massa annat skit installerat/igång så du borde juh få högre...

Jag fick 17000 med 2.6c och 9700pro oclockat med ganska nyformaterat system.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Är nog inne på att installera 2K .. det är ju en baggis att appgräjda till XP senare om man vill..

Vet inte om man kan uppgradera XP till 2K?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Är nog inne på att installera 2K .. det är ju en baggis att appgräjda till XP senare om man vill..

Vet inte om man kan uppgradera XP till 2K?

Xp till 2k går nog inte, men jag vet inte eftersom jag inte provat.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

12-13 tusen är alldeles för lite för din setup. Jag fick över 20k med mitt 9800Pro.
Tror inte du behöver installera om egentligen, men se till att få bort alla rester av gamla drivare.
Defragmentera hårddisken.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Har du dragit i Nforce drivisarna från nvidias sida? Kör du minnet synkront? (samma som fsb)
verkar skumt lite annars

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k6-2
Har du dragit i Nforce drivisarna från nvidias sida? Kör du minnet synkront? (samma som fsb)
verkar skumt lite annars

De senaste nForce-rutinerna är inte inne än, och jag kör inte minnena synkront med FSB.n utan något högre.

Är det bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
De senaste nForce-rutinerna är inte inne än, och jag kör inte minnena synkront med FSB.n utan något högre.

Är det bra eller dåligt?

Höj FSB:n till samma nivå som minnena klarar. Det har du mest nytta av.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Höj FSB:n till samma nivå som minnena klarar. Det har du mest nytta av.

Mm, ska försöka tweaka lite i veckan .. kan tyvärr inte formattera än då jag inte har mitt och min sambos password till e-posten

Hata "Telia.s Mina Sidor" ..

lite OT men nån som vet hur man kan hitta sitt e-post pass nånstans i burken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Mm, ska försöka tweaka lite i veckan .. kan tyvärr inte formattera än då jag inte har mitt och min sambos password till e-posten

Hata "Telia.s Mina Sidor" ..

lite OT men nån som vet hur man kan hitta sitt e-post pass nånstans i burken?

Som jag skrev tidigare. Du behöver inte formatera för att få ett bra (hyffsat) resultat. Se till att rensa ut gamla drivar, gärna med hjälp av något program, och se till att ha en defragmenterad hårddisk. Kör Catalyst 3.9. Funkar bra för mig.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Som jag skrev tidigare. Du behöver inte formatera för att få ett bra (hyffsat) resultat. Se till att rensa ut gamla drivar, gärna med hjälp av något program, och se till att ha en defragmenterad hårddisk. Kör Catalyst 3.9. Funkar bra för mig.

Tror att det är dags att blåsa C ändå, jag har inte formatterat den på över två år (!) .. man samlar på sig väldans mycket skit som man gärna vill bli av med.. känns alltid lika skönt med en nyblåst burk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Tror att det är dags att blåsa C ändå, jag har inte formatterat den på över två år (!) .. man samlar på sig väldans mycket skit som man gärna vill bli av med.. känns alltid lika skönt med en nyblåst burk.

Det kan jag dock instämma i. Två år? Så länge håller väl inte en hårddisk?:)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Det kan jag dock instämma i. Två år? Så länge håller väl inte en hårddisk?:)

Hehe, jo faktiskt, det är to.m en IBM Deskstar 40Gb 7200. köpt för ca. 4 - 5 år sedan, är grymt imponerad att den är hel änu.

Permalänk
Relik 📜

OT:

a3t, jävligt snyggt det blir med ditt chassi
Var fick du tag på AMD-märket?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
OT:

a3t, jävligt snyggt det blir med ditt chassi
Var fick du tag på AMD-märket?

Tackar, här står det mesta http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=21958...

Permalänk
Medlem

Jag upplever ju likadan problem nästan. Köpte en ny dator.. Har knappt hunnit lägga in nå saker på den. p4 2.8 twinmos 3200 2 x 256mb club radeon 9600 abit is7-e osv. Använder xp pro.
Hm missat agp drivarna var de nån som sa? tror jag väl inte?
snackades om bugg i xp, bör de väl inte vara då de fungerar klockrent för kompisar med sämre datorer o de får 3000 mer oklockat i 3dmark 2001.
jag har iaf typ 11500. tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Väldigt låg poäng du får. jag jagar för tillfället 12000 (har fått 11968 som mest) med ett 9600 pro, klockat (resten av datorn i sig). Eftersom ett 9800XT är mycket bättre än mitt 9600p så borde du ju få mycket mer. Se till så att inga onödiga program är i gång, testa även att ominstalera (uppdatera) drivrutiner till grafikkortet, kör även nåt prog som rensar alla gamla drivrutiner.

Men vad fan säljer de för grafikkort idag egentligen? Ursäkta svordomen, men det är vad jag känner.

Jag får ca 12500p med mitt grafikkort i signaturen. Och då med 266MHz FSB och 333MHz minnen. Tack, då vet jag att jag inte behöver skaffa ett nytt grafikkort än på ett tag då. Haha!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Men vad fan säljer de för grafikkort idag egentligen? Ursäkta svordomen, men det är vad jag känner.

Jag får ca 12500p med mitt grafikkort i signaturen. Och då med 266MHz FSB och 333MHz minnen. Tack, då vet jag att jag inte behöver skaffa ett nytt grafikkort än på ett tag då. Haha!

3D-marks säger knappast allt.
3D-marks går inte alltid att associera med prestanda i spel.