Permalänk
Medlem

MSN messenger i macos 8.6

Jag har inte lyckats hitta en msn messenger client till macos8.6. Är det någon som vet en sådan ??

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man ska ju kunna tilldela olika program olika mycket minne i macos 8.6 så jag undrar hur man gör det ??

Visa signatur

003

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maikes
Man ska ju kunna tilldela olika program olika mycket minne i macos 8.6 så jag undrar hur man gör det ??

Kringla-I på programmet?

W

Permalänk
Medlem

ööh jaha ?? Jag har 16mb sdram som jag har tänkt att trycka in i den gamla macen. Minnet satt i en ibm förut och jag undar om det går att stoppa in utan att macen går åt helvete ?

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Kan vara en fördel om du talar om vad det är för Mac också...
SDRAM funkar i beige G3 och uppåt.

Permalänk
Medlem

Min brorsa berättade nyss att det var något skummt edo minne i den men han hade lite liggandes som jag kunnde få. Det är en powerpc 8500/120.

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maikes
Min brorsa berättade nyss att det var något skummt edo minne i den men han hade lite liggandes som jag kunnde få. Det är en powerpc 8500/120.

Du ska använda 168 pins DIMM, 70 ns eller snabbare minnen (Fast Page Mode ska dom tydligen vara också...) till din mac. 5.0 volts EDO 168 pins DIMM kan också användas (men bara 5.0 volt, inte 3.3 volt!).

Som vanligt så tar jag inget ansvar för skada osv på grund av felaktig information. Om du vill kolla själv så rekommenderar jag www.apple.com

EDIT: Jodå, det verkade som om det var rätt, se:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=112321

Visa signatur

Keep on flirting in the free world, my lonesome cowboy!

Permalänk
Medlem

Jag vet redan vad det ska vara för minnen så ditt inlägg var onödigt Asså funderar på att köpa en ny mac. Om os8.6 är så gött så måste ju macosx vara skitgött.

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Wow.
Ja, om du gillar Mac OS 8.6 så lär du älska Mac OS X.