Vad planerar du att uppgradera i höst?

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Vad planerar du att uppgradera i höst?

Hösten brukar innebära nya lanseringar från både grafikkorts- och processortillverkarna, och många passar på att uppgradera inför vinterns spelsläpp. Det kan handla om att byta ut gamla komponenter som börjat kännas trötta, fylla på med mer lagring eller rent av bygga en helt ny dator från grunden.

Men höst betyder också mörkare kvällar – och vad gör sig bättre då än lite extra ljus i chassit? RGB för att mota bort novembermörkret, en större skärm för att få ut mer av spelen, eller kanske nya tillbehör som tangentbord, stol eller headset. Så, vad står på din uppgraderingslista i höst?

Permalänk
Medlem

Skärmstativ. Tänker nog beställa nu eller efter helgen, men blir ju September tills det kommer

Om jag nu det passar och jag ska behålla det här lilla bordet jag köpt.

Permalänk
Medlem

Absolut ingenting faktiskt. Är nöjd med det jag har.

Permalänk
Medlem

När nya 4e Gen OLEDs kommer ut nu i hösten så blir det nog ett köp, hoppas att de nya modellerna med 240hz inte har astronomiska priser...

Permalänk
Medlem

Inget förrän saker börjar gå sönder.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Snusfri

Bra sugen på att bygga helt ny burk, men väntar nog tills nästa år då 300-serien släpps.
Min nuvarande gamla hink får duga tills dess.

Kan dock bli lite lagring eller eventuellt ny server i höst istället.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Blir nog ett grafikkort under Black Friday. Sitter fortfarande på ett GTX 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Eventuellt nytt tangentbord. Jag vill ha ett vitt full-size som kan använda Cherry MX-brytare. Jag har ett som jag är otroligt nöjd med, men det har en svart ram och jag vill gärna ha ett som är vitt :/

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk

Måste ha en helt ny burk har inte uppgraderat något på ungefär 10år och vill kunna spela bf6 ordentligt.

Permalänk
Medlem

Inget nu till hösten iallafall. Jag hoppas att min burk orkar med och får vara hel i 2-3 år till. Sen börjar det bli dags att tänka på nybygge.

Permalänk
Medlem

Ingenting alla delar är på plats och det blir förhoppningsvis
massor av BF6 i höst efter lanseringen.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Har alltid velat ha lite RGB men har inte känt att det har varit värt pengarna förrän "Back to School" kampanjen där man fick ett 3-pack för 250 spänn, så det fick det bli. Har aldrig labbat med sånt förut så det var lite kul. Nästa uppgradering blir ett beggat 3070 tror jag, sen får det vara bra tills AM5 blir mer ett krav än ett "bara för att".

Visa signatur

5600X | ROG Strix B550-F GAMING | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

Det är redan gjort, skaffade snabbare SSDer, och datorerna är som nya, inte uppgraderar man dem mera då, nu, när de redan uppgraderats.

Jovisst, ja, den nya fina SweC musmattan har inte kommit än men den är på väg.

Gissar på minst 2 år innan det blir att riva i datorerna igen.

Ingen uppgradering men jag kollar alla SweC-annonser efter en billig laptop med 14" skärm då min gamla nu har tre tangenter som nästan slutat fungera, man måste trycka hårt och länge på dem.

Permalänk
Medlem

Dags att pensionera min 7 år gamla laptop som använts side-by-side till min stationära burk, samt även för lite spel och så när jag är ute på resande fot. Var förhållandevis bra pris på grejer som är någon generation gamla (Intel 13e gen), så det fick bli höstens inköp.

Permalänk
Medlem

Grafikkort, beroende på vad som händer på den fronten under hösten.

CPU när Intel släpper Nova Lake, mest för att stötta Intel & för att det är kul.

Permalänk
Medlem

På något mirakulöst sätt behöver jag få tag på en ax1200i eller äldre hx1200i. Behöver mer kräm men vill inte behöva dram om kablarna, och nya corsair nätagg är inte kompatbla med min 24-pin kabel.

Hoppas även kunna jaga rätt på en WD Black AN1500 pcie8x SSD eller liknande lösning, då CRT-burken inte stödjer NVME rakt av.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk

Börja aldrig med VR, då är man aldrig nöjd 😅

Har ett 5090 och Pico 4 nu, villhöver ett Pimax Crystal Super men med alla problem de verkar ha så känns det mindre värt.

Permalänk
Medlem

redan byt moderkort, grafikkort och chassi. Nästa blir nog ett nätagg och ny ultrawide skärm

Permalänk
Medlem

5080 super eller 5070ti super!

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem

Det blir inga uppgraderingar för mig i närtid, jag får snällt vänta in nästa grafikkorts serie, sen blir det en ny laptop tror jag!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

5080 eller ett 5080S under BF, sälja mitt nuvarande kort och kasta in ett bättre kort.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.