Permalänk
Medlem

Ta bort *klick* ljudet?

Går det att ta bort klick ljudet på musen utan att den slutar fungera ??

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

ehh... alla mikroströmbrytare avger ett "klick" ljud

gör en egen mus med stora mjuka knappar och ljudet försvinner

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

nej men problemet är att folk sover ofta i rummet när jag använder datorn till diverse saker. Så jag har ett nästan ljudlöst tangentbord nu. kommer ej ihåg vad det heter men den är vattentät, ljudlös (nästan), och böjbar i 180 grader. YAY!

så jag skulle gärna tysta ner min mus....

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

tyvärr omöjligt om ingen kommit på en ultra-lösning

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk

ett overkill-sätt är att använda en touch pryl som dem som finns på bärbara. dock tycker jag intet det funkar så bra.

musar klickar olika mycket, gå och provklicka på några olika

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

har provklickat =P
Tror jag ska köpa mig en MX500 eller MX700.
(OBS! skall inte köpa dem för tystnadens skull.)

Någon som har några andra tips ?

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

gör enkla touch-knapapr istället.

eller så sätter du 2 ledare på musen och lite aluminiumfolie på fingrarna

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

hehe, de va rätt så smart lösning

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

ni vet sånna gumminappar som fins på fjärrkontroler och dyligt, ta ut den delan av kretskortet och montera gummigrejjen under musknappen , så när du trycker på musknappen trycks gummit in, borde funka ganska ljudlöst.

Edit: Ganska luddig förklaring

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

Du kan ju alltid köpa en ritplatta istället. Kostar förvisso 600:- eller mer, men den är tyst. Den är dock värdelös för spelande. Annars kan man ju alltid bygga om musen så den använder gummikontakter, optiska givare eller nåt annat mer exotiskt, men det är definitivt överkurs. Det finns dock möss som är tystare än andra. Min MS IntelliMouse Explorer t.ex. hörs inte så mycket när man klickar.

Permalänk
Medlem

öppna stömbrytan/orna och böj plåten (tror det ska finnas) så ska man inte höra "klicket" då plåten snäpper till.. du kan slå sönder musen oxå.. en klasskompis gjorde det på hans mus och nu hör man inte knapparna.. men dom e känsliga som fan.. man rör bara lite och den klickar.

Permalänk
Medlem

om du klickar mycket och de sover ca 1.5 meter från sängen så ja. En mus låter väldigt mycket sent på natten. Jävla möss ska alltid förstöra...

EDIT: Tyckter att gummiknapp iden verkar rätt så okej.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Fan låter dom väl så mycket
fast det är ju klart lirar man spel och klickar mycket annars så kankse man vaknar av det

Visa signatur

i7-4790K - GTX TITAN - 32gb - SSD 850 1TB osv

Permalänk
Avstängd

Sover dom 1.5 meter ifrån sängen? Vadå japaner eller, Gillar dom inte deras säng?

Visa signatur

Compucase Miditower CI-6A21-svart || 2x120mm enermax || p4 2.6c@3.4ghz || Zalman ZM-7000A-CU || Abit Ic7-Max3 || 2x 512mb Adata Vitesta pc4000@524mhz ddr || 2x 160gb seagate barracuda sata 8mb || HIS 9800 pro IceQ(452/372) || Nec nd 2500 || Audigy 2 || 6752 dmark 03 || 19014 3dmark 01 ||

Permalänk

Du måste ha en jävligt tyst dator om musklickandet stör

Permalänk
Medlem

Men de tborde ju gå att lösa. Dock tror jag itne att musen blir bekväm. Men gör såhär. Köp dig en mx500/700 och koppla den till usb. Sen så tar du en gammal skabbig ps/2-mus och löder bort strömbrytarna och ersätter dem med "kotaktpunkter" på ena sidan och en hyffsat lång tråd på andra sidan. Sätta ett par små fjädrar under knapparna samt en kotaktpunkt på knappen(trådan ska kopplas till den). använd den ljudlösa musen när det är folk i rummet och mx500/700 när du är ensam

Låter väldigt skabbigt men kan bli bra om du är duktig

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caster
Sover dom 1.5 meter ifrån sängen? Vadå japaner eller, Gillar dom inte deras säng?

Vi bor ca 10 pers i en tre rummare.... har inte så ycket utrymme för delade rum

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LCL
öppna stömbrytan/orna och böj plåten (tror det ska finnas) så ska man inte höra "klicket" då plåten snäpper till.. du kan slå sönder musen oxå.. en klasskompis gjorde det på hans mus och nu hör man inte knapparna.. men dom e känsliga som fan.. man rör bara lite och den klickar.

Det är inte plåtbiten som snäpper till, det är en fjäder inuti brytaren som håller kontaktelementet som klickar när det byter läge. Fjädern är ganska stark, så att det inte ska bli så mycket kontaktstuds i själva växlingsögonblicket.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Om du häller 50cl cola i din mus så ska knapparna tystas, det gjorde dom för mig

Permalänk
Medlem

Jag satt o spelade ett spel som heter cossacks. Där kan man typ skapa 800 gubbar utan lagg o hack. Enda problemet är att man trycker på musen så enormt mycke
Efter spelat några gånger LAN och spammat musen med ca 100 klick/minut så lät inte musknappen längre
(har en MX500)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karagoth
Jag satt o spelade ett spel som heter cossacks. Där kan man typ skapa 800 gubbar utan lagg o hack. Enda problemet är att man trycker på musen så enormt mycke
Efter spelat några gånger LAN och spammat musen med ca 100 klick/minut så lät inte musknappen längre
(har en MX500)

OfT: Du vet väl att du kan sätta att den bygger gubbar automatiskt

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Hur tyst dator har du om det enda folk stör sig på är klicket från musen??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicious
Vi bor ca 10 pers i en tre rummare.... har inte så ycket utrymme för delade rum

ca 10?

Vet du inte hur många du bor med?

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Avstängd

Jag och en kompis hittade på en über-1337-lösning, köp din mx-500. sen lånar du ut den till en dålig förlorare/våldsam typ på ett lan, och så ser du till att spela skiten ur honom/henne, så att han/hon riktigt drämmer ner musen i bordet/golvet samm tidigt som dem håller i den , så ska du se till att klick ljudett försviner( provade det och det funkade , var dock inte meningen:D:D:D:D:D

Visa signatur

Don wanna work, wanna bang on keyboard ! Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

Skaffa egen lägenhet, snacka med socialen.. det är inte normalt med 10 pers i en trea här i sverige...

Enligt socialen är en 3 för 2 pers

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Hur många rum ska det vara för 10 då?

Permalänk

ja det kan väl vara en sexa med kök då. 2 i varje rum plus ett vardagsrum.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros