Tips på bra chassi med 2*120mm fläktar för 321kr

Permalänk

Hade nog köpt en om jag inte redan haft en bra låda. Jag gillar verkligen utseendet och insidan. Jävligt trevliga att bygga i. Ljudnivån är bra också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qken
Jag har ett sådant chassi, kan inte säga mycket annat än att jag är helt klart nöjd! Går att pula med, och är på håret med de flesta måtten, men ju tightare desto bättre?

http://www26.brinkster.com/qken/hela.jpg <- copy paste i annat fönster, brinkster lider utav samma syndrom som passagen.

D va inte dåligt me fläktar du hade där

Turbulens?

Permalänk
Hedersmedlem

Var inne och köpte chassit nu av en ursnygg tjej på pcsuperstore i Malmö. De hade bara med nätagg hemma men de kunde skruva ur det och jag fråga för säkerhets skull om priset. 595kr!! Jag undra om de höjt priset och ja det hade de. Fråga två var om de inte tyckte det var lite häftigt med en höjning på nästan 100% men då verkade killen som skruva ur agget besvärad och mer eller mindre undrade om jag skulle ha det eller inte. Jaja! Han står väl inte där för sitt stora intresse för datorer... Chassit verkar ok och jag köpte även en Dremel-kopia på Classe så nu ska det moddas friskt

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har också en, och kan bara stämma in på att det är en bra låda.
Har satt in 2 st ADDA 120 fläktar och datorn är fortfarande tyst men har
dock bara en st hdd i så jag vet inte hur det blir med resonans om man får
i flera. Sen har jag satt in ett bättre "filter" i framför den främre fläkten så
trots att den står på golvet håller den sig hyfsat dammfri.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska handla 120mm papst imorgon så jag kan börja såga hålen. Vill inte ha några galler och tänkte även sätta en 80mm i sidodörren som blåser mot grafikkortet. Får se vad jag mer ska göra med den...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

har en sån låda till server o kan bara säga att jag är jättenöjd. Bta chassi med smarta lösningar. klart prisvärt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Nej fläktar får du köpa löst. www.styggapojken.com har papst 120mm för 165kr.

svindyr frakt...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

var har ni hittat det här chassit för 321kr????

Visa signatur

Beravers.1337!

Permalänk
Hedersmedlem

Så har jag då byggt ihop lådan och kan surt konstatera att jag gjort värdens miss. Kylningen var bättre i mitt Chieftec midi där jag körde 5X Zalman 80mm @ 5volt än i detta nya där jag har 2X Papst 120mm @ vilken spänning som helst. Ska testa att montera en 80mm i sidan på den nya och se om det är det som gör biffen men tror kanppast det kommer att sänka system/cpu-temp med 5grader. Även om jag kör mina 120mm på 12volt så kommer jag ändå inte ner i samma temperaturer som i den gamla. Märks även att det inte bara har varit nån fläkt som blåst på nån givare innan för datorn startade om vid hård belastning och grafikkortet var stekhett nu i den nya.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med mitt chassi... Har inga problem me kylning, kör me Amd 2500+ och använder mig av EN Thermaltake 120mm blå LED-fläkt(www.gtek.se) som utblås bak och originalnätagg. Har en chassitemp på ~32 grader och proctemp på ~46,5grader efter 7timmmars ständigt DC-spelande, använder en Spire WhisperRock på procen. I övrigt tycker jag chassit e av schysst kvalité.
De enda som e dumt me d tror jag e att det låter ganska mkt om utblåsfläkten, har dock ännu inte kommit på om de e pga fläkten, fläkthållaren lr fläktgallret :S

Visa signatur

:-Dennis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Var inne och köpte chassit nu av en ursnygg tjej på pcsuperstore i Malmö. De hade bara med nätagg hemma men de kunde skruva ur det och jag fråga för säkerhets skull om priset. 595kr!! Jag undra om de höjt priset och ja det hade de. Fråga två var om de inte tyckte det var lite häftigt med en höjning på nästan 100% men då verkade killen som skruva ur agget besvärad och mer eller mindre undrade om jag skulle ha det eller inte. Jaja! Han står väl inte där för sitt stora intresse för datorer... Chassit verkar ok och jag köpte även en Dremel-kopia på Classe så nu ska det moddas friskt

Enligt webben kostar det 339:- i butik. Jag tycker du ska gå tillbaka med en utskrift av sidan, kvitto och kräva pengar tillbaka. Om de verkligen har höjt priset, måste de se till att det står på webben också.

Visa signatur