Permalänk
Medlem

Har klockat mitt Herc 9800 pro

Som sagt så har jag kloackat mitt hercules 9800 pro men jag är grovt besviken. Jag drog upp core från 380 till 390 och mem från 340 till 350 och satte igång planetside på max för att testa (flyter utan clockning) men det blev artefakter direkt. Saker och ting förvreds och det blev en massa prickar över hela skärmen. Jag läste här http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=18525... att en snubbe fick upp till 430/360 UTAN någon speciell kylning.

Vad gör jag fel????

(\___/)
(=' . '=)
(") _(")

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

Ojoj, den där klockningen var ingen hit. Kan ju vara så att du fått ett måndagsexemplar, men innan vi befarar det värsta. Hur är din chassikylning?? Vart ligger tempen?

Har samma graffe som dig, flyter fint i 445/385. Har även flashat till ett XT.

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem

Tempen ligger på:
cpu 45
MB 29
Vad innebär det att flasha till XT?
Jag har en front fläkt in och 2 bakre fläktar ut, grafikkortet har en fläkt som du kanske vet.
Vad menar du med måndagsexemplar?

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

Alltså, du kan fått ett dåligt ex, vissa kort blir lite sämre än andra(i tillverkningsprocessen), det är ju ingen klockningsgaranti precis.
Sen får du testa fler program, testa att bara klocka minnet/gpun separat, andra program som testar artifakter, öppna burken och öppna fönstret och se om det blir nån skillnad.

Visa signatur

I'm not normaly a relgious man but if your up there, please save me superman!