Permalänk
Medlem

Hammarlack?

Vad skulle ni tycka om att Måla chassit i hammarlack? låg och funderade på det en kväll eftersom mitt chassi har blivit så repigt...men frågan är spreya eller pensla

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Nej fy sjutton, kommer se ut som en verktygslåda.

Permalänk
Avstängd

jo nog skulle det gå, kan få en frän effekt och så tål det ju bra
då ska du helst spraya för bäst resultat

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

finns det hammarlack på sprayburk?
Skulle ju tappa hela slitstyrkan.
Hammarlackfärgen e ju typ jättetjock och om du ska späda ut den för å kunna spray med den så tror ja den inte får samma effekt.
Och så blir den väldigt slät om du bara penslar på tunna lager i taget.
Har själv vart med å rollat en hel Volvo 745 i svart slät hammarlack vart rätt ballt..

Permalänk
Medlem

funderar nästan på att pensla färgen undrar om det blir penseldrag men oftast så flyter färgen till sig så att Penseldragen försvinner

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk

Jag ska använda vit högblank hammarlack på mitt serverskåp jag ska ha i köket. Hur blir ytan om man rollar?

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Tror nog att ytan blir lite frasig? om man rollar fast beror vila här man har på rollern också

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Hmmm smidigast är nog om du målar med pensel eller sprayar, roller har ju en tendens till att bli lite "knögglig"

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk

hammarlack ska målas eller rollas den flyter ut så det syns inte att man penslat på den.. testa får ni se.. den e gjord för det...

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

hammarlack e så tjock så den flyterut ifall du rollar eller penslar..
Men de betyder inte att du kan dra på hur tjockt som hälst på engång
utan lägg på tunna lagar. (Läs på burken)

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa Hammarlack?? Någon butik, och inte ''din loka färghandel'':rolleyes:

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus
Var kan man köpa Hammarlack?? Någon butik, och inte ''din loka färghandel'':rolleyes:

biltema

Permalänk
Medlem

Biltema av alla ställen.. ne fy...

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Classe ?

Permalänk
Medlem

Jag hade mitt förra chassi lackat med hammarlack, och brorsan hjälpte mig att spray:a på färgen med kompressor och färgspruta, har för mig att vi spädde ut färgen med klarlack för att den var så tjock. Här är några bilder på resultatet, dock så var det en 4-5 år sen den blev målad. Det är silver och svart hammarlack för dom som inte ser det
http://w1.250.telia.com/~u25014489/lada/Gammal/

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

snyggt mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fors_89
snyggt mAngAn_

Lacken vart väl fin, men resten av lådan är hemsk .) och tur som det är så har jag inte kvar den nu.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _J0nas_
Hmmm smidigast är nog om du målar med pensel eller sprayar, roller har ju en tendens till att bli lite "knögglig"

hammarlack ska vara "knögglig"
Men jag skulle inte heller använda roller.

pensel tror jag mest på... H-lack är så tjock att den fyter ihop efter ett penseldrat.. Det är min erfarenhet..

Visa signatur

..old Fart