Permalänk
Medlem

Termometer bredvid coren

Hur fäster man en sådan på bästa sätt där? Utan att det blir någon konstant fysisk åverkan på processorn.

Permalänk
Medlem

Ha den bredvid, sätt den där med nån liten tejp bit bara, se till att det är nåt lite tåligare som silvertejp lr så, och det ska inte täcka över själva sensorn.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

spelar väl ingen roll om det täcker sensorn på ovansidan? Eller?
Det är ju fortfarande direkt kontakt mellan prollen och sensorn.. om man inte drar tejpen rakt över sensorn får man nog inte så bra tryck och kanske dåliga mätvärden.
Jag vet inte hur ackurata värden man får om man mäter på prollen däremot.. kisel leder väl inte värme så bra? Sätt sensorn på undersidan kylflänsen/vattenblocket istället, så nära coren som möjligt. Där har du nog temperaturer som stämmer bättre överrens med verkligheten.

Permalänk
Medlem

sätter du den på kylflänsen brevid vcore så får du en temp skillnad på runt 10 - 15 c tror jag.

Visa signatur

hmm...

Permalänk
Medlem

Så kan det se ut (saxxat från sweclockers recensionen av vattenblocket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meridan
Jag vet inte hur ackurata värden man får om man mäter på prollen däremot.. kisel leder väl inte värme så bra? Sätt sensorn på undersidan kylflänsen/vattenblocket istället, så nära coren som möjligt. Där har du nog temperaturer som stämmer bättre överrens med verkligheten.

Var lite otydlig. Jag vill sätta den på sidan av coren, eller iallafall så nära det går.

Är det kylpasta som är utklenat på bilden? Eller något annat?

Permalänk
Medlem

Kylpasta, undrade också vad dom hade gjort ;>

Visa signatur

Permalänk

Kanske nån annan vit sås, snygga Cpuer kan kanske bli litta för mycket för en liten nybörjare.

Permalänk

på min zalman kylare så finns det "fack" ett på vardera sida som jag satte min temmätare i och sedan fyllde med värmeledande skummliknande smörja som farsan gav mig, blir som frigolit och tar ~10 sekunder att få bort. och det ger samma värde som att jag tar tempsensorn och sätter direkt mot flänsens undersida.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/