Knäcka inloggning i NetBSD på Samsung-tvättmaskin?

Permalänk
Medlem

hmm vet att våran tvättmanskin ska gå att uppgradera med mjukvara.. kanske skulle se om den också kör netbsd

Permalänk
Medlem

Testa lägg in linux istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Testa lägg in linux istället.

Varför byta ner sig?

OnT: Riktig het tvättmaskin... kanske borde ta och leta igenom vitvarorna i huset efter serviceportar. :]

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloppe
Varför byta ner sig?

OnT: Riktig het tvättmaskin... kanske borde ta och leta igenom vitvarorna i huset efter serviceportar. :]

För att se om det går att lägga in.

Permalänk
Medlem

hehe fan så coolt

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för modell mer än en Samsung?

Permalänk
Medlem

Kanske borde installera windows 2003 server på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pelleplu
Kanske borde installera windows 2003 server på den?

hahaha! Microsoft! haahha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quizor
Vad är det för modell mer än en Samsung?

SensorQuick P1293

Om någon hittar någon sorts information om login så ger jag mig på ett till försök, men jag tänker inte skruva ner maskinen igen för att leka omkring utan direktiv, det var ett äventyr bara det. Och det är inte min maskin, det är mor och far som äger den, och farsan tyckte inte det var en lämplig idé att skruva isär den, den är rätt ny, ca ett år.

Permalänk
Medlem

Specifikationer

Energiklass : A
Tvätteffekt : B
Centrifugeringsklass : B
Trumvolym : 45. 4 liter
Energiförbrukning kWh : 0.95
Vattenförbrukning : 54 liter
Centrifugering : 1200 varv
Restfuktighet : 53. 5% vid 1400v
Typ av display, manuell / elektronisk : elektronisk
Lutad panel : ja
Jog Dial : Nej
Snabbprogram : ja
Fördröjd start : ja
Lucköppning i diameter : 30 cm
Typ av lucköppning : manuell
Fuzzy Logic : Ja
Obalansavkänning : Ja
Mängdautomatik : Ja
Renslucka : ja
Avtappningsslang : ja
Ljudnivå (dB)A vid centrifugering : 68
Ljudnivå (dB)A vid normal tvätt : 58
Färg : vit
Vikt kg : 73
Yttermått b x h x d ( mm ) : 598 x 850 x 550
Operativsystem: NetBSD 1.6.0

Fy fan va fräckt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

the future is now... det är för att man så småningom ska kunna ha ett ip till den så man kan styra den via sin dator eller centralburken i huset *hehe* fett

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cluster-
the future is now... det är för att man så småningom ska kunna ha ett ip till den så man kan styra den via sin dator eller centralburken i huset *hehe* fett

smarthus heter det. den där svenska snubben som spelar hockey i NHL har ett sådant hus. han går runt och klappar med händerna när det skall tändas och släckas osv. Peter Forsberg heter han!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cluster-

Såg ett sådant kylskåp på någon mässa förut, den hade blåtand och stöd för ipv4 och ipv6. 14" touchscreen display etc.

Permalänk
Medlem

Brukar gå att hitta nån mysko pdf på tillverkarens ftp med standardlösen och sånt i. Hittade till mitt d-link adsl modem. Fast å andra sidan är det nog inte meningen att andra än serviceverkstäderna ska in där och pilla så kanske inte endå

Visa signatur

[size="1"]Allt går att fixa med lite våld, vaselin och silvertejp...[/size]

Permalänk
Medlem

Hittade två st auktoriserade verkstäder för samsungs vitvaror du kan försöka pressa på information.
Om det inte lyckas så kan du testa med lite social engineering för att försöka få tag på användarnamnet och lösenordet.

Namn Relectric Service * Adress Kammakargatan 27, 111 60 Stockholm Telefon 08-23 04 80 Fax 08-21 73 55 E-post kontakt@relectric.se Hemsida www.relectric.se Rikstäckand service på kyl & frys, tvätt, micro. Se www.garant.se för detaljerad information Namn GARANT GRUPPEN - Svarar för administration - Adress Duvkullestigen 5, 587 25 Linköping Telefon 013-15 45 10 Fax 013-15 45 07 E-post info@garant.se Hemsida www.garant.se

Permalänk
Medlem

Om man skalar ner dessa OS (Linux, BSD, osv.) kraftigt är de MYCKET lämpliga för styr och reglertillämpningar.
Jag har själv varit med sedan början av 90-talet och klippt ner Linux (0.9xxx) till en bråkdel för att kunna PROM:a det. Riktigt kul var det faktiskt.
Tyvärr var nätverkskretsarna lite dyra då så maskinen fick inte nätverk på den tiden, utan vi fick nöja oss med vanlig serieport med MAX232. Idag borde det dock gå att få en hyfsat billig lösning med allt inklusive.

Edit:
Det är ju 10 år sedan, hu...

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assar
Om man skalar ner dessa OS (Linux, BSD, osv.) kraftigt är de MYCKET lämpliga för styr och reglertillämpningar.
Jag har själv varit med sedan början av 90-talet och klippt ner Linux (0.9xxx) till en bråkdel för att kunna PROM:a det. Riktigt kul var det faktiskt.
Tyvärr var nätverkskretsarna lite dyra då så maskinen fick inte nätverk på den tiden, utan vi fick nöja oss med vanlig serieport med MAX232. Idag borde det dock gå att få en hyfsat billig lösning med allt inklusive.

Jepp..

jag har själv ett Axis 82 kort som somsagt är Linux baserat.. vilket Axis flesta saker är..
http://developer.axis.com/products/axis_82/index.html
har gjort en router/firewall och lite annat av en sånn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crawen
Hittade två st auktoriserade verkstäder för samsungs vitvaror du kan försöka pressa på information.
Om det inte lyckas så kan du testa med lite social engineering för att försöka få tag på användarnamnet och lösenordet.

Namn Relectric Service * Adress Kammakargatan 27, 111 60 Stockholm Telefon 08-23 04 80 Fax 08-21 73 55 E-post kontakt@relectric.se Hemsida www.relectric.se Rikstäckand service på kyl & frys, tvätt, micro. Se www.garant.se för detaljerad information Namn GARANT GRUPPEN - Svarar för administration - Adress Duvkullestigen 5, 587 25 Linköping Telefon 013-15 45 10 Fax 013-15 45 07 E-post info@garant.se Hemsida www.garant.se

jag ringde Relectric Service, snackade med en kille, han visste inget om någon serviceport, men han hämtade nån annan som jobbade där, snackade med han istället, han visste om att det fanns serviceportar på vissa maskiner, dock sa han att det inte används av dem för att göra service, den servicen som man ska använda den porten för är det bara vid "mjukvarufel", och tydligen så byter man aldrig mjukvara i de där, man byter hela moderkortet om det är fel i det. Han trodde inte att det skulle vara någon chans att fåtag på ett login till de där, det är bara samsungs egen kretskortsservice som har sådant, och den informationen lämnar man tydligen inte ens ut till serviceverkstäder.

Detta var inte så glada nyheter, men ni alla andra kan ju fortfarande leta i era maskiner hemma efter roliga logins. Vet att farsans bil(Alfa Romeo 164 V6 Super) har någon skum servicemeny som man kopplar till serialporten, såg när de gjorde det på en servicekontroll en gång. Funderar på att kolla upp vad det är för något Den verkar enklare att hacka om något.

Edit: Kan tillägga att Relectric Service inte har service för samsung tvättmaskiner egentligen, dock har de tydligen tagit hand om liknande...

Permalänk

OffT:

Min frys (AEG) kör Solaris 8...

OT:
Hittade en seriell port på min Bosch tvättmaskin. Ska undersöka den närmre. Roliga möjligheter detta öppnar.

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar

Permalänk
Medlem

Har tankenaldrig slagigt er att garantin kanske far och flyger om ni pillrar inuti tvättmaskinen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Har tankenaldrig slagigt er att garantin kanske far och flyger om ni pillrar inuti tvättmaskinen?

Såklart det har det, därför min far inte tycker om att jag gör det, men sålänge man inte gör någon skada syns det ju inte att man varit där

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruce Nazarin
OT:
Hittade en seriell port på min Bosch tvättmaskin. Ska undersöka den närmre. Roliga möjligheter detta öppnar.

Shysst med solaris
Go for it.

Permalänk
Medlem

Prova MS-DOS 3.x

Permalänk

Det hade varit ganska intressant att få se dmesg eller kernelkonfigurationen på tvättmaskinen...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

våran diskmaskin ska gå att koppla till en dator genom någon diod eller något ,jag har inte hittat så mycket om det men det verkar som om det är via ir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
ett stort problem bara, för att komma åt porten måste man skruva ner mycket utav fronten, lyfta bort displaydelen osv.
Farsan blev lite lack på mig när han såg att jag skruvit isär maskinen, men jag tror att jag ska göra en deal med han.

Heh, måste varit lite av en chock för honom när hans son bara skruvat sönder tvättmaskinen bara sådär

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
ett stort problem bara, för att komma åt porten måste man skruva ner mycket utav fronten, lyfta bort displaydelen osv.
Farsan blev lite lack på mig när han såg att jag skruvit isär maskinen, men jag tror att jag ska göra en deal med han.

får man fråga varför du hade ner allt detta från början?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruce Nazarin
OffT:

Min frys (AEG) kör Solaris 8...

http://leadbelly.no-ip.com/graph/server_2.jpg

OT:

Den här tråden blir bara bisarrare hela tiden. Har du moddat katten också, eller?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Den här tråden blir bara bisarrare hela tiden. Har du moddat katten också, eller?

Jag skulle gissa på att det är en uppstoppad katt som han har ett nanoITX, WLan och ett flashminne i. Det är inte alla som har en katt med inbyggd webserver och trådlös internetanslutning...

EDIT: Eventuellt att den kan vara radiostyrd och ha kameror eller nått sånt...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
får man fråga varför du hade ner allt detta från början?

Allt detta började med att en utav knapparna på fronten satt lite löst tyckte jag(jag skulle använda maskinen för första gången), så jag tänkte kolla varför den var lösare än de andra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja

Nej, han är helt i orginalskick
Däremot har han obehagliga 1337 haXX0r skills.
Han har till exempel förminskat fontsizen i Operas adressbar, lagt in aftonbladet som active content i mitt desktop och raderat systemfiler. Allt detta med hjälp av tangentbordskommandon.
Han har även Mirkkat (dock ganska obegriplig konversation) rebootat min XP burk samt orsakat kernel-panic för min Slackware 9.1.

Det värsta av allt är att han efter utförda illdåd alltid lämna min haxxor-lya med ett belåtet flin.

Som sagt, läskig att ha att göra med runt burkarna redan i orginal, kan bara tänka mig hur elak han skulle bli om man flashade pälsen och överklockade morrhåren på honom...

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar