Hjälp med Zelda!

Permalänk

Hjälp med Zelda!

Har börjat att spela Zelda (snes). Men har fastnat..
Har gått till spåmannen och han säger att den sanna hjälten kommer hoppa ner i brunnen nära Smithys Shop...så nu undrar jag var smithys shop ligger....någon som vet?

Permalänk
Medlem

Smeden håller till en skärm österut från byn Kakariko har jag för mig.

Om du behöver mer hjälp: www.gamefaqs.com

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk

Hur kommer jag in på smedens gräsmatta då? för jag måste stå där för att kunna hoppa ner i brunnen...nu är det stockar som hindrar mig från att komma in på tomten....

Permalänk
Medlem

slå ner dom med en hammare, om du inte har hammaren, hitta den

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

och vart hittar jag hammaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyz3po_856
och vart hittar jag hammaren

Första dungeon i mörka världen.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

okej men nu är det så här: Jag kan komma till mörka världen om jag går till "Bergen" (och jag är vanlig människa inte kanin) men sen kommer jag ju inte därifrån...hur gör jag för att komma ner från berget och sammtidigt vara kvar i Dark World?

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så ska du bara klara av de 3 första 'dungeons' & sen gå till slottet & piska Agahnim...sen drar han väl iväg dig till Mörkervärlden..

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Om jag minns rätt så ska du bara klara av de 3 första 'dungeons' & sen gå till slottet & piska Agahnim...sen drar han väl iväg dig till Mörkervärlden..

jo tjena...jag har gjort det redan men vad jag frågade om var hur jag kommer ner från "berget" när jag är i dark world? eller går det att komma in i dark world dågon annanstans?