Kommentera hemsida please (lgh via SMS)

Permalänk
Medlem

Kommentera hemsida please (lgh via SMS)

Vill både uppmärksamma denna sida samt få tips och kommentarer:
www.sms.gbg.nu

Det är en sida som skickar SMS till de som söker lägenhet i Göteborg.

- Är sidan tydlig och användarvänlig?
- Får ni som besökare förtroende och ser sidan som seriös?

(Liten förklaring: I Göteborg förmedlas nästan alla förstahandslägenheter av Boplats Göteborg. Med tjänsten slipper man sitta dagarna i ända och uppdatera sidan Boplats Göteborg, utan kan uppsöka dator och kolla endast när det finns en intressant lägenhet. Tjänsten är igång för fullt.)

Permalänk
Medlem

Re: Kommentera hemsida please (lgh via SMS)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gz
Vill både uppmärksamma denna sida samt få tips och kommentarer:
www.sms.gbg.nu

Det är en sida som skickar SMS till de som söker lägenhet i Göteborg.

- Är sidan tydlig och användarvänlig?
- Får ni som besökare förtroende och ser sidan som seriös?

(Liten förklaring: I Göteborg förmedlas nästan alla förstahandslägenheter av Boplats Göteborg. Med tjänsten slipper man sitta dagarna i ända och uppdatera sidan Boplats Göteborg, utan kan uppsöka dator och kolla endast när det finns en intressant lägenhet. Tjänsten är igång för fullt.)

snygg, kan lite rörigt bland texten på första sidan.men ja, seriös ser den ut att vara..
tog en lite snabbare titt bara..

Permalänk
Medlem

Fint.. men...

1. Vad tycker Boplats Göteborg om att ni säljer deras tjänster?
2. Sidan ligger på en bostream host, och dom tillåter normalt inte kommersiell verksamhet?

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Jodå, det ser bra ut. Seriöst oxo. Jag tycker du borde ändra fonten i logon dock, jag läste det först som sms.geg.nli, vilket ju inte är så rätt.

Och som shark säger, får ni ha tjänsten? Bäst att kolla upp det först, om ni inte gjort det. Eller du, whatever.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Fint.. men...

1. Vad tycker Boplats Göteborg om att ni säljer deras tjänster?
2. Sidan ligger på en bostream host, och dom tillåter normalt inte kommersiell verksamhet?

1. Jo, jag har varit i kontakt med Boplats Gbg och de har inte haft några invändningar (de har inte engagerat sig alls tyvärr). Det är ju inte direkt deras tjänst som säljs. Detta hjälper snarare dem i deras strävan att förmedla lägenheter till allmänheten i Göteborg, eftersom det hittills varit krångligt för personer utan tillgång till dator att söka lgh i Gbg. Man tröttnar snabbt på att låna dator av kompis, släkt, skola osv för att uppdatera deras sida i evighet. De bostadssökande besöker ju dessutom deras sida ändå till slut, fast inte lika ofta eller i onödan. Priset på tjänsten ligger dessutom på en hobbynivå som du kanske märkt. Själv saknade jag en sån här tjänst när jag sökte bostad som en besatt tidigare.

2. Till mig har Bostream sagt att det är ok så länge som trafiken inte stör andra. Om de mot förmodan klagar så finns redan en kopia på ett vanligt webbhotell som kan köras istället.

Permalänk
Medlem

1. Logon är lite otydlig. Var tvungen att ögna över den för att tyda vad det stod. Förenkla den gärna.
2. Jobbiga länkar. Vissa länkar ser man inte (Boplats Göteborg) och alla får samma gråa bakgrundsfärg. Vitt och grått funkar, men inte orange text och grå bakgrund.

Annars var den stilren och fin. Gillar den gröna "Registrera"-knappen.

EDIT:
Sen borde det inte vara några problem att göra upplägget med stylesheets istället för tables.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Tack för era synpunkter!

- Jag har ändrat loggan till en möjligen tråkigare(?) men definitivt mer lättläst variant.
- Länkfärgerna är också tydligare, de blir svart-vita vid hover nu.
- En hel del små förändringar och förflyttningar i texten (som kanske bara jag märker). Lite mer betoning på att man utan risk kan prova tjänsten gratis och se om man gillar den.
- Jag kommer inte att lägga tid just nu på att konvertera från tabeller till css.

Hoppas sidan blivit ett litet snäpp bättre och tydligare.

Permalänk
Medlem

Behåll tabellerna. Stylesheets behövs inte samt att sidan fungerar bättre i de äldre versionerna av netscape.

Permalänk
Medlem

Och alla versioner av IE, eftersom den är kass. Tänk att de äldre versionerna av netscape är lika bra som den nyaste IE på att läsa CSS(ungefär), inte dåligt. Den tolkar det iaf lika fel.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

En liten fråga, hur skickar ni SMS'en. Har ni en egen server för det med lina eller använder ni någon typ av extern tjänst för själva SMS-skickandet. Höll själv på med en tjänst som använde sig av SMS men blev lite besviken på prestandan av den, som vi använde, externa partnern.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Mellanrum mellan den oranga rutan och den gula vore snyggt. Det känna ihoptryckt nu!

Annars helt ok.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm