Permalänk
Medlem

Plexi

Tänkte göra ett skrivbord eller nått liknande i plexi och sedan sätta lysdioders till det...
och undrade om någon här har priset på plexiglas (eller liknande)

Edit:

idé 1.. göra ett helt skrivbord i plexi... 1 m djupt och 2 m brett...

idé 2.. ta ett trä skriv bord och fräsa ur nått coolt mönster och lägga i en belyst plexi skiva...

Permalänk
Medlem

idé 2, sen är det bara och kolla hos lokala glasmästeriet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
idé 2, sen är det bara och kolla hos lokala glasmästeriet.

jo men jag vill göra idé 1 om det inte är för dyrt...

Permalänk
Medlem

Det är alltså väldigt dyrt. För samma pengar som det kommer kosta, skulle du kunna köpa ett antal nya skrivbord för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
För 4mm plexi 1x1m 1500:- (Något sånt)

oki... då slopar vi idé 1 och funderar på mönster till idé 2..

Permalänk
Medlem

men ta lite tjockare glas istället.. har för mig att det är rätt mycket billigare än plexi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeroxx
men ta lite tjockare glas istället.. har för mig att det är rätt mycket billigare än plexi

okej... men då kan man inte borra hål för dioderna.. men det går ju lösa på nått annat sätt.. tänkte gå till glasmästaren imorrn elle nått och kolla priser...

men hur "frostar" man glas då?

Permalänk
Medlem

glas är väl starkare än "plexi"?
jag menar man repar väl lättare en plastyta än en glasyta?

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Om man blir förbannad och slår hårt i sitt glasbord så blir det inget skrivbord länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_linder
okej... men då kan man inte borra hål för dioderna.. men det går ju lösa på nått annat sätt.. tänkte gå till glasmästaren imorrn elle nått och kolla priser...

men hur "frostar" man glas då?

Det finns väl typ nån färg man målar på.. eller blästra skiten.. men då kan det kanske bli dyrt igen, nog billigare med färg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxe
För 4mm plexi 1x1m 1500:- (Något sånt)

huh?!? 150.- kanske! en 37x40 cm stor bit kostade mig 60 kr, dammit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetage
glas är väl starkare än "plexi"?
jag menar man repar väl lättare en plastyta än en glasyta?

Beror på vad du menar med starkare. Plexi är praktiskt för att det inte klirrar om du sätter ner nåt hårt emot det. Jag skulle då aldrig lägga en glasskiva på min datorbord, helt livsfarligt.
Glasskivan skulle nog hålla enda tills man ställde kaffemuggen för hastigt på den.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk

plexi

Håller själv på med plexi just nu på mitt jobb...
Håller på o bygga ett saltdimmetestskåp i 20mm plexiglas. 2x3meter kostade 12000kr +moms

så det e inte billigt o hålla på med...

Bästa e o kolla på nån som håller på med laserskärning eller vatten o se om de har nå spillbitar...

/matte

Permalänk
Medlem

Hm... Lägg en tillräckligt tjock glasskiva bara typ 8mm så håller det nog att sitta på. Så kanske man borde sätta en skiva som tål liite värme förändringar...

Permalänk
Medlem

JAG RINGE 12 glasmästare igår .. ett 6mm*1m*1m kostade mellan 1200-2300 KR

Permalänk
Medlem

kan rekomendera att om man inte absolut vill ha helt klart plex så är rökfärgat billigare. skall åtminstonde vara det för det är mycket enklare att tillverka pga färgnyans tolleransen är mycket högre på rökfärgat

Permalänk

Jysk Bäddlager har ett par olika databord i glas. Sätt en graverad plexi under den med lite lysdioder....................

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk

om inte annat så kan du ju bygga med (vet ej vad dom heter så jag kallar dom.....) glastegel.. asså typ ja d e säkert nån som fattar va jag menar
ska kolla om jag hittar bild nånstans..

[EDIT]

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)