Visa signatur
<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum
Köpte för ett jävla tag sedan ett litet Epia moderkort på 600 mhz. Allt vart ju frid och fröjd när jag tesade de. Datorn rullar fint osv, MEN det finns ett stort problem. Saken hör till att när jag skall kolla på en Film som har relativt hög upplösning och Bitrate, Alternativt är encodat i XVID eller i ett annat containerformat såsom .ogm, .Mkv osv så hackar det oehört.Har testat med de flesta olika codecs, inkluderat FFdshow, en helvets massa codecs packs aka Nimo, Ace megacodec pack osv ifall de skulle äta upp för mycket kraft. Dock har det inte vart något skillnad överhuvudtaget.
Det verkar som om den inte har så mycket kraft att ge, som 600 mhz inte räcker. Dock tycker jag att man bör ha hört mera om det här innan, det är ju trotsallt det moderkortet är riktat för.
Som jag ser finns det 2 lösningar.
1) Köpa ett Decoderkort för en 500:ring och låta det sköta om decodningen. Då har vi ett par frågor. Det har antagligen en separat utgånng till video ut. Tanken att hoppa fram och tillbaka för att byta sladdar låter ju , ehhh kul. Sedan så vette fan hur de klarar av att decoda Xvid och andra containerformat.
2) Installera ett nytt os. Kör för tillfället med Xp, med allt grafikst lul lul på minimum. Skulle det bli bättre med 98? Eller skall jag sonika satsa på en linuxdebut till min htpc?
Finns det föresten andra som har likadana problem. Kortet har ju sålts bra och det bör ju finnas några nördar här som har köpt ett sådant. Eller bygger alla sina själv eller hostar upp för 1 ghz varianten?
Ps. Vette fan om det skall ligga här eller i KOmpletta datorsystem. Flytta ifall så är fallet. Ds
<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.