GeForce 6800 Ultra system med 200W nätagg - Inga problem!

Permalänk
Medlem

GeForce 6800 Ultra system med 200W nätagg - Inga problem!

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=27394

Intressant och positivt test gjort av Brian från nvnews.net forumet.
Systemet han använde:

Biostar IDEQ 200T (200W)
P4 3.2GHz Processor
1GB Corsair RAM
250GB Maxtor SATA Hard Drive
52x Plextor CD/RW
GeForce 6800 Ultra

"Ok guys...I ran 3Dmark03 for almost 11 hours last night. I checked the log of the rails this morning. The 12v was running 11.5, within spec. the 5v at 4.7, barely out of spec, and the 3.3 at 2.7, which is definitely out of spec. HOWEVER, I checked older logs, and the rails have been running at close to the same levels with a 9800 Pro as well. No burning smells, or anything else. The PS is warm, but doesnt seem to be any hotter than it ran with the 9800 Pro. I was looking at GlowSticks sig, and he is running a 9800 Pro AIW in his Shuttle which has a 200-250watt PS on it. I have to believe it draws a ton of power as well, if a 9800 Pro alone draws almost as much as the 6800U as stated in Tom's charts."

(Jag tror han läser av 3.3v railen fel.. kan vara så att han läser av spänningen över minnena som tas från 3.3v railen.)

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

vilket Helt säger emot ett annat test ja läst där 430w var minimum för att Kräma ur kortet lite (kan räcka med 200w om du inte spelar då :0)

-- ska ju ha kräm över till allt annat + fläktar i lådan å....

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Avstängd

Men 3dmark är ju lika krävande som vilket annat spel...

Permalänk
Medlem

"Update: I gamed for about two hours this morning before my kids ball game, UT2004 mainly, after running 3DM03 for over 48 hours no problem.

Everything ran like a champ, so until I see otherwise, I'm going to keep it in the 200T. "

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

sant .. men kräma kan oxå bedyda överklocka kortet = mer ström ..

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Det där var jäkligt skönt att höra. Jag har ett i övrigt jäkligt bra Enermax 350w nätagg med hur många sladdar som helst så det är inget problem. Men om det går med ett 200w nätagg så måste det ju gå att köra den med ett 350 w. Dessutom hade ju den där typen en intel p3.2!

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Hedersmedlem

måste, som någon skrev tidigare, vara Q-tech de menar när de skriver att det krävs ett 480Watts agg

Tror mitt northQ 400W kommer hänga med superbt (håller f.ö. stabilare spänningar med 9700pro & 3Hdds än mitt 550-tech gjorde med samma system men bara 1disk)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag kör mitt 300w zalman, och dator enligt spec.. radeon kortet körs i 420, 360x2.

+ 6 extra 80mm fläktar..

Inga som helst probbs

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....