Permalänk
Medlem

Försäkringar

Hejsan allihopa!

Har presic satt i lite nya prylar i burken, ett radeon 9800 pro, dvdbrännare och en hdd..

och som alltid när jag sätter i prylar så är jag lite rädd för att sakerna ska gå sönder under själva monteringen, eller när man ska starta datorn..

om nu detta skulle hända vad har man för försäkringar på prylarna. Går det på garantin eller gäller det att man har annan försäkring för detta..

jag har en hemförsäkring med allrisk lösöre för upp till 75 000 kr... så vad händer om sakerna går sönder ... nu har inget gått sönder, har rullat stabilt i 2 timmar med allt ipluggat nu men...

Permalänk
Medlem

Re: Försäkringar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zioloeth
Hejsan allihopa!

Har presic satt i lite nya prylar i burken, ett radeon 9800 pro, dvdbrännare och en hdd..

och som alltid när jag sätter i prylar så är jag lite rädd för att sakerna ska gå sönder under själva monteringen, eller när man ska starta datorn..

om nu detta skulle hända vad har man för försäkringar på prylarna. Går det på garantin eller gäller det att man har annan försäkring för detta..

jag har en hemförsäkring med allrisk lösöre för upp till 75 000 kr... så vad händer om sakerna går sönder ... nu har inget gått sönder, har rullat stabilt i 2 timmar med allt ipluggat nu men...

Om sakerna går sönder på grund av felaktig montering (sätta kort åt fel håll, statisk elektricitet, andra av användaren förvållade skador) så täcks det inte av garantin.
Är det inga fysiska skador på sakerna brukar det dock inte vara några problem.

Men har datorn gått igång kan du vara lugn:)

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Re: Försäkringar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zioloeth
jag har en hemförsäkring med allrisk lösöre för upp till 75 000 kr... så vad händer om sakerna går sönder ... nu har inget gått sönder, har rullat stabilt i 2 timmar med allt ipluggat nu men...

Garantin täcker inte fel som du orsakat på produkterna pga av ovarsamhet men eftersom du har en allrisk försäkring så kommer den att ersätta sakerna, men du kommer att få en självrisk på ca1500kr per skadetillfälle.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W