Permalänk
Medlem

Gratis Bilspel?

Har precis tagit fram och fått igång min ratt igen (kunde inte installera drivers förut), och har satt igång att spela cmr2, som jag tycker är bäst av colin mcrae spelen. Aja, nu till frågan...

Har för mig att jag har sett här på forumet att det finns något graits bilspel, som man bara kan köra med ratt, stämmer det? Eller har jag drömt? Om det stämmer, vad heter det? ;>

Jag tar gärna emot andra tips om bilspel som är roliga att köra med ratt, helst rallyspel, men andra går bra också.

Permalänk
Medlem

Ett gratis-spel är Racer http://www.racer.nl
Och bilar och banor: http://www.racer-xtreme.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phieniac
Ett gratis-spel är Racer http://www.racer.nl
Och bilar och banor: http://www.racer-xtreme.com

Tackar! :>

Permalänk
Medlem

Du tänker på NetKar.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Avstängd

lfs

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk

generally...

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
lfs

gratis?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
gratis?

demot är gratis.. sen om du vill ha fullversionen så kan du ladda hem det men efter det så ska du ringa nått nummer eller nått (vet itne hur, har inte köpt det ännu) så får du 160 kr på räkningen eller nått.. coolt e det iaf!

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

att ett demo är gratis tar jag oftast för givet

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
demot är gratis.. sen om du vill ha fullversionen så kan du ladda hem det men efter det så ska du ringa nått nummer eller nått (vet itne hur, har inte köpt det ännu) så får du 160 kr på räkningen eller nått.. coolt e det iaf!

Man kan betala antingen med paypal eller med kreditkort, eller nån sorts bankcheck men det vet jag inte hur det funkar..

Permalänk
Medlem

Live for speed funkar så att du laddar hem spelet , men kan bara köra Demo'n (3 bilar , å Blackwood banan i 4 olika konfigs) , betalning för S1 (stage 1 av 3 stages) görs enklast med kreditkort (eller paypal , men jag körde med k-kort) då får du en kod som man knappar in i spelet för att "låsa upp" S1 å alla bilar samt nya banor.

Observera att Demo läget är EXAKT som S1 gällande fysik/känsla/mm mm det är bara att demon är låst till 3 bilar å en bana , dvs Online funkar (dock är demo servrar fulla med snorvalpar+spelförstörare , som man slipper med S1)

Jag rekommenderar att köpa .... klart bästa Bil simmen som finns.....å dessutom så är den bara klar till 1/3 ... kan knappt vänta på S2/S3 .... samt att det är BARA dom 3 killarna som gör spelet som får deg....dvs du slipper pröjsa nån distrubetör ... känns som typ EA-Games redan fått förmycke pengar

//edit ... glömde lägga till att om man betalar så får man tillgång till "LFS world" som håller reda på dina personbästa/varv å all annan slag statistik man kan önska sig

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruiser
Live for speed funkar så att du laddar hem spelet , men kan bara köra Demo'n (3 bilar , å Blackwood banan i 4 olika konfigs) , betalning för S1 (stage 1 av 3 stages) görs enklast med kreditkort (eller paypal , men jag körde med k-kort) då får du en kod som man knappar in i spelet för att "låsa upp" S1 å alla bilar samt nya banor.

Observera att Demo läget är EXAKT som S1 gällande fysik/känsla/mm mm det är bara att demon är låst till 3 bilar å en bana , dvs Online funkar (dock är demo servrar fulla med snorvalpar+spelförstörare , som man slipper med S1)

Jag rekommenderar att köpa .... klart bästa Bil simmen som finns.....å dessutom så är den bara klar till 1/3 ... kan knappt vänta på S2/S3 .... samt att det är BARA dom 3 killarna som gör spelet som får deg....dvs du slipper pröjsa nån distrubetör ... känns som typ EA-Games redan fått förmycke pengar

//edit ... glömde lägga till att om man betalar så får man tillgång till "LFS world" som håller reda på dina personbästa/varv å all annan slag statistik man kan önska sig

Har laddat hem demo'n nu, och det verkar lovande, ska lära mig lite mer innan jag köper det, måste ställa in inställningarna för ratten också, är inte helt säker på hur dem ska vara ;p

Tack för alla tipsen!

Edit: Är det normalt at tman sladdar otroligt mycket i lfs? Tycker jag sladdar runt hela tiden, och så känns det som om bilern "låser" sig när jag ska bromsa :/ Antingen är det jag som är otroligt dålig på att köra, eller så är det nåt med inställningarna till ratten. Någon som har några tips? Har en microsoft sidewinder force feedback wheel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Har laddat hem demo'n nu, och det verkar lovande, ska lära mig lite mer innan jag köper det, måste ställa in inställningarna för ratten också, är inte helt säker på hur dem ska vara ;p

Tack för alla tipsen!

Edit: Är det normalt at tman sladdar otroligt mycket i lfs? Tycker jag sladdar runt hela tiden, och så känns det som om bilern "låser" sig när jag ska bromsa :/ Antingen är det jag som är otroligt dålig på att köra, eller så är det nåt med inställningarna till ratten. Någon som har några tips? Har en microsoft sidewinder force feedback wheel.

Om den ofta låser sig när du bromsar får du antingen trycka lite mindre på bromspedalen, sänka bromsverkan i setupen, eller leka runt lite med dom andra inställningarna