Permalänk
Medlem

ipod 15 gig eller ipod mini??

hej vilken ska jag välja, har köpångest, hur ska ja väga för- och nackdelar mot varandra, skriv vad ni tycker........
eller ska man vänta tills ipod 4g kommer senare i sommar/höst....

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem

Jag satt nyss i samma situation. Var sugen på iPod mini som fan. Sen började jag ställa fördelar mot nackdelar. minin är trots allt mindre vilket jag tycker är bra med en liten, vill ju kunna ha den i fickan. Men sen så drog jag och kännde på en iPod 15gb, den är _liten_ shit helt underbar, perfekt storlek, det känns som man håller i en liten fyrkantig bit av 100% kvalitet.

Valet för mig föll på 15gb varianten, jag började tänka lite och insåg att om jag hade 4gb så skulle man trots allt vilja byta låtar ibland, men 15gb kan behöver man inte oroa sig.

Prisskillnaden är minimal, har man csn-kort kostar en iPod 15gb 2795 och du får betala mer för en mini i dagsläget.

Beställde min förra veckan, hoppas få den innan jag rycker in i lumpen på söndag nästa vecka. men vi får se, annars får jag ta den på första permisen.

Sen vill man ju hålla sin lilla dyrgrip fin också så jag beställde ett iSkin eXo3 från http://www.lajo.biz/Xskn/index.asp

Jag har tagit reda på en jädrans massa fakta så om det är något du vill veta så fråga på!

MVH!

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem

Köp en Ipod, själv är jag en stolt ägare till en Ipod 20gb :), den är dessvärre inlämnad på service för tillfället i Holland men annars är det inga problem !

Jag älskar Apples kundsupport, gjorde en RMA i torsdags sedan kom UPS och hämtade den i Fredags samt att jag får min Ipod tillbaks nu i veckan.

Ipod Mini har dessutom en massa problem (sök), tror dock att dessa är över men man vet aldrig...

Den enda nackdelen med en Ipod är batteriet som levereras av Sony, ni som har bärbara datorer från Sony vet hur det är...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Ipod mini borde finnas i ibookvit

Permalänk

Micro: funderade också som du men mitt val föll på minin.. Inte så ofta som man behöver byta när man har 1000 låtar på en mp3spelare.. Men det kanske bara är jag som inte lyssnar på så många låtar dagligen : P

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Medlem

Finns massa feta tillbehör till iPoden också, som inte finns till minin

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Minin är ju betydligt snyggare enligt mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Finns massa feta tillbehör till iPoden också, som inte finns till minin

som?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Finns minin att få tag på utanför USA nu eller? Det verkar ju som att det trots allt är en del folk här som har en och alla har väl inte varit över till staterna och handlat eller? Jag var i San Diego under två veckor men tyvärr gick jag inte till den lokala Applebutiken direkt så jag hann inte få tag på en då lev.tiden var ca. 2 veckor. Sad but true
Finns det annars något nätbutik som är villiga att leverera till Sverige?
Tacksam för svar då suget efter minin är STORT.

//Perran

Visa signatur

//Perran