Köra ut skärmbild på tv:n

Permalänk
Medlem

Köra ut skärmbild på tv:n

Har precis fått hem min efterlängtade kabel (som ni kan läsa om i annan tråd) så jag kan koppla datorn till tv:n. Jag lyckas få ut en bild på tv:n. Problemet är att bilden är svart-vit och propertionerna är fel.

Jag kan välja mellan två upplösningar, 640*480 och 800*600. 800*600 är något bättre, men hela bilden får ändå inte plats på tv:n. Hur löser jag detta?

Det där med färgen förstår jag mig heller inte på. Där är en rullista där man kan välja om man ska använda alla färger eller bara en specifik av de olika RGB färgerna. Jag har valt alla färger, men ändå bara svart-vitt. Det är ett G-force 4 TI-4600

Såg nu precis att när skärmsläckaren gick in så passade bilden på skärmen, vid inloggningsbilden så passade den också. Är det så illa att jag måste ändra upplösningen jag kör på skärmen för att det ska fungera? Där är ju så man kan ställa in specifikt på utsignalen, dock bara två lägen. Trodde tv körde på 640*480.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

Du kör med ett nvidia kort, tjacka tv-tool så löser sig det hela.

Visa signatur

24ever

Permalänk
Medlem

Kör med TV-tool som Jake Styles säger och använde upplösningen 720x576 som är den bästa upplösningen att mata tvn med, samma upplösning som DVD-filmer är lagrade med på DVD-skivor.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W