Vilken musmodell är den skönaste du haft?

Permalänk
Medlem

G5 Helt klart, som en mx500 fast med bättre sensor, hastighetsreglering och vikter.

Permalänk

Om man nu verkligen ska snacka "Skönast" och inte "Den musen du använder" så skulle Qpad 5K stå ungefär lika ofta som MX5XX

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Steelseries ikari optical

absolut skönaste utformning av alla jag provat, lagom tung, stor glid yta.
den optiska sensorn kanske inte är den bästa men den är inte dålig heller

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Deathadder lätt

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beror på hur man ser det, men MX518 är gött skön. Annars måste jag nog säga mitt ex mus va najs ^^ (model -83)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robiiins93
Deathadder lätt

Permalänk

Qpad 5K, enkelt!

Permalänk

logitech mx300 och microsoft wheel mouse optical är också riktigt sköna. så lätta!

Permalänk

Intellimouse explorer 3.0
och
Razer imperator

Permalänk
Medlem

mx700an minns jag var jävla skön när man använde den. Även 3.0an var trevlig

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 5000 baby! =), nej men helt seriöst det är den lätt bästa/skönaste mus jag testat.
Det ska väl tilläggas att jag gillar möss som inte är så höga.

och så lite smygreklam: http://www.fz.se/artiklar/hardvara/20100205/mionix-naos-5000

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200 samt Logitech MX518.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Razer Mamba
Lika skön som Deathadder men med trådlös frihet.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

Förr var MX500 teh shit.

Har alltid gillat Steelseries Ikari, men nu har jag gått över till QPAD 5K och den diggar jag som fan (kanske för jag har stora händer haha).

Permalänk
Medlem

Hade en Logitech iFeel eller nå sådant förut och den kommer jag ihåg att var riktigt nice

Tror dock att det var precis samma modell på den som på gamla Logitech Mouseman men e inte riktigt säker.

Just nu har jag dock beställt en Razer Mamba och jag hoppas verkligen att det komer va den skönaste musen jag haft

Permalänk

deathadder :>

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

QPAD 5K

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Kör med DeathAdder just nu, är nog den skönaste jag HAFT. Men har börjat kolla runt efter nya möss. Men det finns så förbannat många intressanta!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Körde med mx518 ett bra tag då det var en riktigt skön och bekväm mus. Men efter ett par år och 6 st mx518 så fick jag för mig att prova på något nytt så nu med facit i hand får jag nog säga att g9:an är den skönaste jag haft hittills.

Permalänk
Medlem

Razer Mamba is love
Utan tvekan bästa musen jag har haft.. dock har jag svårt att rekommendera den, pga priset vs att Razer inte kan fixa buggarna i sin firmware

Permalänk
Medlem

Deathadder punkt slut , ganska billig nu också har kört med ett antal möss innan.

Razer Mamba
Razer Imperator
Roccat Kone
Ms 3.0
Razer Copperhead m.f

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 4.5GHz |Mobo: ASUS Maximus IV Extreme |RAM: Corsair Vengeance DDR3 8 GB (4x2) 1600MHz |Grafik: 2x RadeonHD 5870 CrossFire |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Corsair Obsidian 800D |Hårddisk: Intel 80GB X25 |Nätagg: Corsair 750W |

Permalänk
Entusiast

Intelimouse Explorer 3.0. Jag föll för den direkt. Inte för många knappar, passar bra i handen och den har dessutom ett humant pris.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Roccat Kone ( inte min)
SteelSeries Ikari <3

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
SpelClockers

Mx510 .
Sitter med den nu efter att min copperhead´s scroll gick åt helvete.
sitter typ på en 1 mm plast axel ... bra kvalle på razer.. not.
oxå är mx 510 skönare i handen och inte så tung när man tagit bort vikten.

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari, grymt skön.

Permalänk
Medlem

Har haft MX510 som många säger att de gillar. Men jag tkr Razer Diamondback är skönare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Mx510 .
Sitter med den nu efter att min copperhead´s scroll gick åt helvete.
sitter typ på en 1 mm plast axel ... bra kvalle på razer.. not.
oxå är mx 510 skönare i handen och inte så tung när man tagit bort vikten.

Min gamla Diamondback är 3-4 år gammal och ser ut/fungerar som ny

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
SpelClockers

Jag använder dock scroll knappen hela tiden vilket av konstruktionen att dömma är ingen bra ide.

Permalänk

mionix saiph 3200. köpte den som en impuls och hade inga höga förväntningar efter att 518 hade lagt av.

nu kan jag inte tänka mig ett liv utan den.

possibly världens skönaste mus nånsin <3

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Min Razer naga är en lite större mus som sitter mycket skönt i handen, programmet som medföljer är även trevligt.

Köpte denna mus för wowspelande, men har slutat med det nu, men känner inte att knapparna är ivägen i fps alls Lirar l4d2 å BFBC2 med denna mus å den är mycket skön

dom vanliga RMB/LMB är mycket bra utformade tycker jag, dom är liksom lite böjda (konkava kanske ordet är? vet inte) men det känns välgjort.

Scrollen är relativt stor och gjort i gummi med bra hack i, så det är mycket bra grepp i den.

Det enda minuset med denna mus är placeringen av motsvarande "tumm knappar" som brukar sitta vid tummen, dessa sitter bredvid RMB på denna mus, å det tar ett tag att vänja sig vid, men efter det äre inge större problem. Ett till minus var väl priset men man fick verkligen valuta för pengarna tycker jag, då detta är en skön kvalités mus som passar till mmo såväl som till FPS å slösurf, en mycket bra mus enligt mitt tycke kort sagt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Jag använder dock scroll knappen hela tiden vilket av konstruktionen att dömma är ingen bra ide.

Vad får dig att tro att jag inte använder scrollen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather