Ifrån plattformsspel till 3d.

Permalänk
Medlem

Ifrån plattformsspel till 3d.

Okey jag ska göra en lista på vilka spel jag tycker blivit bra i 3d som var i plattform först

+meny
-Monkey Island-
-Broken Sword/2D-3D-
-Zelda-
-Mario-
-Prins Of persia-

Gillar bäst Mario och Zelda.. Prins of persia är lika kul på båda.

-meny
-Metriod-
-Megaman-

Dessa två spel SKA vara i plattform. okey Metriod Prime var bra. men Super Metriod var 100% bättre

Permalänk
Medlem

Rayman 3 till kryssboxen

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Prins of Persia var bra i 2d och minst lika bra i 3d.
Rayman tycker jag var bättre i 2d på gameboy advance. (lättare att hitta i banorna bl.a.)

Permalänk

Tycker att Zelda och Mario var bättre i 2D.
Likaså att War2 o SC/BW är bättre än WC3

Duke nukem knäcker också

Permalänk
Medlem

Metroid Prime till GC är extremt välgjort och bra. Jag ser inget negativt med att de har gått över till 3D när det gäller det spelet. Vilka MegaMan menar du? Jag menar att Transmission är faktiskt plattform men att allt är i 3D och inte är sprites.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

"Plattform"? Broken Sword och Monkey Island är ju knappast plattformsspel. Är det kanske 2D du tänker på?

Metroid Prime är för övrigt en väldigt bra övergång från 2D till 3D. Visst ser man det i förstapersonsvy, men det är fortfarande ett plattformsäventyr och ingen shooter.

Escape from Monkey Island var inte helt kass i sig, men jämfört med de tre tidigare spelen var det inget att hänga i granen och borde inte ha gjorts. 3D-grafiken var inget vidare.

Permalänk
Medlem

i agree with you.
zelda, mario monkey island blev minst lika bra som platforms föregångarna, gillar windwakres cellshading som dom kör me, men z: orcarina of time är nog det bästa zelda liret

Permalänk
Medlem

Snälla...kalla inte Monkey Island för ett plattformspel..
Monkey Island 1-3 rockar :), fyran kommer lite efter.

Permalänk
Medlem

Metroid Prime är SKIT bra gjort. Grymt väldesignat. Med en genomsnitts poäng på 96%. Att säga att det är dåligt tycker jag är fel. Det kanske inte passade dig dock. Jag satt klistrad iallafall.

EDIT: Super Metroid fick 93% i genomsnittsbetyg

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Nåväl... dessa är inga plattformspel iofs men Myst hade ta mig tusan varit rätt intressant i 3D-miljö tror jag... för att inte ta alla Monkey Island/Simon The Sorcerer/Leizure Suit Larry/whatever... vi kan fortsätta med Under A Killing Moon/Beneath A Steel Sky/and more... undrar hur många DVD-skivor det skulle gå åt... räcker det med 3 stycken...

Dvs alla lite mer "klura-och-fundera"-spel...

Nu skriker ni säkert "Grim Fandango"... well... karaktärerna var ju iofs gjorda i 3d-stuk men inte bakgrunderna...

Permalänk
Medlem

Alltså, grafiken i senaste Monkey var ju helt ok. Men att man styrde med tangentbordet istället för musen?!? VAD I HEL... Det är ok i spel som typ LBA men äventyrsspel ska för ... vara musstyrda.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Monkey Island, Zelda och BrokenSword är inte plattformsspel.

Metroid och Mario är fortfarande plattformsspel, men i 3D

Permalänk
Medlem

Zelda 1 är inte plattformsspel...men Zelda 2 är däremot nästan plattformsspel. Det är bara när man går på kartan som det inte är plattform...om man ska va ordagrann.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

mega man har jag inte spelat nått avspelen i 3d men jag tyckte inte om dom gamla spelen heller.

metroid prime är suveränt
det var super motroid också iofs

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc