Erfarenhet av postorder från Mycom

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av postorder från Mycom

Jag beställde lite prylar från Mycom 31/8 och tog i några fall medvetna andrahandsval till fördel för andra produkter som enligt uppgift skulle finnas i lager i nuläget. Det rör sig inte om ett helt datorsystem utan en dvd-brännare, ett par sladdar och lite lagringsmedia.

Grejjen är att de inte ens packat klart varorna nu den 9/3 och min fråga är om detta är deras "standardförfarande" eller om det bara jag som är bortskämd från tidigare erfarenheter med bl a dustin, db och komplett.

Hade jag vetat att det tog så många dagar för dem att skicka iväg ordern fanns det ju ingen egentlig anledning att välja sämre produkter pga lagerstatus och absolut ingen anledning att välja företagspaket framför postpaket.

En annan tanka till svenska postorderföretag är den i många fall höga frakten och leveranstiden. Jag har inom de senaste veckorna beställt både från Crucial i Storbrittanien och Liksang i Asien/Tyskland och fick i det första fallet varorna hem till dörren dagen efter. Detta mot en kostnad av 7€. I det senare fallet tog det två dagar och även där hem till dörren för 14€.

Varför ska samma typer av varor ta tre dagar mellan storstäder i Sverige och kosta dubbelt så mycket, och då får jag till och med hämta det på närmaste postkontor som privatperson?

/Shag

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört från kassan på mycom så håller dom på anställa ett gäng personer för att avhjälpa köerna på alla områden.

Saxat från en buggy tråd

"Vem vet, kanske allt detta kommer fixas inom en snar framtid...kvittoskrivare vid kassan, kort dragare vid varje kassa, flera snabbkassor... vem vet :D"

"Såg att mycom sökte folk http://platsbanken.ams.se/dire...,110060,240916,12,507706.sht...
kanske har någonting att göra med det du säger. :)"

Kommer inte ihåg hur många det var, men fler än en var det.

Permalänk

Har slutat att välja butik efter pris:
Komplett är snabba och pålitliga, utmärkt Service och bra RMA. Nåhra kronor mindre på kontot, bättre sinnes ro i mitt huvud.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Mycom är inte mina favoriter.

Beställde minnen som var 1-2leveranstid TILL dem och sen 1-2 till mig, så högst en vecka skulle det ta...

Efter 3 veckor så ringde jag och skulle avboka men fick inte svar, mailade om avbeställning och ringde dagligen till 15-20 minuters telefonkö innan jag måste avbryta...
efter 4 veckor fick jag en lev. bekräftelse på att de skickat iallafall.

då ringde jag och satt tills de svarade (mycket länge) och sa att de får faan fixa så det går tillbaka och att de står för allt och de gjorde de

4veckor
Komplett fixade mina minnen istället på 2dagar

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Jag beställde oxå från Mycom men avbeställde efter över 3 veckor utan att de ens vågade gissa när grejerna skulle komma!!

Ohjälpsamma som f-n var de när man försökte få hjälp!!

Visa signatur

[Intel C2D Q6600] [MSI P35 Neo] [4GB RAM] [1 WD Raptor X 150GB] 2 x Seagate Barracuda 200GB] [PNY Geforce 8800GTX] [NEC-ND3500] [Antec Sonata] [Silent Giant 420 Watt] [19" Samsung TFT] [Windows Vista Ultimate]