Inget mellanrum mellan text och markör i Firefox!

Permalänk
Medlem

Inget mellanrum mellan text och markör i Firefox!

Hej!

Finns det något sätt att åtgärda detta lilla störande problem, t.ex ändra något värde i about:config, eller får jag helt enkelt meddela utvecklarna om denna "bug" eller så? Isåfall, var gör man det?

Iaf, till "bugen". Markören när man skriver text, ligger exakt på texten, inte en pixel ifrån som det ska vara.
Här är en bild som beskriver problemet.

Och en närbild för att riktigt se problemet.

Och en bild på IE, där markören ligger 1 pixel ifrån texten.

Hoppas det går att lösa på något sätt, för det är ganska irriterande...

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt på det innan, men nu när du nämner det så tycker jag det är sjukt jobbigt.
Även jag uppskattar svar på denna fråga.

Edit: Skall denna tråden inte ligga i "Microsofts operativsystem"?

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Ja det är väl det enda riktigt störande i Mozilla.
Andra småsaker är att tryck på mittknappen (för att scrolla) räknas som vänsterklick, så det gäller att inte råka trycka på en länk. Och när hela addressfältet är markerat så kan man inte ta tag i mitten nånstans och markera fram till slutet (för att som så ofta deleta sista delen i en address för att komma till första sidan) utan man MÅSTE avmarkera hela skiten och sedan markera det man ville.
Två jobbiga saker som man slipper med IE....tre med textmarkören som du redan nämnt.
Och sedan märker jag nu att skriver jag här så kan jag inte bara börja scrolla direkt med mushjulet genom att hålla det över rätt fönster utan jag måste klicka först i fönstret/framen jag vill scrolla.

Men vad gör man inte för att få surfa säkert

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Hedersmedlem

Seb74: Mittenknappen fungerar inte alls som vänster, den öppnar en ny tabb med länken i...

Adressfältet bryr jag mig inte ett dugg om.

Markören är något jag har vant mig vid och jag tycker inte att den är irriterande.

Kort sagt: Firefox är perfekt

Men det är ju tråkigt att ni inte tycker detsamma, tycker att det borde gå att fixa på något sätt...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Seb74: Mittenknappen fungerar inte alls som vänster, den öppnar en ny tabb med länken i...

Adressfältet bryr jag mig inte ett dugg om.

Markören är något jag har vant mig vid och jag tycker inte att den är irriterande.

Kort sagt: Firefox är perfekt

Men det är ju tråkigt att ni inte tycker detsamma, tycker att det borde gå att fixa på något sätt...

Ja men det är ju lika illa enligt mig. Klicka mittknappen vill jag kunna göra var jag vill.
Addressfältet är irriterande som fan tycker jag för jag gör ofta så och här blir det ett extraklick jämfört med IE.
Kör dock Mozilla ändå men irriterande saker finns det några av som man slipper i IE.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Håll er till topic.

Permalänk

tycker mozilla har lite andra fel såsom att man inte kan byta ut CTRL knappen mot nåt annat... eftersom jag har den som push-to-talk knapp i ventrilo så blir det ofta så att jag zoomar in som sauen när jag scrollar.. skulle oxå vilja ha så att han öppnade alla länkar i nya tabs..

har för mig att det finns en bug reporter på deras hemsida typ http://www.mozilla.org.. där har iaf jag skickat in flertalet rapporter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
tycker mozilla har lite andra fel såsom att man inte kan byta ut CTRL knappen mot nåt annat... eftersom jag har den som push-to-talk knapp i ventrilo så blir det ofta så att jag zoomar in som sauen när jag scrollar.. skulle oxå vilja ha så att han öppnade alla länkar i nya tabs..

har för mig att det finns en bug reporter på deras hemsida typ http://www.mozilla.org.. där har iaf jag skickat in flertalet rapporter

Finns en extension som gör att alla länkar öppnas i nya tabs istället för nya fönster.

Sen, använd scroll lock för push-to-talk, inget program använder den knappen så man är ostörd. Kan tillägga att jag kör Logitechs musdrivrutiner och har bindat om en av scrollknapparna till scroll lock.