Permalänk
Medlem

Armies Of Exigo

För nån/några veckor sen lirade jag demot till RTS-liret Armies Of Exigo. Och jag tycker att det verkar bli riktigt tufft, som Warcraft 3 fast seriösare och snyggare.

Citat:

Key Features

* Control any of three different armies: The Empire (knights, wizards, elves), The Beast (ogres, trolls, lizardmen), and The Fallen (dark elves, fallen knights and creatures of the deep).
* Wage war on two fronts simultaneously – above and below the surface – with a unique dual layered map system.
* Stunning 3D visuals bring the characters and environments to life.
* Immerse yourself in a fully interactive world: Blow up bridges, create avalanches to take out your enemies, cause subterranean lava flows to erupt aboveground, and dig tunnels from the surface into the caverns below.
* Engage the enemy with an army of up to 200 units for massive real time battles.
* Change the landscape of both the surface and underground by deploying units, such as Miners, and casting spells, such as Earthquake and Volcano.
* Single-player includes a three part campaign and skirmish mode to battle computer-controlled players.
* Go online and play in one of four multiplayer modes: Melee, King of the Hill, Mission, and Free-for-all.

http://www.eagames.com/official/armiesofexigo/armiesofexigo/u...

Vad tror ni?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Blir nog ett i mängden, men fortfarande ett häftigt lir.

Visa signatur

Make love, not religion.

Permalänk
Medlem

Faktum är att det var så här jag trodde att warcraft 3 skulle ha sett ut innan jag spelade det

Grafiken e helt underbar. Alla detaljerna på banan är äkta blizzard-klass.

Synd bara att demot endast består av en bana

Om dom lyckas fixa flera välbalanserade raser och en skön spelkänsla kan detta spel bli grymt!

Permalänk
Medlem

exigo är inte det 3dmark03 game 2 demot heter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
Faktum är att det var så här jag trodde att warcraft 3 skulle ha sett ut innan jag spelade det

Grafiken e helt underbar. Alla detaljerna på banan är äkta blizzard-klass.

Synd bara att demot endast består av en bana

Om dom lyckas fixa flera välbalanserade raser och en skön spelkänsla kan detta spel bli grymt!

Det brukar vara det de flesta RTS faller på. Hehe...

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Kört MP demot under en vecka och är positivt överraskad. Spelet känns "snabbare" och mer välbalanserat än SP demot.

Har dock inte provat köra MP över Internet än...

Permalänk

Jag har spelat demot och det som slog mig var hur likt det var WC3. Lite väl mycket kopia tycker jag faktiskt. Överhuvudtaget var det samma grafiska utförande, men även vissa detaljer var ju direkt snodda. I WC3 kunde trollkarlstjejen trolla fram tigrar som varade en viss tid. Men ojdå, i armies of exigo finns även där en kvinnlig trollkarl, och hon kan minnsan trolla fram björnar. Vilket sammanträffande......är de släkt kanske?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
I WC3 kunde trollkarlstjejen trolla fram tigrar som varade en viss tid.

Va? Vem då?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

mm var det inte en orc hjälte som kunde frammana vargar??

Men jag förstår vad du menar. Nästan allt i spelet är ripoff från WC3, men spelet lyckas ändå leverera en sorts spelglädje.

Längtar efter SP