Felsökning - Hörlurar dör utan anledning?

Permalänk
Medlem

Felsökning - Hörlurar dör utan anledning?

För en/två månader sedan eller så började jag köra hörlurar istället för högtalare då det är mycket mer praktiskt när man lyssnar på musik och inte vill störa folk. Iaf, jag köpte jag ett par av märket KOSS, dom var jättebra - tills dom dog. Iaf så fick jag ett par nya, precis likadana, samma sak hände med dom, ljudet blev starkt försämrat efter ett tag, det blev mycket skrikigare, sen dog dom.

Nu har jag en annan modell, dyrare, även av märket KOSS. Dom har funkat bra i ett par veckor, men nu känns det som att ljudet börjar bli försämrat igen... Det måste vara något fel med datorn alltså, men vad skulle det kunna vara? Kan det vara något i stil med att strömmen är för stark och kortsluter något i hörlurarna så att dom eventuellt dör? Kanske lite långsökt men jag kan inte tänka mig någon annan anledning.

Har någon varit med om detta innan? Måste kunna lyssna på musik, är fan det viktigaste i livet.

(Jag vet inte om jag placerade den här tråden rätt, men eftersom att det kan vara vadsomhelst som kan vara fel så borde det handla om hela datorsystem.)

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Kanske lyssnar på högre volym än hörlurarna tål... blir utslitna med tiden om du gör det.
Men att dom till slut dör låter mycket konstigt. Det borde dom inte göra även om du spräcker dom.