Permalänk
Medlem

Microsoft Outlook

Hej! Jag använder outlook på min nya dator för att skicka mail, jag har aldrig använt det innan och jag vet inte hur man anger något annat program som standard för att skicka mail. Men nu till mitt problem:
När jag skriver ett mail så skickas det inte, det bara lägger sig i utkast mappen. Om jag trycker på mailet så står det att det inte har skickats...varför gör det det?

Visa signatur

1 3 3 7

Permalänk
Medlem

Tryck på Skicka/Ta Emot-knappen så kommer det att skickas.

Tråd borde för övrigt ligga i Microsofts operativsystem

Visa signatur

Utan förväntningar kan man leva ett liv utan besvikelse.

Permalänk
Medlem

Re: Microsoft Outlook

Citat:

Ursprungligen inskrivet av retyle
Hej! Jag använder outlook på min nya dator för att skicka mail, jag har aldrig använt det innan och jag vet inte hur man anger något annat program som standard för att skicka mail. Men nu till mitt problem:
När jag skriver ett mail så skickas det inte, det bara lägger sig i utkast mappen. Om jag trycker på mailet så står det att det inte har skickats...varför gör det det?

Pluggar du på Växjö Universitet och använder e-postadressen som man får? Isåfall ska du kryssa i en ruta som loggar in dig på den utgående servern när du skickar e-post.

Visa signatur

Fractal Design R5 | BenQ G2420HD | NZXT HALE90 750W | MSI B350 Tomahawk | Ryzen 1600 | G.Skill Flare X 3200 16 GB | Asus ROG STRIX GTX 1070 Ti | SAMSUNG SSD 850 EVO 250 GB | SAMSUNG SSD 840 EVO 120 GB | 2xSAMSUNG Spinpoint 500GB | Cooler Master Masterkeys Pro S RGB Red | Steelseries Rival