The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Vet någon när det kommer något tillägg till Oblivon? Mer än dom pluginen som finns att tanka ner.

kommer moddar hela tiden. Men jag har hört rykten om att det ska komma minst 3 officiella moddar till (finns belägg för det också om man tittar på DLC siffrorna). Det finns inga officiella utalanden om någon expansion heller så det är bara att vänta och se vad som händer.

Permalänk

Svårt att inte uppskatta detta fina spel tycker jag Särskilt när man faktiskt tar sig någonstans och ens karaktär utvecklas. Sitter man fast eller inte har något särskilt mål att sträva efter så kan det knappast vara roligt - hur vackert och lummigt nu det här spelet än är ^^

Blir dessutom intressant nu att få se vad Oscuro's Oblivion Overhaul gör med spelet.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt en sjukt konstig grej. Idag när jag höll på och ladda ner moddar till Oblivion så kom min lillasyster inn i mitt rum och vill leka med mig, jag hade oblivion/ Data-mappen markerad. Fråga mig inte hur det gick till men medans jag busa med min lillasyster (hon är 4) så slog hon handen på mitt tangentbord och poff... så var hela mappen raderad:S Spelet funkar men jag har ingenstans att lägga mina moddar nu ju, och dom jag hade raderades. Vad ska jag göra?

Visa signatur

| Asus A8N SLi Deluxe | AMD Athlon64 3800+ kyl- Zalman CNPS7000B-Cu | A-DATA 1Gb RAM 400MHz | Samsung SpinPoint P120s 200Gb | X1900XT 256mb kyl- Zalman VF900 | Tagan Easycon 580W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiim
Nu har det hänt en sjukt konstig grej. Idag när jag höll på och ladda ner moddar till Oblivion så kom min lillasyster inn i mitt rum och vill leka med mig, jag hade oblivion/ Data-mappen markerad. Fråga mig inte hur det gick till men medans jag busa med min lillasyster (hon är 4) så slog hon handen på mitt tangentbord och poff... så var hela mappen raderad:S Spelet funkar men jag har ingenstans att lägga mina moddar nu ju, och dom jag hade raderades. Vad ska jag göra?

usch lekte hon med dig... aja hur som helst så måste mappen ligga i papperskorgen om den är raderad. Fast eftersom du kan spela så är den antingen dold eller så ligger den i en annan mapp. så öppna sök och sök efter lsdata (som är en undermapp är nog enklare att hitta lsdata än data då många spel borde ha den mappen)

Permalänk
Medlem

Mmm, haha... men tack så mycket, ska kolla det när jag kommer hem igen:)

Visa signatur

| Asus A8N SLi Deluxe | AMD Athlon64 3800+ kyl- Zalman CNPS7000B-Cu | A-DATA 1Gb RAM 400MHz | Samsung SpinPoint P120s 200Gb | X1900XT 256mb kyl- Zalman VF900 | Tagan Easycon 580W

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte fråga en sak om thiefs guild quest.
När man ska fixa bort Lex. Jag har tagit brevet från slottet i anvil till "the stranger" så ska han fixa det på en dag,
men jag har väntat utanför hans hus i snart en vecka men han blir aldrig klar.xD

så nån som råkat ut för det här lr vet hur man ska göra? jag har senaste patchen om ni undrar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Hej, tänkte fråga en sak om thiefs guild quest.
När man ska fixa bort Lex. Jag har tagit brevet från slottet i anvil till "the stranger" så ska han fixa det på en dag,
men jag har väntat utanför hans hus i snart en vecka men han blir aldrig klar.xD

så nån som råkat ut för det här lr vet hur man ska göra? jag har senaste patchen om ni undrar.

det är en bugg som händer ganksa ofta om du sitter på pc versionen kan jag hjälpa dig om du sitter på kexbox så får du ladda en tidigare sparning.

EDIT: skriv detta i konsolen: player.setstage TG07Lex 40

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret, jag använder pc så det gick lätt att fixa:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiim
Nu har det hänt en sjukt konstig grej. Idag när jag höll på och ladda ner moddar till Oblivion så kom min lillasyster inn i mitt rum och vill leka med mig, jag hade oblivion/ Data-mappen markerad. Fråga mig inte hur det gick till men medans jag busa med min lillasyster (hon är 4) så slog hon handen på mitt tangentbord och poff... så var hela mappen raderad:S Spelet funkar men jag har ingenstans att lägga mina moddar nu ju, och dom jag hade raderades. Vad ska jag göra?

förstår inte vad som är så sjukt konstigt, du har ju en helt logisk förklaring där ju :S

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
förstår inte vad som är så sjukt konstigt, du har ju en helt logisk förklaring där ju :S

det sjukt konstiga är att han igentligen inte har någon lillasyster och han undrar fortfarande var den sjuka saken kom ifrån då han aldrig sett henne tidigare. (SMAKA PÅ DEN DU!)

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har missat allt i denna tråd och har hört talas om att man kan tweeka/twika eller hur de nu stavas för att få maximalt fungerande spel utan lagg och skulle gärna vilja veta hur man går till väga

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk.M
Hej,

Jag har missat allt i denna tråd och har hört talas om att man kan tweeka/twika eller hur de nu stavas för att få maximalt fungerande spel utan lagg och skulle gärna vilja veta hur man går till väga

Mvh

Tweaka.

den här länken kan nog hjälpa också http://www.tweakguides.com/Oblivion_8.html

EDIT: det var nog för några nummersedan som tweak guiden var...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Tweaka.

kolla i nya senaste pcgamer där finns det en hel del tips

den här länken kan nog hjälpa också http://www.tweakguides.com/Oblivion_8.html

ähh det där är bara larv det ger knappt nåt.
varför är det här spelet så innåt i helvete segt?
utomhus scenerna ser ju bättre ut i Far Cry än vad det gör här och ändå får man näst intill stillbilder på grafiken.
vad är det som segar ner? inte fn kan det vara grafiken

man har ju 15 fps på vissa ställen och det i 1024*768 utan AA med HDR.
måste man köpa ett GX2 för att få fart på skiten??

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
ähh det där är bara larv det ger knappt nåt.
varför är det här spelet så innåt i helvete segt?
utomhus scenerna ser ju bättre ut i Far Cry än vad det gör här och ändå får man näst intill stillbilder på grafiken.
vad är det som segar ner? inte fn kan det vara grafiken

man har ju 15 fps på vissa ställen och det i 1024*768 utan AA med HDR.
måste man köpa ett GX2 för att få fart på skiten??

inte för att vara elak men då är du blind och din dator är kass.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
inte för att vara elak men då är du blind och din dator är kass.

ja ha nu är man blind också bara för att spelet har sån kass optimerad grafikmotor eller vad menar du?

så måste man köpa ett GX2 för att få fart på crappet??
7800gt kortet orkar ju inte driva runt Nintendo 64 bluret tydligen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
ja ha nu är man blind också bara för att spelet har sån kass optimerad grafikmotor eller vad menar du?

så måste man köpa ett GX2 för att få fart på crappet??
7800gt kortet orkar ju inte driva runt Nintendo 64 bluret tydligen

näe jag tyckte att du var blind för att du tyckte att far cry var snyggare. Men alla har ju delade meningar på den punkten. Om du tycker att det är ett "crap" spel så råder jag dig att återgå till ditt far cry

Permalänk

Word.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Avstängd
Citat:

[i]Om du tycker att det är ett "crap" spel så råder jag dig att återgå till ditt far cry [/B]

nja jag bara undrar hur i helv man kan få 15fps med ett 7800gt i det här spelet?
vad är det för tomtar som har optimerat grafikmotorn?
grafikmotorn är ju helt jävla väck alltså haha!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
nja jag bara undrar hur i helv man kan få 15fps med ett 7800gt i det här spelet?
vad är det för tomtar som har optimerat grafikmotorn?
grafikmotorn är ju helt jävla väck alltså haha!

nja kan inte riktigt hålla med dig där jag har också ett 7800gt men jag tar bort lulull så flyter det på riktigt bra jag tar alltid bort gräs, skuggor och HDR/bloom så ligger jag och trycker i 18-30 fps.

Permalänk

Farbrorchristian: Det går ju inte att spela utan gräs! Tanka denna mod: http://www.tessource.net/files/cache/5434.html så kan du slå på det igen! Grym skillnad i FPS mellan vanliga gräset och det moddade.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Farbrorchristian: Det går ju inte att spela utan gräs! Tanka denna mod: http://www.tessource.net/files/cache/5434.html så kan du slå på det igen! Grym skillnad i FPS mellan vanliga gräset och det moddade.

jag ser ju inte alkemi-växterna med allt gräs i vägen.

Permalänk

Att ta bort allt gräs tycker jag lät extremt drastiskt, men skära ner på tätheten bör man iaf göra. Blir ju inte så snyggt med gräslösa slätter - och det måste ju vara lite utmaning att söka efter växter

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Att ta bort allt gräs tycker jag lät extremt drastiskt, men skära ner på tätheten bör man iaf göra. Blir ju inte så snyggt med gräslösa slätter - och det måste ju vara lite utmaning att söka efter växter

marken är grön det räcker gott och väl för mig. Jag får bara inbilla mig om att Cyrodiil har världens snabbaste/bästa gräsklippare...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
!O!
!M!
!G!

detta är det värsta jag har sett.....x800at kommer gå i ½fps...nytt kort snart - javisst!!!
det där spelet ser ju helt sjukt bra ut....har aldrig sett något liknande.....3dmark05 kan slänga sig i väggen!

om du har ett X800at, vad tror du jag kommer få i FPS med mitt ATI 9600 Atlantis ?

[EDIT] Hur mäter man FPS ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
om du har ett X800at, vad tror du jag kommer få i FPS med mitt ATI 9600 Atlantis ?

[EDIT] Hur mäter man FPS ?

tråd-dödgrävare?

skriv i consolen: TDT så ser du FPS:en i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Hah, såg det här inlägget från september 2004. Den där gissningen antar jag var "överdriven" då. I dagens läge är den nog i underkant Med mitt 7800GTX går det väl OK.

jag kör 2 st 6600gt i sli i 1280x1024 och alla grafikinställningar ganska precis på medel, o de flyter utan minsta problem för mig.

edit: jag testade även att köra med bloom ligthning igång och körde tdt i konsollen och de låg mellan 40 och 60 i fps. jag stod i waterfront på baksidan och kollade ut över vattnet o runt om. jag hade view distance på max o även distant trees, buildnings osv. ibland kunde fsbn hoppa upp till typ 80 o ibland kunde de lagga till så att den la sig på 10 i någon enstaka sekund.

Visa signatur

:)

Permalänk

Jag har tappat bort shadowmere, finns det nått sett att hitta honon utan att behöva springa runt och leta överallt!?

Tacksam för svar

Visa signatur

Thermaltake Shark | AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2200Mhz l Asus939 - Nforce4 (A8N-E) l Corsair XMS CL2 1024 x 2) l WD S-ATA II 250gb l XFX Geforce 7900GT Extreme

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linus_tapion
Jag har tappat bort shadowmere, finns det nått sett att hitta honon utan att behöva springa runt och leta överallt!?

Tacksam för svar

Det brukar funka att köra en fast travel till en grotta, eller dylikt. Då hänger oftast din häst med och står då precis bredvid dig när du är framme. Annars så har jag för mig att Shadowmere är scriptad till att gå tillbaka till den där ruinen där du först fick han. Fort nånting.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det brukar funka att köra en fast travel till en grotta, eller dylikt. Då hänger oftast din häst med och står då precis bredvid dig när du är framme. Annars så har jag för mig att Shadowmere är scriptad till att gå tillbaka till den där ruinen där du först fick han. Fort nånting.

Fort Farragut, nordöst om Cheydinhal. Black Hand anyone?:D

Mvh

Edit/ Nö och inte Nv ffs.

Permalänk

Min shadowmere är död

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.