The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Birthsigns
En sak jag är lite fundersam på är ifall jag som har Atronach
som Birthsign. Kan förbättra min regenerate på magicka?
Ifall jag satsar på att uppgradera så att det gynnar magickan?

för ifall man lyckas med detta så är Atronach helt klart det bästa Birthsign
i spelet.

mvh jens

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Daedric Shrines kartan är borta. :<
Fanns på http://mort.seagull.ru/daedric_shrine.jpg , någon som råkar ha en kopia att ladda upp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeII
Daedric Shrines kartan är borta. :<
Fanns på http://mort.seagull.ru/daedric_shrine.jpg , någon som råkar ha en kopia att ladda upp?

Inte exakt det du frågade efter men på den här kartan finna ALLT, så den kanske kan duga?

http://til.gamingsource.net/maps/AGM_v1.1.0_MQ.jpg

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Jag har nyligen börjat om med Oblivion igen (mycket kul!) Är warrior så har lite probs med låsta dörrar/lådor, men nu säger en kompis att man kan få tag på en lockpick som aldrig kan gå av. Är detta sant? isf var hittar jag den? =D

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Hejsan.
Jag har nyligen börjat om med Oblivion igen (mycket kul!) Är warrior så har lite probs med låsta dörrar/lådor, men nu säger en kompis att man kan få tag på en lockpick som aldrig kan gå av. Är detta sant? isf var hittar jag den? =D

Du får den när du gör en quest vid Nocturnal Shrine (finns på kartan jag postade ovan, nordöst om Leyawiin) Du måste vara level 10 för att få göra questen.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Du får den när du gör en quest vid Nocturnal Shrine (finns på kartan jag postade ovan, nordöst om Leyawiin) Du måste vara level 10 för att få göra questen.

Ok, är ett tag kvar då ;D är bara lvl 5 just nu. men tackar så mycket för infon.

EDIT: en till liten fråga bara.. kan man på nåtgot sätt ta bort allt gräs ute i naturen? vill inte sänka grafiken så himla mycke, men just gräset äter upp min prestanda. Har redan en modd som gör det lägre men det hjälpte inte så jätte mycke.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, är ett tag kvar då ;D är bara lvl 5 just nu. men tackar så mycket för infon.

EDIT: en till liten fråga bara.. kan man på nåtgot sätt ta bort allt gräs ute i naturen? vill inte sänka grafiken så himla mycke, men just gräset äter upp min prestanda. Har redan en modd som gör det lägre men det hjälpte inte så jätte mycke.

Hmm, var det inte bara att dra ner slidern för Grass Draw Distance ner till noll?

Har en "kort" fråga själv: hur pass bra är OOO-modden? Oscuro's Oblivion Overhaul tror jag det hette. Har planer på att fortsätta spela Oblivion, denna gång på PC. Det var dötrist på 360 när allt levlade med ens egen takt. Hört att en nyare version är påväg, 1.3, så kan man uppdatera den som är ute nu utan problem sen eller måste man börja om spelet igen?

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Läste om detta shrinet och tog mig snabbt dig, jag är lvl 13 men fick inte questet, "demands a more powerfull hero". Har oscuros oblivion overhaul installerat, kan det vara på grund av detta?

Permalänk
Medlem

näh det får man med vanilla också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Läste om detta shrinet och tog mig snabbt dig, jag är lvl 13 men fick inte questet, "demands a more powerfull hero". Har oscuros oblivion overhaul installerat, kan det vara på grund av detta?

Mycket märkligt, jag är 100% säker på min sak: Nocturnal Shrine questen har level 10 som krav och belöningen är "the skeleton key" som är en obrytbar lockpick som höjer din skill med 40.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

det ska stå i journalen vilken level man måste vara för att göra questet när man pratar med huvudprästen vid statyn om att vilja prata med guden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Lvl 15 säger questloggen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Lvl 15 säger questloggen!

Min säger Lvl 10...

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Gud vad jobbigt, tänkte lägga in en mod som lägger till en enhörning (i princip samma som shadowmere men annat utseende) men det krockar med alla player-house moddar jag har provat, så pollen kommer inte fram där den ska finnas. Modden i fråga heter Snowflake.. någon som vet hur det här kan gå att lösa?

EDIT: glömde länk ;D
http://www.oblivionsource.com/?page=modforge&op=viewproject&p...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Gud vad jobbigt, tänkte lägga in en mod som lägger till en enhörning (i princip samma som shadowmere men annat utseende) men det krockar med alla player-house moddar jag har provat, så pollen kommer inte fram där den ska finnas. Modden i fråga heter Snowflake.. någon som vet hur det här kan gå att lösa?

EDIT: glömde länk ;D
http://www.oblivionsource.com/?page=modforge&op=viewproject&p...

Varför vill du lägga till en enhörning när det redan finns en på spelet?

Du hittar den vid Harcane Grove nordväst om Bravil...

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför vill du lägga till en enhörning när det redan finns en på spelet?

Du hittar den vid Harcane Grove nordväst om Bravil...

Vad jag hört så ska den bli "rädd" direkt man drar vapen (om man skulle bli attackerad när man rider skiten) och kan då attackera spelaren, har dock inte provat själv.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vad jag hört så ska den bli "rädd" direkt man drar vapen (om man skulle bli attackerad när man rider skiten) och kan då attackera spelaren, har dock inte provat själv.

snarare tvärtom. Du får fetspö av den om den upptäcker dig. Det fick jag iaf tills jag hoppade ner för ett vattenfall för att rädda mig själv. Du måste smyga fram till den och hoppa upp på den när den inte ser. Den vaktas dock av 2-4 tjurskallar, så va försiktig. Detta funkade iaf gör mig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

enhörningen existerar väl inte i spelet längre efter daedra questet där man ska hämta dess horn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
enhörningen existerar väl inte i spelet längre efter daedra questet där man ska hämta dess horn?

Sant, men vem kan väl vara så omoraliskt elak och döda en söt enhörning?

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Kan man ha fru i oblivion?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Kan man ha fru i oblivion?

Inte utan moddar.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Sant, men vem kan väl vara så omoraliskt elak och döda en söt enhörning?

JAG!

Permalänk

Min kompis har hittat en bugg i Oblivion. I alla fall kan man ej fortsätta vid den:
Du har nyss börjat om, dina vägar leder till oblivionporten utanför kavatch, du är lvl 1 och eftersom att du redan har klarat detta en gång så kliver du in i porten, slår dig fram till toppen av tornet där man ska ta sigilen.
När han tar sigilen, blir allt vitt, men man kommer ej tillbacka utan allt blir vitt så att man inte kan se något.
Jag tror att han lyckades ta sig ut och ut genom porten, med vakterna tror fortfarande att porten är öppen så man kan inte ta sig vidare i main quest.

Han spelar på Xbox360, är det nån som har sett en liknande bugg förut?

Permalänk
Medlem
Citat:

JAG!

JAG MED!

Mvh

Permalänk
Medlem

Tjena! Kan man ta bort quest från sin egen quest lista? Jag vill ha det rent och snyggt

jag kör PC versionen

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UsEd
Tjena! Kan man ta bort quest från sin egen quest lista? Jag vill ha det rent och snyggt

jag kör PC versionen

klara av dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

klara av dom.

Finns det något sätt att ta bort dem utan att klara av dem?

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UsEd
Finns det något sätt att ta bort dem utan att klara av dem?

nja..
Det finns sätt att klara av dom via konsolen men det råder jag dig att inte göra. Men som sagt det går inte ta bort dom ifrån Questloggen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
JAG MED!

Mvh

Får ta o hitta den o slakta aset!