Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enten
Usch alltså, jag testade Z1010 för första ggn idag, och jag blev verkligen besviken. Den var gigantisk men vägde inte så mycket dock. Annars var den fan exakt som T610, förutom att den hade bättre kamera. Videoinspelningen var ju bara ett skämt. Skärmen var okej.

Nej, det blir en E616v för mig.

Haha, ja då får du ju iaf en sämre mobil.

Var inne hos Tre idag och hörde att de tydligen ska skrota Nec-avtalet för att de fått sådant dåligt rykte tack vare E616

Ser inget hos den som Z1010 gör sämre, kanske då att den ser ut som en jävla julgran när man ringer med den. . . men vem som nu vill ha det? 14-åringar? nej usch, jag längtar inte tillbaks till det skräpet. Batteritiden är nästintill horribel.

Men lite OT i tråden, sorry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Jag har lagt upp http://www.z1010.net

Tanken är den att där ska finnas teman och spel sen. Just nu finns det bara bakgrundsbilder och ringsignaler. Men kommer kanske till användning ändå.

Tack för tipset! Nu ska jag leecha wallpapers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Har du också den tattiga R1G007-firmwaren?

Antagligen, har haft telefonen länge nu...

Permalänk
Medlem

Kan man köpa till 512 i ram till mobilen eller finns det nån gräns?

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DB7
Kan man köpa till 512 i ram till mobilen eller finns det nån gräns?

128 är gränsen på tror jag

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon butik i närheten av Västerås som kan låsa upp z1010?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjull3^
Någon som vet om det finns någon butik i närheten av Västerås som kan låsa upp z1010?

Sthlm verkar vara det enda stället, men du kan ju göra som flera gjort här..
t28 kabel och "credits" eller nått

Visa signatur

-_

Permalänk

Finns det något program för att redigera telefonboken i datorn och sen skicka över den till telefonen?

Har haft en 'post' för varje telefonnummer i min gamla telefon, men i z1010 kan man ju ha flera nummer på samma person (post), idds inte sitta och ändra alla i telefonen om det går att redigera i datorn istället.

Permalänk
Medlem

Kopierar från ett inlägg jag skrev om Motorola a925 (har a925 och Z1010):

Fungerar med Windows (och kanske andra OS)
.................................................

Givetvis så kan man synka alla kontakter man har i windows från adressboken, outlook express kontakter eller outlook.

Ett smart tips:

Gå till Hitta.se - sök på exempelvis ett mobilnummer - tryck sedan på vCard - Öppna med vcard_wab_auto_file (standard)

Nu läggs personen in i din adressbok med korrekt mobilnummer (med int. prefix) hemnummer, hemadress etc.

Nästa gång du synkar a925 får du in all information i adressboken på Motorolan.

Klart

......................................

Går att göra likadant med Z1010:an

Det tråkiga är att Z1010 inte skickar över hemadressen (?) - det verkar bara som den skickar över företagsadresser.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man använda det underbara programmet FMA - http://fma.sourceforge.net/

Permalänk
Medlem

Eller och eller - fma ersätter ju bara SE:s egna syncprogram - det använder ju Windows adressbok för att skicka kontakter till telefonen.

Mitt lilla tips om hitta.se är ju bara för att få snygga och kompletta kontakter i adressboken

Permalänk
Medlem

Fråga: Finns det något sätt att tvinga ner telefonen i 2G-läge när man har dålig 3G-täckning? --DrRotmos
Svar: Under Kommunikation -> Nätverk väljer du manuell sökning och väljer nätet utan 3G-symbolen --DrRotmos

Går inte på min Z1010 iaf... den byter till Sweden 3G när jag har valt S TELIA...jävligt irriterande när jag har dålig mottagning på 3G där jag bor....det suger ur batteriet jävligt snabbt! lösning???

EDIT. den gjorde inte det förrut när jag hade äldre Telia Refill kort..för då gick ju inte 3G alls...

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
Fråga: Finns det något sätt att tvinga ner telefonen i 2G-läge när man har dålig 3G-täckning? --DrRotmos
Svar: Under Kommunikation -> Nätverk väljer du manuell sökning och väljer nätet utan 3G-symbolen --DrRotmos

Går inte på min Z1010 iaf... den byter till Sweden 3G när jag har valt S TELIA...jävligt irriterande när jag har dålig mottagning på 3G där jag bor....det suger ur batteriet jävligt snabbt! lösning???

EDIT. den gjorde inte det förrut när jag hade äldre Telia Refill kort..för då gick ju inte 3G alls...

Har samma fenomen med dålig UMTS täckning där jag bor. Försökte manuellt tvinga telefonen till Telias GSM, men icke. Så jag tog och ringde en pling till SE callcenter och fick då reda på att det inte går att låsa manuellt för då den hittar en UMTS station så hoppar den över dit. Ganska trist då standbytiden har varit nere på ett dygn pga att den växlar & söker nät mest hela tiden. Men det kommer snart en ny basstation i närheten så då löser det väl sig för mig.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Medlem

Skitmobil, brorsan har likadan, köpte den samtidigt, men jag har aldrig någon mottagning, får skicka iväg den & så är den säkert borta 4 veckor ":D".

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperone
Jag köpte en SE Z1010 igår.
Jag kopplade den till datorn och installerade programet från den medföljande cd-skivan.

Skickade över några bilder och låtar, kopplade ur telefonen och kopplade in den senare igen så fungerade det inte.
När jag öppnar något av mobil programen så står det att ingen enhet har hittats.

vad kan vara fel?

Dra ur usbkabeln, stäng av telefonen, sätt i usbkabeln och sätt på telefonen igen.
Det kan ta någon minut för programmet att hitta telefonen.

Permalänk
Inaktiv

Måste man ha med garantipapperet när man traskar in till Tre för att uppgradera firmwaren?

Permalänk
Inaktiv

Om man inte kan föra över mp3 låstar beror det på att jag har R1C002?
Och om man ska föra över java spel till mobilen vart skall man lägga dem då? Jag kommer bara åt Telefon minne är det det samma som minneskortet?

Permalänk
Medlem

namnlös: dra dem till "telfonminne"-ikonen. du kan inte instaliera spela på memorysticket. I mappen telefonminne finns det en mapp som heter memory stick, det är memory sticket!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Inaktiv

4bstract: tack spelen fungerar men inte mp3-låtar där står det bara Det går inte att kopiera blabla.mp3 - åtgärden avbröts.

Permalänk
Medlem

Hum, lite anslutningproblem alltså. Blir så för mig vid större filer.. använd usb och låt det ligga.. anars är det ju smidigt med en minnsekortläsare (som man får för 200kr)..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Inaktiv

Att det blir så vid större filer stämmer inte... Jag laddade över en .3gp-fil (ca 700kb) som åtgärden avbröts men vid ett senare försök så fungerade det. Men när jag skulle skicka över en mp3 på ca 500 kb så blev den avbryten....

Permalänk

Jag har comviq.net abonnemang och vill surfa med 3G. Hur gör jag? Jag vill nämligen inte använda GRPS då detta inte är gratis.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Inaktiv

Finns det inget annat program för att föra över filer till Z1010 än det program som man kan ladda ner ifrån SE hemsida (Sony Ericsson File Manager 2.5.9.0)?

Permalänk
Medlem

Bluetooth-drivisarna har ett eget (WIDDCOM). Sendfile kan man skicka till telefonen med, inte ta emot eller lägga på memory stick.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Inaktiv

Hur fungerar Sendfile då och hur får man tag på det? I Filhanteraren kan man flytta på filerna till minneskortet.

Permalänk
Medlem

Leta igenom denna tråden. Finns länk till sendfile.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Inaktiv

hittade Sendfile men det tar så oerhört lång tid att skicka filer genom programmet. Finns det inget snabbare program?
Ska också säga att Sendfile kan spara mp3-låtar på minneskortet.

Permalänk
Medlem

Det är troligen inte filöverföringsprogrammen som är flaskhals utan hårdvarans kofiguration. En extern kortläsare är snabbaste alternativet.

Visa signatur

// Fredrik

Permalänk
Inaktiv

har det något att göra med att SE har gjort så att man skickar igenom COM 7 eller 8 porten (fast det är USB)? I Enhetshanteraren så vissas just under Portar Sony Ericsson USB WMC.....

Permalänk
Medlem

Så är det bara.. men kortläsare är att rekomendera, då har man över ett album på 10 sekunder

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här